Toon posts:

novell login gelijklopen met nt login

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We draaien hier een novell en nt netwerk. Nu hebben we het probleem wanneer je in Novell inlogt, dit niet automatisch betekend dat je ook onder NT inlogd. Kortom, je moet dubbel inloggen en dan staat het pas vast. Zodra er een ander inlogt op het zelfde werkstation begint het verhaal opnieuw. Nu zijn er dure programma's (account manager) die dit wel kunnen oplossen, maar ik vraag me af of er niet eenvoudigere oplossingen bestaan. We hebben ook al van alles geprobeerd met registry- client- en windows instellingen maar dat heeft niet geholpen.
Heeft iemand enig idee?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Als je het over Novell-servers en NT-pc's hebt, moet ZEN-works de oplossing zijn.

This footer is intentionally left blank

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maakt het nog uit of je de Novell client gebruikt of de ingebouwde novell zut van windows?

• AppleMooz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 14:40
Dit heet een Dynamic Local User Policy.

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-03 14:40
Ik dacht ook ff dat hij het gewoon over NT4 workstations had en dan gebruik je gewoon ZEN, maar hij wil dus op een werkstation tergelijk op een Novell server EN een NT server inloggen, daarvoor moet ik 1st ff er weer inverdiepen hoe dat ook alweer zat.

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

Verwijderd

Topicstarter
We gebruiken de client van Novell zelf.

En wat houdt een Dynamic Local User Policy in?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Onderdeel van ZEN-works. Als je op een Windows NT PC inlogt wordt aan de hand van je Novell-account met bijbehorende policy (de Dynamic Local User Policy) een account op de NT PC aangemaakt. Eventueel kan die zelfs verwijderd worden bij uitloggen.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Het mooiste is om dat in 1 DS te doen. En dan zou ik op de nt-bak gewoon NDS/eDir installeren. Dan zit alles in 1 NDS en heb je met 1 account toegang tot alles in die ene NDS. Da's gaaf he? Dan zen daarnaast en je hebt ene transparant netwerk waarbij de componenten geheel doorzichtig te benaderen zijn.

Verwijderd

indien je bedoelt dat je op een NetWare !!! server wilt inloggen en lokaal op een NT werkstation dan moet je zenworks 4 desktop hebben. Deze ondersteunt dynamic local user en houdt dus in de users op het werkstation worden aangemaakt tijdens het inloggen zodat de gebruikernaam op het netwerk en lokaal overeen komen.

Indien je bedoelt dat je op een NetWare !!! en NT server wilt inloggen dan moet je of account management gebruiken of DIRXML met password sync driver. Deze maakt op je PDC dezelfde accounts en wachtwoorden aan als op de NetWare server en viceversa.

Momenteel kun je een 25.000 user versie van DIRXML gratis krijgen. (voor niet MLA klanten) De driver kost geloof ik 6 euro per stuk. Meer info staat op mijn homepage.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 09:05

Jaymz

Keep on moving !

Als je ervoor wil kiezen om ZENworks te gebruiken raad ik je aan om ook eens naar de andere functionaliteiten van ZEN te kijken (Je hebt wel minimaal een Netware 4 server nodig, of je moet Edirectory op een Windows server installeren) :)

Het is zonde om ZENworks (4) alleen maar te gebruiken voor de Dynamic Local User. Niet alleen om de prijs, je kunt er nameljik best mooie dingen mee :P

Als je trouwens gebruik maakt van een DomainLogin (op NT) heb je niet zo vreselijk gek veel aan de DLU, dan kun je beter naar NDS4NT kijken :)

http://www.novell.com/doc...dex.jsp?category=ZENworks

Als je bij download.novell.com zoekt naar ZENworks for Desktops kom je een evaluation copy tegen zie ik net ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Jaymz op 06-03-2003 01:30 ]

Pagina: 1