Ik heb een netwerkje van 3 computers. Ik gebruik hiervoor een Terayon kabelmodem met Vigor 2200E Router. Als ik op mijn computer met Epox 8RDA+ mobo de onboard NIC gebruik, dan werkt internet niet. Ik kan pingen, verzenden, maar niet ontvangen. De onboard NIC wordt herkend in apparatenbeheer. Heb hem al verwijderd en opnieuw geinstalleerd en wordt dan ook weer herkend in Windows XP. Als ik een losse Realtek NIC gebruik dan werkt alles wel goed. Heb ik iets over het hoofd gezien of is gewoon de onboard NIC gaar?
Ja, uiteraard, maar ik ben er sinds een 1/2 uur achter waar het aan ligt. In het bios kan je ook een mac adres invullen, maar dat hoefde niet persé. (Lan heeft gewerkt zonder mac adres in te vullen) Ik heb nu toch het mac adres in de bios ingevuld en mijn onboard lan werkt weer
Verwijderd
Omdat ik voor deze pietlullige vraag geen nieuw topic wil openen en mijn vraag ong. gekijk is aks die van de TS, en die gezegd heeft dat je gewoon een MAC adress moet ingeven heeft me al nieuwe hoop opgeleverd.. Nl. het mac adress... Ik veronderstel dat je die in de router kan vinden? (heb die daar al zien staan) moet ik die dan gewoon ingeven in het BIOS 
Eerst dacht ik dat het aan -en router lag maar de laptop die er achter zit (deze) werkt immers nog... Dus volgens mij ligt het gewoon aan men NIC..
Eerst dacht ik dat het aan -en router lag maar de laptop die er achter zit (deze) werkt immers nog... Dus volgens mij ligt het gewoon aan men NIC..