1 server down (PDC) niet aanmelden op xp werkstation

Pagina: 1
Acties:

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 23:31

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Mijn nieuwe server is er (heel erg fijn) meet gestopt na 2 dagen. Nu stond er gelukkig nog niet zo veel op maar toch. Ik kan nu alleen met mijn werkstation niet eenmelden op de 2e server waar NT4 op draait. Windows 98 werkstations kunnen allemaal gewoon die 2e server benaderen alleen op een enkele XP Professional machine kan ik die 2 NT server niet bereiken.
Ik krijg dan een melding van een gebruiker met meerdere gebruikersnamen is niet toegestaan verbreek alle verbindingen met de netwerkstations en probeer het opnieuw ik al mijn virturele verbindingen verbroken, maar nog steeds krijg ik geen verbinding (als één van de weinige met de 2e server), ik zit nu mooi voor aap de systeembeheerder die als één van de weinige niet op de 2e server kan komen 8)7

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44
Je moet je Xp machine afmelden van het domein.
Daarna kun je hem weer aanmelden op de nt4 machine of gewoon een koppeling ernaar maken.
Probleem is dat je nog in je domein hangt van een server die er niet meer is.
Nu kan die dus ook je rechten e.d. niet controleren.

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 23:31

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Klopt ik heb de XP machines naar werkgroep niveau terug gebracht, nu kan ik gewoon weer een virturele schijf benaderen als ik die opnieuw aanmaak. Dit even ter info voor andere :*)

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 21:16

SED

je andere server ( is toch bdc neem ik aan) heeft blijkbaar niet de replica van de pdc ontvangen.
Win98 machines werken feitelijk met workgroups en niet echt met domain.
XP wel en je kunt dus je xp machine waarschijnlijk terug zetten in een workgroup met dezelfde naam als het domain of inderdaad opnieuw aanmelden. dat laatste lijkt me het beste hier.

Copyright and left by SED...

Verwijderd

kan je je wel opnieuw aanmelden op het domain als de pdc eruit ligt... volgens mij niet...

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:13
inderdaad, opnieuw aanmelden (=muteren) kan niet op een bdc. netzoals wachtwoord wijzigen.
->promote je bdc naar pdc.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

hmmm kijk daarmee uit als het de bedoeling is om de pdc weer online te brengen (je krijgt niet voor niks een waarschuwing als je pdc er niet meer is...)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

wat je eerst moet doen is kijken of je met een backup je PDC weer tot goede staat kan brengen.
Als dit niet lukt promote dan na het maken van een goed gelukte full backup je bdc tot pdc. Hang de kappotte pdc in het netwerk cleaninstall windowsnt4 erop en installeer die machine als bdc.
Nu kun je de originele pdc welke bdc is promoten tot pdc wat tot gevolg heeft dat de originele bdc automatisch gedemote wordt tot bdc.

Lees eerst wel even goede de microsoft documentatie hierover door voordat je denk "even" alles te doen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 13:38:
kan je je wel opnieuw aanmelden op het domain als de pdc eruit ligt... volgens mij niet...
Kan wel. Mits je gebruik maakt van een NTx systeem.
Met een maximum van (standaard ) 10 maal. Is te wijzigen in het register, of via de Local policy editor.
Je maakt dan gebruik van het lokaal gecachte profiel.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

CyberJ schreef op 10 maart 2003 @ 10:59:
[...]

Kan wel. Mits je gebruik maakt van een NTx systeem.
Met een maximum van (standaard ) 10 maal. Is te wijzigen in het register, of via de Local policy editor.
Je maakt dan gebruik van het lokaal gecachte profiel.
Krijg je volgens mij wel ellende mee op het moment dat je PDC weer online komt of je een BDC promoveert tot PDC...
Pagina: 1