Toon posts:

Memtest geeft fout op ene PC maar niet op andere PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op men mobo enkel een diskette station aansluit en dan memtest86 uitvoer krijg ik bij men 2 latjes volgende error:

"Test 6 [Modulo 20, ones&zeros, cached]

Using the Modulo-X algorithm should uncover errors that are not detected by moving inversions due to cache and buffering interference with the the algorithm. As with test one only ones and zeros are used for data patterns."

Maar test ik mijn ram op nen andere pc met hetzelfde mobo en cpu en ... is er geen geen enkel probleem.
Aan mijn mobo kan het niet liggen want het is een nieuw van 2 dagen geleden. En met men vorig mobo (het zelfde) had ik ook dat probleem. Ligt het dan aan de config van mijn ram? Zoja hoe moet deze dan zijn?

Mobo: Epox 8k5a2n
Cpu: Athlon Xp 2200
Via: kt333+vt8235
Ram: 256mb Apacer ram pc2700 cl2.5
256mb Apacer ram pc2700 cl2.0

(Wil ik pc gewoon opstarten met 1 latje ram en xp installen krijg ik volgend bsod: Hardware Malfunction)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de geheugensettings conversatief gezet? Oftewel op de langzaamste settings.

Edit: titel aangepast.. "Ram geheugen" is zo weinigzeggend.

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 04-03-2003 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
in bios kan ik kiezen: ofwel zelf of wel auto. Bij auto crashtem. Hoe dat ik die zelf zou moete instellen weetek niet

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 12:49:
Als ik op men mobo enkel een diskette station aansluit en dan memtest86 uitvoer krijg ik bij men 2 latjes volgende error:

"Test 6 [Modulo 20, ones&zeros, cached]

Using the Modulo-X algorithm should uncover errors that are not detected by moving inversions due to cache and buffering interference with the the algorithm. As with test one only ones and zeros are used for data patterns."

Maar test ik mijn ram op nen andere pc met hetzelfde mobo en cpu en ... is er geen geen enkel probleem.
Aan mijn mobo kan het niet liggen want het is een nieuw van 2 dagen geleden. En met men vorig mobo (het zelfde) had ik ook dat probleem. Ligt het dan aan de config van mijn ram? Zoja hoe moet deze dan zijn?

Mobo: Epox 8k5a2n
Cpu: Athlon Xp 2200
Via: kt333+vt8235
Ram: 256mb Apacer ram pc2700 cl2.5
256mb Apacer ram pc2700 cl2.0

(Wil ik pc gewoon opstarten met 1 latje ram en xp installen krijg ik volgend bsod: Hardware Malfunction)
je zou kunnen denken aan een brak DIMM-slot op het mobo waarbij hij die error geeft, probeer hem eens in een andere en run dan weer even memtest86 :)

Wat je RAM-settings in het bios betreft, zet die maar eens op SPD (die optie heb je als het goed is), dan kan je alleen nog "CAS Latency Time" instellen (als het goed is :P), hier moet je 2.5 van maken (Ram: 256mb Apacer ram pc2700 cl2.5)... Voor meer info over deze settings verwijs ik je graag naar de Technische PMG FAQ : Geheugen :)

Ik vraag me alleen wel af of CL2 en CL2.5 geheugen samen gaat :{

[ Voor 9% gewijzigd door NoBody op 04-03-2003 15:07 ]

Hoi