Poledit instellingen terugvinden

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik kwam na mijn vakantie terug op mijn werk om te zien dat mijn vervanger poledit gevonden heeft.

Dit heeft hij dus uitgebreid geprobeerd en ingesteld, maar omdat alles bij ons via het login script loopt en niet via poledit wil ik dus geen poledit gebruiken.

Enige probleem is nu dat meneer poledit ingesteld heeft, *.adm files weggegooid heeft en de policy file laten staan.

Nu wil ik alle instellingen weer terugzetten zoals deze waren, want bij sommige mensen kloppen bv hun proxy's niet.

Is er een manier om vanuit een config.pol alle registrykeys die hij aanpast te zien???

Want de *.adm files zijn er dus niet meer, ik heb wel gekeken met de standaard *.adm files, maar dan zie ik 75 users los definieerd en sommige hebben nog echt andere instellingen ook.
Config.pol is dus al verplaatst, maar de registry settings staan nog steeds bij de clients aan, die moeten uitgezet worden.

Gezocht op msdn, maar kan hier uitkomst vinden, zij bieden meer info over gpedit.msc dan over poledit.

Wie o wie kan mij helpen

Edit : Handmatig settings terugzetten is geen probleem, zolang ik maar weet welke settings er verandert zijn / in de policy file staan.

Server os = nt 4.0
client os = win98

[ Voor 10% gewijzigd door Gomez12 op 04-03-2003 11:38 ]

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ben bang dat je handmatig de settings moet terug zetten...

Ik zoek ff met je mee in ieder geval

edit: welk OS ?

[ Voor 9% gewijzigd door SileX op 04-03-2003 11:32 ]

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
hkey current user\software\microsoft\windows\current version\policy\ .....
en alle pollicy entry die op 1 staan, op 0 zetten

Daarin kan je natuurlijk ook zien wat ie heeft aangezet

[ Voor 20% gewijzigd door spider op 04-03-2003 13:03 ]

"Is your mother proud of you ?"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met WindowsNT policies kan je de ntconfig.pol direct laden in regedt32 als registry hive en op die manier zien wat je terug moet rollen.
Misschien ook even de moeite waard om te proberen?

• Gomez12
spider schreef op 04 March 2003 @ 13:02:
hkey current user\software\microsoft\windows\current version\policy\ .....
en alle pollicy entry die op 1 staan, op 0 zetten

Daarin kan je natuurlijk ook zien wat ie heeft aangezet
hkey current user\ , werkt wel maar per user. Ongeveer 75 users, vraag ik vast wel ff vriendelijk of ze willen inloggen zodat ik remote hun registry kan bekijken.

Niet echt wat ik bedoel, ik neem toch aan dat er voor een admin wel een manier is om een config.pol naar een normaal bestand terug te krijgen??? Je kan ook zelf *.adm aanmaken, dus moet je volgens mij ook wel een config.pol kunnen terugzetten???
Met WindowsNT policies kan je de ntconfig.pol direct laden in regedt32 als registry hive en op die manier zien wat je terug moet rollen.
Misschien ook even de moeite waard om te proberen?
:? Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt, het zijn dus (client-os = win98) win98 policy's, onder winnt kan ik hier niets mee. En ik kan hem dus ook niet als hive onder regedt32 importeren onder winnt, maar morgen even kijken of win98 regedit ook zoiets kan importeren.

• Gomez12
Schopje, want nog steeds niet opgelost.
Pagina: 1