Toon posts:

[DIRECTOR] Probleem met laden AVI op CD-ROM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een programma gemaakt met director, daar speelt hij een avi-tje in af, maar nu ik hem op een cd heb gezet, gaat hij op de harde schijf op zoek naar dat avi-tje, inde map waarin ik hem heb gemaakt, speel ik hem dus af op een andere pc, kan hij dat avitje dus niet vinden.
Hoe los ik dit probleem op, zou het volstaan om het avi-tje op de cd te zetten, of moet ik dan ook nog in director de bron van het avitje veranderen (van de c-schijf naar de f-schijf) en als ik dat laatste moet doe, hoe zit het dan met pc's waarbij de cd-rom-speler niet de F schijf is???

Iemand een oplossing?!?

Verwijderd

je moet geen bron opgeven in de cast :)
Het beste is dat je gewoon dezelfde structuur op je hdd gebruikt als op de cd; dus niet avi-tjes van buiten deze map gaat linken met je cast. Op deze manier zou het goed moeten gaan :)

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

je moet in director uiteraard aangeven dat je avi op CD staat, dus een pad aangeven, kan je dan niet gewoon de avi in de eigen dir zetten en 'm daar een verwijzing naar geven? (dus dat ie niet hoeft te kijken op welke schijf, maar gewoon in z'n eigen dir zoekt?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Zoals reyer al zegt; je moet altijd relatief ten opzichte van je huidige path werken. Dus niet: c:\director\video\dingetje.avi maar: video\dingetje.avi (als je director project tenminste in c:\director staat :P).

Er is trouwens een hoop te vinden via online support van Macromedia: http://www.macromedia.com/support/director/

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

E-Mile schreef op 04 maart 2003 @ 12:15:
je moet in director uiteraard aangeven dat je avi op CD staat, dus een pad aangeven, kan je dan niet gewoon de avi in de eigen dir zetten en 'm daar een verwijzing naar geven? (dus dat ie niet hoeft te kijken op welke schijf, maar gewoon in z'n eigen dir zoekt?
en, zoals logisch is 't dan ook om een dir terug te gaan te doen door de ..\film\ te gebruiken

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

Je kan het pad ook aangeven in een lingo.ini bestand dat je bij de .exe file in de map zet. aan dat bestand voeg je de volgende code toe:
code:
1
2
the searchPaths = ["images","video","mpg"]
append(the searchpath, the pathname && "mpg")

TIP: een prima plugin voor director om avi en mpeg file mee te laten af spelen en controleren (toolbar, invoegen van cuepoints voor synchronisatie e.d.) is Directmedia Xtra,
voor meer info hieromtrent, check de site van macromedia.
Pagina: 1