Freelancer Zonder Geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 18:09
Ik heb het spel freelancer hier draaien, echt een super mooi spel BTW.

maar nu heb ik 1 probleem, soms valt het geluid in de dialogen weg dus niet de muziek alleen als er mensen praten, ook in de game zelf niet alleen in de bar.

Nu mis ik een groot gedeelte van het verhaal :(

Ik heb heb in de game 3dsound al afgezet wat niet geholpen heeft :(

Systeem
AMD ATHLON 1333
Geforce 2 GTS | 42.30
Soundblaster Live! | 5.1 5.12.2.252
MSI K7T266
Samsung PC2100 Cas 2

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
kijk even in de readme van Freelancer in het stukje missing voices. Heeft te maken met verkeerde mp3 codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51
Ik had hetzelfde probleem, maar toen ik de nimo codec pack eraf gegooid had werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
vreemde fout dus, een noob brengt het spel dus terug

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wou net zeggen.. das lekker handig van ze.. dat komt hun verkoop niet ten goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
Ach zal een echte noob het nimo code pack geinstalleerd hebben op zn pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worked for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
bij mij werkt het dus niet :(
iemand anders iets?

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

Ik denk dat je geluidskaart het niet bij kan benen... het klinkt mischien vreemd, maar oudere geluids kaarten kunnen voor haperend geluid zorgen...

Maar ik ga er van uit dat het om de demo gaat... aangezien:
zion schreef op 27 January 2003 @ 16:40:
Releasedata zijn bekend: 7 maart US, 21 maart Europa!
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
Ik denk dat mijn geluidskaart het wel makkelijk aankan, en het is geen demo (ik heb zo'n mijn adressjes ;) )

Het is ook niet altijd heb ik gemerkt, soms hoor ik ze wel en de andere keer niet

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
Heb je ook echt alle instructies op gevolgd uit de readme zoals de registry aanpassen, nimo verwijderen, freelancer opnieuw installen en de Redistributie van codepacks van microsoft uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
Oplossing:

1. Uninstall any 3rd party codec pack or the Nimo Codec pack from your system.
2. Uninstall Freelancer.
3. Go to the following directory, C:\WINDOWS\system32 and delete the file “l3codecp.acm”. If there happens to be another file named “l3codeca.acm”, delete this too.
4. If your system is Windows 2000 or XP, open the system registry editor (regedit) from the RUN command window.
5. Locate and delete the following key: \HKLM\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Drivers32\msacm.l3acm
6. Load the Freelancer installation CD and locate the REDIST folder. Within the REDIST folder, double click on the file named “WMFDist.exe” and follow on-screen instructions, Also within the REDIST folder open the MGSRDS folder and double click on the file named "RDS1ENU.MSI" and follow on-screen instructions.
7. Install Freelancer

Ik heb wat kleine dingen toegevoegd aan de readme, hoop hiermee iemand te helpen die het hetzelfde probleem heeft :)

Freelancer heeft nu perfect geluid _/-\o_

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
wat doet deze file iegenlijk want die heb ik niet geinstalleerd maar wel perfect geluid. Voor zover die niet vastloopt dat is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
Don't ask :o

Ik zag het in de readme niet staan dus gewoon geprobeerd.

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Ik heb hetzelfde probleem. Sommige stukken helemaal geen voice, terwijl je ze wel ziet praten. het hapert dan niet maar je hebt de HELE scene geen voice. Wil best nimo verwijderen maar wat doe ik dan met DivX.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Jaspov schreef op 08 maart 2003 @ 11:18:
Ik heb hetzelfde probleem. Sommige stukken helemaal geen voice, terwijl je ze wel ziet praten. het hapert dan niet maar je hebt de HELE scene geen voice. Wil best nimo verwijderen maar wat doe ik dan met DivX.....
Gewoon los downloaden (de niet-pro versie dan, als je alleen maar wilt afspelen)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaspov schreef op 08 March 2003 @ 11:18:
Ik doe dit echt niet graag, maar bij deze zou ik je willen vertellen om het topic te lezen. In een topic van 15 posts staat het antwoord 3 posts boven de jouwe, lijkt me niet echt de moeite, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Ik heb wel gelezen hoe het probleem wordt opgelost voor freelancer, ik vraag me alleen af wat er dan gebeurt met divx films. Daarvoor heb ik nimo geinstalleerd omdat daar al die sound codecs in zitten. kan best deze oplossing volgen, freelancer zal het dan prima doen, maar ik vraag me dus af of ik dan die films nog kan spelen......DAT was mijn vraag.

De oplossing is duidelijk, maar als ik dan op een ander gebied weer een ander probleem heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

Ik had zelfde probleem..lag aan die geluidscodec. Geloof die van mp3's. Maar iig...ik liet microsoft zelf de codec zoeken (ik liet geluidsfragmenten afspelen in mediaplayer)... en hij vond die codec van Fraunhoffer. Automatisch laten installen. Spel opgestart en alle speech gedeeltes deden het vlekkeloos! Ole!!!

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
Ornathon schreef op 11 March 2003 @ 03:00:
Ik had zelfde probleem..lag aan die geluidscodec. Geloof die van mp3's. Maar iig...ik liet microsoft zelf de codec zoeken (ik liet geluidsfragmenten afspelen in mediaplayer)... en hij vond die codec van Fraunhoffer. Automatisch laten installen. Spel opgestart en alle speech gedeeltes deden het vlekkeloos! Ole!!!
Die is ook wel handig, zelf niet eens aangedacht.
Er zijn nog een paar manieren om het geluid goed te laten lopen zonder freelancer opnieuw te installen.
volgens mij kon je zie hier vinden: [rml][ Freelancer] Algemeen (deel 2)[/rml].
Voor verdere vragen kun je hier ook terecht, anders wordt het zo'n zooitje ;)

INVENTARIS

Pagina: 1