[Router SOHO] Vergeet instellingen.

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 01:22

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik heb hier een klein netwerkje draaien van drie computers. Eén daarvan fungeert als fileserver. Op elke computer kan je het internet op. De drie computers zijn verbonden met een routerswitch (IS 104 / 4PSW W/L). Op dit moment werkt het netwerk naar behoren.

Als alle computers zijn uitgezet en ik doe ze weer aan, lijkt het alsof de router alle instellingen is vergeten. Er is geen netwerk meer, de computers krijgen geen IP-adres en de internetverbinding is dus ook weg.

Ik heb de router nu op de standaard fabrieksinstellingen staan. Dat betekent dat de leasetijd voor IP-adressen een half uur is. Ik heb het ook al een keer op eeuwig gezet, maar dat heeft ook weinig geholpen.

Alle computers krijgen automatisch een IP-adres toegewezen. Twee daarvan (inclusief de fileserver) hebben het besturingssysteem WINxp, één daarvan heeft windows 95. Alle netwerkkaarten staan op 100 mbits, full-duplex.

Weet iemand waar het probleem zou kunnen liggen? Ik denk persoonlijk ergens tussen het beeldscherm en de stoelleuning want ik heb weinig verstand van netwerken, maar het lijkt mij dat als het werkt, het altijd hoort te werken. :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
En wat als je ipv dhcp iedereen vaste ip adressen geeft?

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Heb ik geprobeerd, maar toen gaf het netwerk hélemaal niet thuis.

Verwijderd

is het toevalig een ark router,ik heb namelijk het zelfde probleem ik heb er al drie gehad met het zelfde probleem.
ik heb zelf het idee dat het s avonds meer is dan overdag (klnk raar maar tiszo )
ik heb laatste fimware maar het maak ook niks uit ook spring de datum in het log soms naar 1970 :-)

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Bij mij staat de router standaard op 1970 ingesteld. Ik kan de tijd verder niet aanpassen.

Ik ben zojuist voor een half uurtje de deur uit gegaan en toen ik terugkwam deed weer het netwerk het niet. Ik moet dan de router resetten en alles weer opnieuw instellen. Heel irritant probleem dit.

Het is geen ark router. De router is van het merk 'SOHO'.

//edit: bij nader inzien is het wel een ARK router :) ARK Soho heet hij.

[ Voor 12% gewijzigd door Rexomnium op 04-03-2003 14:13 ]

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik heb de firmware erbij gezocht en meteen geüpdate. Het schijnt nu allemaal weer te werken...

Verwijderd

welke firmware heb je,en waar vandaan :-) hier is het nog steeds kl*te

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 17:35:
welke firmware heb je,en waar vandaan :-) hier is het nog steeds kl*te
http://www.cameo.com.tw/tsd/products/FIRMWARE.htm

Hiermee komt het helemaal goed, volgens mij.

Verwijderd

ik weet niet hoe het nu bij jou is maar hier is er niet veel veranderd,ik dacht ineerste instantie wel maar toch niet.
zit jij op de cabel of asdl

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 01:11:
ik weet niet hoe het nu bij jou is maar hier is er niet veel veranderd,ik dacht ineerste instantie wel maar toch niet.
zit jij op de cabel of asdl
Ik zit op kabel (Multiweb, family) en het werkt hier als een trein (al 6 dagen zonder problemen).

Verwijderd

router niet uitzetten :+

Verwijderd

wedrom nieuwe update en het ziet er naar uit dat het werkt :-) goed spul he ark 8)7 het is versie is 104v1010095.dlf de link staat effe terug

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 16:43 ]

Verwijderd

misschien n domme vraag maar ik kan het niet vinden op de website: hoe installeer je die nieuwe firmware? ik heb ongeveer hetzelfde probleem: na een halve dag stopt ie er helemaal me (kunnen elkaar en de router ook niet meer pingen enzo)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dan vraag ik me af waar je hebt gekeken; want de link is hardstikke dood. Meestal gebeurd het updgraden via TFTP; dus eerst enable je op de router de uploadsoftware en vervolgens gebruik je een stuk software om de bin te uploaden. Staat dit niet in de handleiding ofzo?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

dat was mn 2e vraag geweest: waar staat die handleiding (kon ik OOK niet vinden op de site)
ik heb de router van mn ouders mee gekregen om er eens naar te kijken
hoe log je in op de router (ip en user/pass) ?
en ik kan me iets herinneren dat je een file kon kiezen of een url intypen. als je die firmware download, krijg je gewoon alleen een zip die je zelf nog moet uitpakken.
ik snap niet helemaal wat ze van me willen...

Verwijderd

ik heb m aan de praat, alleen zegt ie dat e de verkeerde file heeft als ik wil upgraden! ik heb netjes de 2.00 gedownload van de website van ark, maar het werkt niet!

Verwijderd

de router zegt dat de file incorrect is!
kan iemand me een oudere firmware sturen? bijvoorbeeld die 104v1010095.dlf

Verwijderd

104v1010095.dlf heb je hem al :-) ander hem ik hem wel voor je
Pagina: 1