Toon posts:

[ftp] e-tech adsl firewall router geen passive ftp connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets dergelijks al gevraagd in het normale network forum, maar ondertussen begrijp ik het probleem beter en zijn er geen antwoorden gekomen, dus zal ik het in dit forum proberen met een preciezere omschrijving.

Ik hoop dat dit bericht hier wel thuis hoort, omdat het echt om een gevorderd probleem gaat. Zo niet, voordat er een slotje op gaat, pls meld even waar het wel geplaatst moet worden. Ik heb helpdesks gebeld, deja doorzocht etc.

Ik probeer met mijn e-tech adsl firewall router with 4-port fast ethernet switch and usb (isdn versie, zwarte doos) te connecten naar een aantal belangrijke ftp sites voor mij.
Zowel active als passive lukt dat niet Reden hiervan is, voorzover ik dat nu begrijp, dat beide computers achter een NAT zitten. Mijn pc als client, en de server waar ik naar connect.
In principe zou die server goed moeten zijn. Die is van een internetprovider waar vele klanten naar connecten en zij hebben nooit klachten gehad. :*)

Dus mijn router is het probleem. Bij het negotiaten van de port, pikt mijn NAT waarschijnlijk mijn ip niet goed meer op. Hoe dan ook, ik krijg volgende fouten:

227 Entering Passive Mode (ip.van.server.x,17,64).
PORT 192,168,1,100,10,45 !!!!! DIT IS MIJN INTERNE IP
500 Invalid PORT Command.

Eventjes active doen:
PORT 192,168,1,100,10,47
500 Invalid PORT Command.

Uiteraard heb ik geen firewall meer draaien en op mijn router alles uit qua blocking enzo.
Het is voor mij mogelijk om in de routerconfiguratie porten te mappen naar mijn interne ip, dat helpt niet. :(

Er is geen firmware update voor mijn router jammergenoeg. Dus mijn best gok is dat ik een proxy of wat dan ga gebruiken die dit overneemt.

Zijn er oplossingen? Kan iemand me op de juiste weg helpen? _/-\o_

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Kan je geen vaste portrange op de FTP server instellen ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01-2025
had ik eerst ook met mijn zwarte isdn router van e-tech, toen firmware 1.28d of zoiets en geen problemen meer...

is dus firmware 1.3d http://www.e-tech.nu/supp...ownloads/annexbrouter.zip

[ Voor 32% gewijzigd door StruvusMaximus op 04-03-2003 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
markoh, ik heb van cistron zelf vernomen dat die firmware niet voor mijn modem is.
Ik heb inderdaad de zwarte isdn router EN firewall switch..
Hebben we het echt over hetzelfde apparaat want ik zou niet graag mijn modem willen verkloten met een verkeerde firmware.

predator: neen, maar zelfs als ik dat voor elkaar zou krijgen: ik heb zelf getest met een mapping van gewoon alle poorten naar deze machine en dat werkt niet.
Het probleem ligt hem erin dat mijn router het interne ip doorgeeft tijdens het negotiaten van nieuwe port

edit: Markoh, bedoel jij misschien 1.03d ?? dus met een 0 ervoor? Die is inderdaad wel voor mijn modem en ga ik nu proberen. (8>

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Feliciteer mij maar met een slotje!

De firmware maakte inderdaad het verschil (thnx markoh).
Ik had al eerder in de changelog gekeken en er niks over gevonden, maar dit was toch wel het probleem blijkbaar.. jippie ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dit is grappig.. gister werkte het, vandaag weer exact dezelfde problemen...

Blijdschap voor niks.... Niks aan opstelling veranderd. Lijkt erop alsof een bepaalde port reeks wel door komt?

Markoh: zou jij toch even willen checken of je het had over firmware 1.03d en misschien even een commandreeks willen copy pasten van een passive ftp inlog reeks??

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04

SED

wat doen die 10,45 er achteraan?

die eerste vier is je interne ipnummer met commas ertussen
192.168.1.100 maar de rest is worst voor me.
Blijkbaar begrijp ik het ftp spul niet goed of jij maakt typefouten.
Beide kan ook ;)

Copyright and left by SED...

Pagina: 1