records uniek maken binnen awk

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Ik ben bezig met een opdracht waar we uit een apache log file de mail adressen moeten slopen en die dan in een unieke lijst moeten krijgen om vervolgens uit deze lijst een aantal adressen te pikken. het slopen luikt wel, maar het uniek maken niet. we kunnen helaas geen gebruik maken van unix commando's aangezien het ook met gawk voor windows moet werken.

Weet iemand een algoritme/functie binnen awk die uit een lijst met adressen de dubbele adressen kan verwijderen?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 10:52
in php zou ik het zo maken lees eerst file in en prop alle adressen in een mysql tabel. Gooi er dan een querie over een die alle unieke adressen er uit haalt en die jouw terug geeft

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
IC. Helaas is dit geen opdracht met een DB omgeving noch php, dus ik ben nog steeds op zoek naar een AWK algoritme/functie wat mijn probleem oplost :)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!