windows 2000: toevoegen van domein gebruikers..

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:34
Ik probeer op mijn windows 2000 workstations de groep "Domain users" van het aangekoppelde domein aan de lokale groep "Hoofdgebruikers" toe te voegen. Ik krijg echter een melding dat het domein niet beschikbaar is, terwijl ik wel gewoon kan surfen naar de computer van het domein en workstations ook gewoon kan toekennen aan het domein :?.

Kortom: het netwerk werkt perfect, maar hier krijg ik een foutmelding. Is het misschien iets wat ik moet enablen ofzo? Help ;).

• Devster
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Heb je je Workstations aan het domain toegevoegd? Als je dit doet worden de Domain Admins aan de lokale groep "Administrators" (of beheerders in NL?) toegevoegd. Ook worden de Domain Users toegevoegd aan de lokale Users groep (geen idee hoe die op W2K NL heet) ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Dennis
Devster schreef op 04 March 2003 @ 11:05:
Heb je je Workstations aan het domain toegevoegd? Als je dit doet worden de Domain Admins aan de lokale groep "Administrators" (of beheerders in NL?) toegevoegd. Ook worden de Domain Users toegevoegd aan de lokale Users groep (geen idee hoe die op W2K NL heet) ;)
Ik probeer op mijn windows 2000 workstations de groep "Domain users" van het aangekoppelde domein aan de lokale groep "Hoofdgebruikers" toe te voegen. Ik krijg echter een melding dat het domein niet beschikbaar is, terwijl ik wel gewoon kan surfen naar de computer van het domein en workstations ook gewoon kan toekennen aan het domein :?.
Beide vragen dus "ja".
;).

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

ddc schreef op 04 March 2003 @ 11:01:

Kortom: het netwerk werkt perfect, maar hier krijg ik een foutmelding. Is het misschien iets wat ik moet enablen ofzo? Help ;).
Om useraccounts toe te kunnen voegen moet de machine kunnen valideren. Dit heeft niets met "surfen" over het netwerk te maken.

Heb jij tussen beide domains een trust liggen om users of groups te slepen van 1 domain naar ander domain.

• Dennis
mutsje: er is gewoon maar sprake van één domein

ik kan gewoon niet global groups op een werkstation toevoegen aan een local group :(

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

dat is niet correct. In WindowsNT4 zijn de group Domain Admins ook toegevoegd aan local group administrator. Domain Admins op NT4 is global group... Dus in windows2000 moet dit zeker mogelijk zijn. Uberhaupt worden de domain admins bij toegevoegd aan local administartors bij aanmelden op het domain.

DDC.. je hebt meerdere sites met meerdere Domain Controllers dus voor alle duidelijkheid er is sprake van EEN Forrest met meerdere Domain Controllers.. groot verschil..

• Dennis
Ik heb gewoon maar één server hoor :D.

En 3 workstations, en het lukt bij geen van allen.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hier werkt het als een zonnetje hoor...Gebruikers&Wachtwoorden/Geavanceerd/knop Geavanceerd....Hoofdgebruikers dubbelklikken....knop Toevoegen...in dropbox het domein kiezen...gebruiker/groep dubbelklikken.....KLAAR.

• Dennis
MissingDog schreef op 04 maart 2003 @ 16:56:
Hier werkt het als een zonnetje hoor...Gebruikers&Wachtwoorden/Geavanceerd/knop Geavanceerd....Hoofdgebruikers dubbelklikken....knop Toevoegen...in dropbox het domein kiezen...gebruiker/groep dubbelklikken.....KLAAR.
Ja duh, het hoort ook te werken ;).

Maar hier werkt het nog niet, ik zal zo ff een screenshot plaatsen.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

sorrie las het verkeerd :s beetje vroeg begonnen vanochtend(0530 uur).

je uitleg is wel vaag nu ik het nog eens gelezen heb.

oorzaak kan zijn dat je nameresolving niet goed is.

• Dennis
Afbeeldingslocatie: http://www.dennissoft.com/members/dennis/zooi/foutdomein.jpg

Dit krijg ik dus, iets wat gewoon goed zou moeten gaan...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

wat voor melding krijg je in je event viewer van de client computer waar je dit probeerd.. dat is wel een belangrijk om te weten. zou in "system" moeten staan.

Is het werkstation uberhaupt wel aangemeld op het domain? anders lukt het added van groups never nooit niet

[ Voor 29% gewijzigd door mutsje op 04-03-2003 18:45 ]

• Dennis
Aha dankje, kijk, nu schiet het op.

De Windows Time-service kan geen domeincontroller vinden. Het bijwerken van tijd en datum is niet mogelijk.

Even zitten kijken en ik zie dat de tijden idd niet overeenkomen. Maar de windows time service draait wel. Dan is het toch vreemd ?

• Dennis
In het toepassingslogboek staat trouwens deze:

Kan de gebruikers- of computernaam niet vaststellen. Retourwaarde (1722).

Ik denk dat die relevanter is.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

graag hele even copy paste hierin..

• Dennis
Toepassingslogboek:
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Userenv
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1000
Datum: 4-3-2003
Tijd: 18:47:38
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer: AXP-17GHZ
Beschrijving:
Kan de gebruikers- of computernaam niet vaststellen. Retourwaarde (1722).
Systeemlogboek:
Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: w32time
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 54
Datum: 4-3-2003
Tijd: 18:16:41
Gebruiker: n.v.t.
Computer: AXP-17GHZ
Beschrijving:
De Windows Time-service kan geen domeincontroller vinden. Het bijwerken van tijd en datum is niet mogelijk.
Gegevens:
0000: e5 03 00 00 å...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Met dank aan Compubiter ! http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;329708

sorry voor verkeerde spelling Compubiter :P

[ Voor 24% gewijzigd door mutsje op 04-03-2003 18:58 ]

• Dennis
Helaas, dit helpt dus niet (was ik al bang voor).

Die logboeken zijn trouwens niet op de server (zoals het artikel wel beschrijft) maar op de lokale machines.

Wat ik trouwens nog niet had vermeld is dat computerbeheer ook niet werkt op remote computers; heel raar.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Pleur je clientcomputers eens uit het domain en meld ze na een reboot weer aan op het domain.

• Dennis
mutsje schreef op 04 March 2003 @ 19:23:
Pleur je clientcomputers eens uit het domain en meld ze na een reboot weer aan op het domain.
Dat had ik dus net gedaan na jouw vorige post :).
Hielp helaas niks ;(.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

kom maar op met eventid's uit je server > system en client > system.

daar staat het allemaal in als het goed is. zoek je zelf op op bijvoorbeeld www.technet.com of op google.

• Dennis
Ik heb nu iig het goede gevonden volgens mij, ga het nu uitproberen :)
Event ID: 1000
Event Source: Userenv
Event Type: -
Event Description: -
Comment: For this error, I noticed that for servers with dual NIC cards have this error quite frequently and what I like doing is naming each of the NICs to LAN and WAN so I can tell which is which. Then I open the Network Properties and go to Advanced Settings on the menu bar and change the bindings - for which has priority to the LAN. Then reboot all these errors go away. Index: 857

• Dennis
Het probleem is nog niet opgelost, maar ik heb nu de GPO's verwijderd en ga als dat nog niet helpt terug naar local profiles ipv roaming profiles. Daar schijnen ook problemen mee te zijn.

@mutsje : alvast bedankt voor alle hulp!

• Dennis
Ik post hier toch nog even een probleem aangezien ik nu op Eventid.net precies het probleem gevonden heb, nu moet ik dit dus nog gaan oplossen. Wat ik hierboven zei klopt niet iig.
Value 1722 - "The RPC Server is unavailable" - Usually occurs when DNS servers are not configured properly. There is connectivity but not at the service level. See the Q260371 link below for troubleshooting such issues. One note here, usually it may appear that DNS is set properly but one has to double-check all the aspects of DNS registration/resolution as the problem may not be that obvious. See also Q261007 - It says that this behavior can occur if the address for the configured preferred DNS server on the client is invalid or unreachable.
From a newsgroup post: "Do the following to ensure that the SRV records for the AD servers are in DNS properly: (from the DOS prompt)

nslookup
set type=srv
set type=srv
_ldap._tcp.dc._msdcs.YOURDOMAIN.COM
Server: dnsserver.yourdomain.com
Address: 192.168.100.2

you should see something like this:

_ldap._tcp.dc._msdcs.YOURDOMAIN.COM SRV service location:
priority = 0
weight = 100
port = 389
svr hostname = server1.YOURDOMAIN.COM
_ldap._tcp.dc._msdcs.YOURDOMAIN.COM SRV service location:
priority = 0
weight = 100
port = 389
svr hostname = server2.YOURDOMAIN.COM
server1.YOURDOMAIN.COM internet address = 1.1.1.2
server2.YOURDOMAIN.COM nternet address = 1.1.1.1

If you don't then you definately have a DNS problem.

I would also recommend running the dcdiag and netdiag utilities on
your domain controllers. If you find that the servers aren't in DNS,
then make sure dynamic updates are enabled on your DNS server and
restart the netlogon server on each of your DCs."
http://www.eventid.net/di...entid=1000&source=userenv

Nu nog gaan kijken hoe ik dit vandaag of later deze week op kan gaan lossen :/.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

dus toc heen dns probleem..
offtopic:
ben er gisteravond mee gestopt want wou nog ff tv kijken :P

• Dennis
Het is me gelukt!!! :) :) :) :)

Ik had bij de DHCP-server geen DNS-properties opgegeven ( |:( ), dus de records werden niet ge-update. Nu wel gedaan, daarna op de clients een /renew en het probleem was weg!

Met speciale dank aan Traag en mutsje. :*.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Geen probleem het is leuk in dit soort ellende te gaan graven maar het was wel het laatste waar ik aan dacht aan je dhcp properties/dynamic update lol.

• justys7
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-04-2025
Ik had het zelfde probleem. Bij mij was het ook dat er een verkeerde DNS server ingevuld stondt. THANKS
Pagina: 1