Nieuwe openSSL installeren op redhat (rpm)

Pagina: 1
Acties:

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 10:11

asusk7m550

Athlon 550@500

Topicstarter
Ik wil net een nieuwe openSSL installeren, omdat mijn apache installatie niet wil installeren omdat er een oude openssl staat.

Nou kan ik nergens een geupdate versie vinden van de rpm voor redhat.
Ik heb een versie nodig groter of gelijk aan 0.9.6e.
Ik heb gezocht op rpmfind.net, maar daar hebben ze maar tot 0.9.6b.
Nu heb ik wel bij redhat gekeken, en daar stond dat ze een nieuwe openssl uithadden gebracht, maar deze is 0.9.6-13 (en apache herkent dit niet als een nieuwe)

Ik heb hierna gekeken of ik deze zelf kon compileren, en heb dus de nieuwste versie van openssl gedownload (0.9.7). En omdat ik geen md2 gebruik, heb ik deze er uitgesloopt, maar tijdens het compileren gaaf deze toch een foutmelding. Het wilde toch md2 compileren.

Ik ben toen verder gaan zoeken, en kwam tot de ontdekking (heeft niet zoveel met die foutmelding te maken) dat redhat een verkleinde versie van openssl gebruikt. Deze heeft speciale libs in directories staan. Als ik dus een eigen openssl compileer dan heeft ie deze libs niet, en kan ik dus niet de rpms van redhat meer gebruiken voor bv openssh en sendmail.

Dus mijn vraag is eigenlijk, weet iemand of er een nieuwe rpm bestaat voor openssl. Dus eentje die groter is dan 0.9.6e. Iemand moet zijn redhat editie upgegrade hebben, of apache hebben gecompileerd

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Om welke versie zeurt die apache precies ? En waar heb je die apache rpm vandaan ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Insanergy
  • Laatst online: 29-11-2025

But I thought YOU did the backups...

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De laatste versie van openssl voor redhat 7.3 is 0.9.6b
De laatste versie van apache voor redhat 7.3 is 1.3.27, en die gaat prima met die versie van openssl.

Gewoon de rpms van ftp.redhat.com en updates.redhat.com gebruiken. Dan heb je nooit problemen met versies en deps.

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Misschien een beetje offtopic, maar als je al met apt-get gewerkt hebt, check out apt.freshrpms.net.

* lvh heeft die nieuwe OpenSSL namelijk net binnengehaald IIRC, dankzij apt-get update apt-get upgrade :)