Documents cataloger gezocht...

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 09:41
Ik weet niet wie Adobe Photoshop Album kent, maar dat is een vrij handig programma naar mijn mening. Ik zoek eigenlijk een dergelijk iets, alleen dan voor documenten (Word, Excel, HTML's alles :P)

Voor de mensen die t programma niet kennen.... ik zoek een cataloger met de volgende mogelijkheden:

- een timeline. Dat er in mijn beeld een time line verschijnt, zodat ik een datum aan kan klikken (of een periode kan selecteren) en dat er vervolgens alleen documenten uit die periode verschijnen, maakt niet uit in welke folder ze staan.

- de mogelijkheid van Tagging. En dan vooral multiple tagging, waarbij ik zelf de tags aan kan maken. Dus dat ik een aantal files de tag 'prive' mee kan geven, en ik met een paar simpele kliks alleen de bestanden met die tag kan laten zien.

- Tevens zou ik het fijn vinden als er een backup en/of exporteermogelijkheid is, zodat ik eventueel mijn catalog op een andere peecee kwijt kan...

Heeft iemand ervaringen met een dergelijk programma en kan iemand mij wat aanraden?

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Voor zover ik weet zit er geen timeline of tagging in, maar ik ben zo tevreden met dtsearch, dat ik het toch even opnoem O-)

Het indexeert 'alles' inclusief bestanden in mailtjes etc, en is razendsnel.

edit:
En backuppen is simpel door de index (van zo'n 10% van de datagrootte) op CD te branden.

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 04-03-2003 12:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rob_de_Rechter
hmmm... dtsearch lijkt idd wel interessant, maar vooral de aspecten van taggen en een timeline is voor mij cruciaal. Dan kan ik namelijk ook verschillende versies van een document makkelijk vinden (waar wél dezelfde woorden in voorkomen maar duidelijk niet van dezelfde datum zijn ;) en door de multi-tagging kan ik bepaalde documenten in verschillende zoekopdrachten terug laten komen.

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik dacht dat er ook een soort timeline in Outlook zat. Hier staat deze optie af omdat ik het niet echt nuttig vind, maar ik ben er vrijwel zeker van dat Outlook die timeline heeft die jij zoekt.

• Rob_de_Rechter
Hmm ik zie t... zon tijdlijn bedoel ik idd!

Maar outlook is dan alleen voor mijn emailtjes, en niet voor mn documenten... en ik kan niet taggen....

• Blizard
  • Niet online
Moet je ff kijken onder (nederlandse versie) Extra > Opties > Voorkeuren en dan Logboekopties. Daar kan je meer opties instellen die moeten worden opgenomen in het logboek.
Heb het net ff getest, als ik een word-doc aanmaak komt het op die tijdlijn te staan. Wat bedoel je juist met taggen ?!?

offtopic:
Outlook is een leuk product, maar veel mensen gebruiken nog niet de helft van de functies, .. wel jammer eigenlijk (ik ook niet hoor). Veel mensen snauwen Microsoft af en vinden het maar nix, maar toch vind ik persoonlijk dat Microsoft soms erg knappe dingen in elkaar steekt (soms ook totaal niet, majah ;) )

• Rob_de_Rechter
met taggen bedoel ik dat ik bepaalde labels aan een file wil koppelen (bijvoorbeeld: 'Nog te lezen', naam van een project of juist het 'soort' file), waarna ik alleen op die labels kan zoeken (geef mij alle documenten voor dat project of geef alleen alle verzoekschriften weer...) Op die manier vermakkelijk ik het zoeken.

Overigens is die timeline in Outlook idd perfect! Je kan er alleen volgens mij geen files aan toevoegen (idz van dat ook al mijn al bestaande documenten op een tijdlijn geplaatst worden).

• Blizard
  • Niet online
Sorry dat ik blijf doordrammen over dat logboek van outlook :)
Maar je kan zo'n logboek-item openen en daar allerlei tekst aan toevoegen, onderwerp veranderen, je kan zelfs het logboekitem toekennen aan een bepaalde categorie. Je kan daarna zoeken op keywords, op categorien, whatever. Je kan zelfs sorteren per categorie ..

Ook toevoegen van items lukt (gewoon je files op de tijdlijn droppen) daarna ff de tijd aanpassen en klaar is kees. Het wordt wel een lastig werkje als je inderdaad een paar honderd files zo moet gaan doen :/ Misschien heb ik een optie/functie over het hoofd gezien die dit kan, maar heb dit nog niet echt tegengekomen.

• Rob_de_Rechter
hmmm... Outlook kan idd zoiets. Maar aangezien het om een file of 800 (!) gaat heb ik niet zon zin omdat allemaal met de hand te doen. Daarnaast is het zoeken me te ingewikkeld. :P En de mogelijkheid van backup ontbreekt ;)

• buxx
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Is er ook zoiets voor bestanden die op c'zijn gezet?
Dan heb je voldoende aan een serie nummer op je cd.
Pagina: 1