Verwijderd

Topicstarter
Kom er net achter dat het stekkertje van mijn USB kabel verbogen is. HEt is een TDK usb kabel van een Sony Cybershot DSC-F505. Is het mogelijk om zo'n kabeltje los te kopen, zo ja waar en wat gaat dat kosten? Of kan ik eventueel een kabeltje van een ander apparaat gebruiken of moet hij persé van die sony camera zijn..?

Ik heb al gekeken op sony.nl en tdk.nl maar kan niks over zulke kabeltjes vinden.

Iemand?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

USB (Universal Serial Bus) is een standaard. Alle kabeltjes zijn gewoon uitwisselbaar. Als je er apparatuur aan hebt hangen moet je een klein beetje uitkijken met USB1.1 en USB2.0, maar dat is alleen een snelheidsverschil, verder wel compatibel.

Wat het zou gaan kosten weet ik echt niet, maar ik heb afgelopen zondag (PC dumpdag in Ahoy) voor EUR 7,50 een mininub met twee poorten gekocht. Een kabel zal echt nog wel iets goedkoper zijn :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:27
Mr. Liu schreef op 04 March 2003 @ 11:19:
USB (Universal Serial Bus) is een standaard. Alle kabeltjes zijn gewoon uitwisselbaar. Als je er apparatuur aan hebt hangen moet je een klein beetje uitkijken met USB1.1 en USB2.0, maar dat is alleen een snelheidsverschil, verder wel compatibel.

Wat het zou gaan kosten weet ik echt niet, maar ik heb afgelopen zondag (PC dumpdag in Ahoy) voor EUR 7,50 een mininub met twee poorten gekocht. Een kabel zal echt nog wel iets goedkoper zijn :P
Digicams hebben vaak een speciale aansluiting hè.... ( |:( )

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb hier nog wel meer USB kabels van scanners enzo, maar stekkertjes passen (natuurlijk) wel in mijn PC, maar andere uiteinde pas niet in mijn camera.

Verwijderd

Als je iemand kent met een NetMD van Sony kun je vragen om die kabel te lenen. Die past er ook op ;) Weet uit eigen ervaring

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ddc schreef op 04 March 2003 @ 11:20:
[...]
Digicams hebben vaak een speciale aansluiting hè.... ( |:( )
Mogelijk aan de kant van de camera, maar dan zit die wel vast :P
Aan de kant van de computer is USB echt wel gestandaardiseerd.
Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 11:21:
Ja, ik heb hier nog wel meer USB kabels van scanners enzo, maar stekkertjes passen (natuurlijk) wel in mijn PC, maar andere uiteinde pas niet in mijn camera.
Dit had ik dus nog niet gezien toen ik aan het typen was :X :? 8)7 |:(

[ Voor 37% gewijzigd door Freee!! op 04-03-2003 11:26 . Reden: Zie tweede quote ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar denken jullie dat je zo'n kabel los kan kopen?

Of weet iemand een andere manie rop mijn memory stick uit te lezen?

• ijmert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 16:10
Koop een memorystick card reader. Hoef je nooit meer de camara op de PC aan te sluiten en hoef je nooit meer de kabeltjes te verwisselen. Waarschijnlijk makkelijker en misschien ook wel goedkoper te krijgen dan een vervangende USB kabel voor de Sony camara. Overigens als je dan toch die kabel wilt hebben, zou ik naar een fotowinkel gaan waar ze die camara's verkopen.

Small Business Server rules. www.vangorsel.nl

Verwijderd

Topicstarter
En zon card reader lest die alle sooten memory sticks? Want volgens mij maken wij hier gebruik van meerdere soorten camera's met meerdere soort sticks...

Verwijderd

De USB stekker die op je camera past is ook volgens een standaard hoor. ;)

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:45

rammes

koekebakker 1e klas

ja die sony standaard :(

Ik zou het doen!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

kabel is identiek aan die van mijn Intel Mp3 speler (heb dat getest)
bij Intel kon je ze in elk geval nabestellen zie hier: http://support.intel.com/...layer/pconcert/spares.htm
(art A44482–001) maar misschien heeft conrad of sony zelf ze ook wel...

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 11:31:
En zon card reader lest die alle sooten memory sticks? Want volgens mij maken wij hier gebruik van meerdere soorten camera's met meerdere soort sticks...
Van Sony bestaat er een reader voor de normale blauwe memorysticks. Ik weet niet of er een lezer is die meerdere typen flash geheugentypen kan lezen; hiervoor zou je dan even in een winkel voor moeten kijken of op internet moeten zoeken.
Wel weet ik dat de Mediamarkt (Grote keten, o.a. hier in Zwolle) het kabeltje voor sony camera's verkoopt (verkocht ze in iedergeval wel, heb ze ooit zien liggen); deze is ook voor jouw camera geschikt (ik heb S75, is dezelde USB aansluitkabeltej) misschien moet je is in deze winkel kijken! Suc6!

Verwijderd

ik heb een sony kabel en een kabel voor me Fuji digicam, kan ze beide gebruiken............

Dat heet dan een standaard. ;)

En dat heet : een USB A naar mini-B kabel. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 11:38:
[...]

ik heb een sony kabel en een kabel voor me Fuji digicam, kan ze beide gebruiken............

Dat heet dan een standaard. ;)

En dat heet : een USB A naar mini-B kabel. :Y)
Ik heb hier dus nog 2 digicams maar ze maken alle drie gebruik van ander soort stekkertje.. :'(

• freddifish

freddifish

schnappi !

ja maar let op er zijn twee typen volgens mij, heb voor mijn digicam een andere "mini B" dan voor de sony digicam van mijn werk
Afbeeldingslocatie: http://www.rekovideo.nl/images/products/wec6320.jpg
deze zoek je volgens mij
9 euro: zie hier http://www.rekovideo.nl/c58.html

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Topicstarter
freddifish schreef op 04 maart 2003 @ 11:49:
ja maar let op er zijn twee typen volgens mij, heb voor mijn digicam een andere "mini B" dan voor de sony digicam van mijn werk
[afbeelding]
deze zoek je volgens mij
9 euro: zie hier http://www.rekovideo.nl/c58.html
Deze site en foto had ik ook al gevonden ja. Op mijn kabel staat ook A-B maar volgens mij is het B uiteinde bij mij toch echt kleiner. Zou dat kunnen dat je 2 sooten B hebt ofzo? :? Of komt dat gewoon omdat er iemand op gestaan heeft.. :9~

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 11:56:
[...]

Deze site en foto had ik ook al gevonden ja. Op mijn kabel staat ook A-B maar volgens mij is het B uiteinde bij mij toch echt kleiner. Zou dat kunnen dat je 2 sooten B hebt ofzo? :? Of komt dat gewoon omdat er iemand op gestaan heeft.. :9~
Sony heeft idd een apart kabeltje ervoor.
Ik ben ze ooit een keertje ergens tegengekomen, maar weet niet meer waar (daar heb je dus weinig aan).

Maar is zo;n ding niet bij Sony te bestellen?

Verwijderd

Topicstarter
Is vast wel bij Sony te bestellen, maar ik kan zowieso niks vinden op hun site. En ik heb het kabeltje eigenlijk vandaag nog nodig, en zo snel zijn ze niet denk ik.

Maar ik heb dus geen standaard USB A-B kabeltje nodig begrijp ik uit jouw reply..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 12:01:
Is vast wel bij Sony te bestellen, maar ik kan zowieso niks vinden op hun site. En ik heb het kabeltje eigenlijk vandaag nog nodig, en zo snel zijn ze niet denk ik.

Maar ik heb dus geen standaard USB A-B kabeltje nodig begrijp ik uit jouw reply..
is geen A-B standaard in elk geval.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 04 maart 2003 @ 12:09:
[...]

is geen A-B standaard in elk geval.
Mag ik dan ff heeeel hard Kkk**********ttttttt roepen...?

• freddifish

freddifish

schnappi !

Afbeeldingslocatie: http://www.rekovideo.nl/images/products/wec6320.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.chipmunk.nl/kabels/usbtypeab.gif
zie de verschillen, die eerste is echt wat je zoekt, heb op mijn werk ook de sony 505

Verwijderd

Topicstarter
freddifish schreef op 04 maart 2003 @ 12:13:
[afbeelding][afbeelding]
zie de verschillen, die eerste is echt wat je zoekt, heb op mijn werk ook de sony 505
Wil je die kabel dan nu ff langs komen brengen..Dank je wel hé...!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 12:22 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Topicstarter
freddifish schreef op 04 March 2003 @ 12:13:
[afbeelding][afbeelding]
Wil je jou kabel dan ff naast die foto leggen en nog ff goed kijken? Want volgens mij is/was mijn aansluiting anders..

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Pfff....

Koop gewoon een 6 in 1 kaartlezer, dan ben je van al dat gedoe af.

Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/product_image.php?product_id=13&size=small

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Johnny schreef op 04 March 2003 @ 12:46:
Pfff....

Koop gewoon een 6 in 1 kaartlezer, dan ben je van al dat gedoe af.

[afbeelding]
Tja misschien wel het handigste, zal ff overleggen..

Alleen kabeltje is denk ik wat goedkoper...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 12:56 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mensen, het antwoord is hierboven door DragonLord allang gegeven.. je moet een USB-A naar USB-mini-B kabel hebben. Die is net zo standaard als een gewone A-B kabel hoor, wordt o.a. veel gebruikt door digitale camera's (alhoewel er ook nog veel zijn met een eigen standaard) en de Palm Zire gebruikt hem ook.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

tss die dingen zijn abnormaal duur

http://www.entershop.nl/a...e_Entershop_Sony_476.html

CAM SONY USB cable for DSC-F505(Referentie #2042)

Prijs: €90,02 Inclusief BTW bij 19%

Verwijderd

Topicstarter
Tering..

Wat maakt zo'n cable zo fucked up duur?

• Fire69
  • Laatst online: 14:48
Zoals Bigs en DragonLord al gezegd hebben, die kabel is gewoon een standaard.
Die moet je helemaal niet van Sony zelf kopen, en kan je ergens anders wel makkelijk voor 10€ halen.
Hier is al eens een topic over geweest, vind het alleen niet zo direct terug.

aub:
http://www.rekovideo.nl

Links onderaan kiezen voor usb-kabels en connectoren, dan helemaal onderaan
1,8m: 9€
3m: 11,5€

edit:

Linkje aangepast

[ Voor 34% gewijzigd door Fire69 op 06-03-2003 11:54 ]

Verwijderd

Kabeltjes kan je zo bestellen, Intronics is de fabrikant die ze levert.

Is het een MINI-B 4 of 5 polig??? Dat maakt namelijk nog uit ook:

4 polig: 1m: SB 2420
4 polig: 1.8m: SB 2422

5 polig: 1m: SB 2410
5 polig: 1.8m: SB 2412

Bel eens naar 0224-298080, vraag naar afdeling automatisering en vraag eens naar de prijzen, noem het goede SB nr, en hij kan je zo de prijs geven. Het bedrijf (Rison Kantoor Items) is niet duur voor dat soort dingen en sturen voor dit soort kleine dingen kosteloos door NL. Reken wel op één levertijd van ongeveer 14 dagen, zij moeten hem dan ook eerst nog bestellen, etc....
Pagina: 1