[irritant] format opmerkingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik vindt het zeer irritant dat bij bijna elke topic wel minstens een iemand de suggestie geeft om de harde schijf te formatteren en alles er opnieuw op te zetten.
Ik denk niet dat de topic starter daarop zit te wachten en degene zal dat zelf ook wel weten. Kan dat op een of andere manier niet geblokt worden of een waarschuwing gegeven worden? |:(

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Lees er gewoon overheen.... In Windows Operated Systems wordt er ook minstens 1x per topic geroepen dat het een her-install wordt. Tja... life's a bitch.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:21

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ach... Zezien het blijkbaar als een optie, maar je moet je er niet zoveel van aantrekken. Blijkbaar vinden ze het leuk om te zeggen dat je de boel moet formateren.. :/

[ Voor 5% gewijzigd door SideSwipe op 04-03-2003 13:05 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is de meest tweaker-onwaardige oplossing die er is, maar om daar nou een waarschuwing voor te gaan geven.. nee dat lijkt me niets.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoonlijk worden bij dit soort opmerkingen notities gemaakt. Valt de user tot 2 à 3 maal toe in herhaling, dan zal hij erop worden aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

De format-opmerkingen zijn inmiddels gemeengoed geworden geloof ik.
Niet naar kijken is het enige wat je kunt doen, je kunt er niet omheen ook want er is altijd wel iemand die het zal zeggen. :{

Of je nu een helpdesk belt of een topic op een willekeurig computerforum leest, er is altijd wel iemand die een format adviseert. Lekker links laten liggen en verdergaan. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

BalusC schreef op 04 March 2003 @ 13:05:
Gewoonlijk worden bij dit soort opmerkingen notities gemaakt. Valt de user tot 2 à 3 maal toe in herhaling, dan zal hij erop worden aangesproken.
Daarnaast worden deze opmerkingen de kop wel ingedrukt door andere users die kundige oplossingen posten....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stelling: iedereen die meteen format c: als oplossing aandraagt is

1. een windows gebruiker ( >:) )
2. geen tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 13:08:

2. geen tweaker.
Volgensmij heeft ItSnows het door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarbij komt dat het soms toch echt de enige oplossing is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Het lijkt mij dat zulke format-opmerkingen in een bepaalde context toch gewoon als bullshit-replies worden gelezen en dat daar dus ook naar gemod wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41
Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 13:13:
Vragen a la "ik ben mijn windows password vergeten, dus kan ik niet meer inloggen" mogen wat mij betrefd best een format C: / fdisk antwoord krijgen ;), moet je maar een password kiezen wat je wel kan onthouden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 13:13:
Kan me herinneren dat een tweaker als sig had:
Formatteren is NOOIT nodig

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 13:13:

Eik. alleen vanwege een corrupte FAT of klote virus, kapotte bios, in gebruiknemen van een Raid array oid.

Niet vanwege een .dll fout, explorer.exe fout oid.

Zolang je in het startscherm van Windows kunt komen is alles wel op te lossen met een repair tool oid.

edit: ^^^ dat bedoel ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

E-Mile schreef op 04 maart 2003 @ 13:16:
[...]
Kan me herinneren dat een tweaker als sig had:
Formatteren is NOOIT nodig
Ook niet na partitioneren bij een kale install (eerste keer) :?

Ik ben het er wel mee eens dat er te vaak iets wordt geroepen over format C: en/of FDISK :(

[ Voor 16% gewijzigd door Freee!! op 04-03-2003 13:22 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard is er wel wat voor nodig ja, ik wil alleen maar aangeven dat je dit soort opmerkingen vrijwel niet kunt aanpakken want soms is het wel degelijk een juist advies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SideSwipe_XP schreef op 04 March 2003 @ 13:09:
[...]

Volgensmij heeft ItSnows het door :)

Ik denk eerder dat het is: als je iemand niet anders kunt helpen dan met een format C:, is de hulpzoekende geen tweaker :P

Als ik er echt niet meer uit kom en gewoon windows nog maar amper in kom, doe ik dat ook regelmatig :P Lekker snel en makkelijk en je merkt meteen dat het sneller draait :)

Als het iets kleins is kom ik daar zelf wel uit :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Behalve dat je de rest van de week bezig bent al die tools er weer bij te installeren ;)
en makkelijk en je merkt meteen dat het sneller draait :)

Tsk, neptweaker :+
Je bent dan gewoon vergeten al je tools weer te installeren enzo :P

(niet dat een bezem door die troep af en toe geen kwaad kan hoor :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 13:08:
2. geen tweaker.
Helaas

* moto-moi kwam er laatst ook eentje tegen in NOS die nog erger was. Meneer had een probleem, wij droegen een oplossing aan, maar hij had inmiddels al z'n distro opnieuw geinstalleerd :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ACM schreef op 04 March 2003 @ 13:28:
[nohtml]
[...]

Behalve dat je de rest van de week bezig bent al die tools er weer bij te installeren ;)

[...]
[/nohtml]
Tsk, neptweaker :+
Je bent dan gewoon vergeten al je tools weer te installeren enzo :P

(niet dat een bezem door die troep af en toe geen kwaad kan hoor :) )

Dat bedoel ik, eens per half jaar of jaar een nieuwe install is zo gek nog niet. Maar omdat nou bij ieder probleem aan te dragen... Zoals ik al zei: format C: alleen als je er zelf echt niet uit komt :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Grrrrrene schreef op 04 March 2003 @ 13:25:

[...]

Ik denk eerder dat het is: als je iemand niet anders kunt helpen dan met een format C:, is de hulpzoekende geen tweaker :P

Als ik er echt niet meer uit kom en gewoon windows nog maar amper in kom, doe ik dat ook regelmatig :P Lekker snel en makkelijk en je merkt meteen dat het sneller draait :)

Als het iets kleins is kom ik daar zelf wel uit :)
Maar je hoeft nog niet direct te gaan formateren? Daar zit het nu juist... Er zijn toch alternatieven? Ghost :) Maar het blijft wel irritant als er iemand direct zegt FORMAT C.... Een betere reactie is toch ook niet zo moeilijk...

Anders post je niet en ga je gewoon verder op GOT.. Zo kijk ik er tegen aan.. Het is juist de persoon zelf die graag een oplossing zoekt... Hij weet zelf ook wel dat ie kan formateren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ms moeten we dan maar voorstellen om in elke topic in het begin neer te zetten.. een format c: kan ik ook bedenken dus gelieve wat anders te zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

"format c" is ver onder GoT-niveau, ik denk zelfs nog wel onder beginnersweb-niveau :(

Ik denk eerder dat de mensen die dit soort oplossingen aandragen gewoon een mooi excuus hebben om er weer een post bij te hebben :{

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

NoBody schreef op 04 maart 2003 @ 14:30:
"format c" is ver onder GoT-niveau, ik denk zelfs nog wel onder beginnersweb-niveau :(

Ik denk eerder dat de mensen die dit soort oplossingen aandragen gewoon een mooi excuus hebben om er weer een post bij te hebben :{
Dat is het denk ik ook. Zo was er een tijdje geleden ook een LA-topic over die opmerkingen dat je bij het minste greingste een nieuwe voeding moest kopen, liefst 600watt :+ Wanneer mensen dat een keer zien staan gaan ze dat overal posten wat dus _niet_ de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Bij veel problemen is het reïnstalleren van Windows gewoon velen malen sneller dan uit zoeken wat voor'n achterlijk shareware programma nu weer de boel verziekt en dat op lossen.
Ik geloof ook zeker dat het soms de enige oplossing is. Laatst kon ik bijvoorbeeld m'n internet met geen enkel programma delen onder NAT. Van alles en nog wat geprobeert wat niet werkte. Uiteindelijk Windows reïnstalled waarna het gewoon direct weer werkte. Stel dat iemand anders dit probleem ook heeft, dan kun je toch best vertellen dat je dit probleem zelf ook had, vertel je even wat je hebt geprobeerd en dat het allemaal niet werkte.
Als je deze oplossing vertelt, moet je het net zoals andere replys goed onderbouwen, dan vind ik zelf dat er niks mis mee is. Doe je dat niet, is het sowieso geen goede reply.

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 04-03-2003 14:50 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

databeest: de startpost van users zijn altijd dusdanig dat de informatie zich toesplitst op een probleem (en niet met uitleg wat men allemaal al geprobeerd heeft of heeft bekeken). Om daarop meteen 'doe maar een format c:' als antwoord te geven is fout. Hoe je het ook went of keert.

Voor je eigen kennisvergaring zou ik in jouw voorbeeld dus NOOIT een format doen maar dit uitzoeken dmv websites en evt IRL hulp. Misschien zie je wel 1 simpele setting over het hoofd en weet een ander dat antwoord te geven na doorvragen met betrekking tot jouw probleem.
Er is gewoon heel veel in te stellen in Windows (zie onder andere services.msc en gpedit.msc)

Verder betrf. opmerking hierboven: sinds XP is het niet echt nodig Windows te herinstallen om 'het draait sneller' gevoel te krijgen. BootVis en RegCleaner (enzo) zijn goed genoeg daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

thejoker80 schreef op 04 maart 2003 @ 14:39:
[...]

Dat is het denk ik ook. Zo was er een tijdje geleden ook een LA-topic over die opmerkingen dat je bij het minste greingste een nieuwe voeding moest kopen, liefst 600watt :+ Wanneer mensen dat een keer zien staan gaan ze dat overal posten wat dus _niet_ de bedoeling is.
Wat is dat voor gelul met die voedingen tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een beetje Tweaker zegt niet Format C: maar 'zet eventjes je imagefile terug' :)

Wat me brengt op het volgende. Zijn er statistieken over het aantal aanmeldingen per dag/maand/jaar etc? Heb het idee, door de format C: oplossingen, dat het aantal nieuwe geregistreerden behoorlijk toeneemt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Feit blijft dat een copmplete reïnstall van windows _niet_ goed is. Op je thuis-PC is er misschien niets mis mee, zolang je er zelf geen probleem mee hebt, kun je het gewoon doen.

Maar nu, als je windows in een operationele server-omgeving draait, dan kun je dus niet eventje reïnstallen en zul je het probleem altijd moeten oplossen met de huidige installatie. En zoals itsnows al gezegd heeft: dit lukt altijd. Dit kost je soms 5 uur klooien en schelden, maar ondertussen zijn in die 5 uur de IIS-services gewoon door gegaan, die bij een reïnstall meer dan een uur offline hadden geweest.

Het is soms ook kiezen voor "wat is het snelst/efficienste". Soms komt een format beter uit, soms een repair. Maar in welk geval je ook zit, de format/reïnstall is echt altijd je laatste redmiddel en nooit de eerste optie. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

offtopic:
Screw you, je hebt mijn icon! :P

Trouwens ja als je een clean partitie hebt zou ik inderdaad toch maar even formatteren :P

[ Voor 2% gewijzigd door E-Mile op 05-03-2003 09:17 . Reden: [offtopic sluit] ]

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als ik 2 uur heb zitten prutsen (ben niet echt een softwarekenner) ga ik toch maar weer formatteren.

Een .dll die mist of een ander onderdeeltje dat niet goed werkt is geen reden daarvoor, maar als je een map op je desktop hebt staan met 'kan handig zijn' krijg je wel een idee hoe mijn harde schijfindeling is.

Werkt oplossing A niet, werkt oplossing B niet, dan is oplossing C = format c:
(en dan niets er achter, helemaal leeg, en dan weer opstarten mbv opstartdiskette (Win98SE gebruiker)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Resistor schreef op 05 March 2003 @ 09:26:
Als ik 2 uur heb zitten prutsen (ben niet echt een softwarekenner) ga ik toch maar weer formatteren.

Een .dll die mist of een ander onderdeeltje dat niet goed werkt is geen reden daarvoor, maar als je een map op je desktop hebt staan met 'kan handig zijn' krijg je wel een idee hoe mijn harde schijfindeling is.

Werkt oplossing A niet, werkt oplossing B niet, dan is oplossing C = format c:
(en dan niets er achter, helemaal leeg, en dan weer opstarten mbv opstartdiskette (Win98SE gebruiker)
mja, ik zou als voorlaatste redmiddel het windows eroverheen installen, werkt dat ook niet, dan maar een image terugzetten/formateren ;)
Pagina: 1