Toon posts:

Automatiserings- en mailproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heren,

2 Problemen:

Probleem 1:
Ik heb hier een Windows 2000 Server server met ISA Server 2000. Nou is mijn vraag: bij de clients moet de proxy server worden opgegeven. (192.168.0.1 poort 8080), zodat ze kunnen internetten. Kan dit geautomatiseerd worden, zodat ik bij de clients dit niet meer hoef in te voeren?

Probleem 2:
Na de installatie van ISA server kunnen de clients die gebruik maken van Outlook Express 5 geen mail meer ophalen. Misschien moet deze poort worden opengegooid. Wie helpt?

Bij voorbaat dank,

Browsersplees

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Zowel voor #1 als voor #2 kun je gebruik maken van TechNet, waar beide vragen erg goed uitwerkt staan.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik heb het niet kunnen vinden..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 12:10:
sorry, ik heb het niet kunnen vinden..
En toch wordt het in TechNet uitgebreid beschreven.

Sterker nog, dit is een van de meest besproken issues op TechNet.

Een andere oplossing is http://www.kixtart.org/

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 03:35
http://www.isaserver.org voor al je info over ISA server. Denk ook eens aan de firewall client op de werkstations. Als je de WPAD info goed invult wordt je proxy/gateway automatisch doorgegeven. Ik neem ook aan dat je gebruikt maakt van DNS/DHCP? In DHCP moet je ook even een gateway IP doorgeven.

Verwijderd

Topicstarter
lexvis schreef op 04 March 2003 @ 12:14:
http://www.isaserver.org voor al je info over ISA server. Denk ook eens aan de firewall client op de werkstations. Als je de WPAD info goed invult wordt je proxy/gateway automatisch doorgegeven. Ik neem ook aan dat je gebruikt maakt van DNS/DHCP? In DHCP moet je ook even een gateway IP doorgeven.
Ik maak gebruik van DHCP ja. Ik lees net op TechNet:

" You cannot create server publishing rules if you installed ISA Server in cache mode."

En ik heb em in cache mode geinstalleerd.

hmm..kweet et ff niet meer...:'( Dis ook maar voor het eerst dak een server configureer.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:39

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Dit is toch echt redelijk basis stuff hoor :/
Misschien handig om eerst eens in de help/manual ts snuffelen en dan pas een server te installen :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 03:35
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 12:21:
[...]

Ik maak gebruik van DHCP ja. Ik lees net op TechNet:

" You cannot create server publishing rules if you installed ISA Server in cache mode."

En ik heb em in cache mode geinstalleerd.

hmm..kweet et ff niet meer...:'( Dis ook maar voor het eerst dak een server configureer.
Nee, duh. In cache mode fungeert ISA server ook niet als firewall, je moet hem in integrated mode installeren als je van firewall functionaliteit gebruik wilt maken.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 20:29
mischien zijn er ook wel dames hiero :)
2 Problemen:

Probleem 1:
Ik heb hier een Windows 2000 Server server met ISA Server 2000. Nou is mijn vraag: bij de clients moet de proxy server worden opgegeven. (192.168.0.1 poort 8080), zodat ze kunnen internetten. Kan dit geautomatiseerd worden, zodat ik bij de clients dit niet meer hoef in te voeren?
1 woord : "policies"
Probleem 2:
Na de installatie van ISA server kunnen de clients die gebruik maken van Outlook Express 5 geen mail meer ophalen. Misschien moet deze poort worden opengegooid. Wie helpt?

Bij voorbaat dank,

Browsersplees
dit moet je echt kunnen vinden in de KB van MS

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Je kunt je proxy server automatisch laten configureren met een scriptje (pac-script: zie Squid manual). Van waar moeten ze mail halen? Wordt dit genat, geproxied of van de lokale server gehaald.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1