Toon posts:

Asus CUSL2-C OC'en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al rondgekeken, kon niet al teveel info vinden, so dont shoot me ;)

Heb de volgende spullen:
Asus CUSL2C, nieuwste bios via GOT gevonden, met een p3 1GHz (stepping weet ik zo niet, het is degeen met heatspreader die voor de tualatin uitkwam)
Verder 2x 256MB Apacer geheugen PC133 cl2, 2 maxtor D740X schijven (40 en 60gb), Lite-on DVD en CD-RW meuk, SBlive 1024 OEM, Dynalink 1456PL PCI modem (wil wel breedband maar Essent en KPN willen dat niet). Verder een cheapass Geforce2 MX400 met 64mb geheugen. Koeler is een verbouwde AMD-cooler van Coolermaster (retentionmechanisme aangepast, fanduct naar 80MM fan (12 volot, Ystech), arcticsilver) die een Thunderbird 1ghz prima koel kreeg. Verder een Enlight case via Vobis (met zo'n metallicblauw onderpaneel op front, +- twee jaar oud) met front casefan 80mm op 12 volt (Ystech?) , airduct naar de hdd's met 80mm Ystech op 7 volt en een 80mm rear Ystech fannetje. 350watt noname voeding met temp-regeling (die dus gewoon niet werkt ;)).

Ik ben al aan het stoeien geweest, krijg het bakje stabiel op 1200 mhz zonder voltage aan te passen (fsb van 160/160/40) en redelijk stabiel op 1275 (fsb op 170/128/43) met voltage op 1.9 volt. Zodra ik hoger wil is het zwart beeld en no-go. Qua koeling moet het wel lukken dacht ik (wil niet investeren in wc of mega-oversized coolers). Windows ME krijg ik wel goed aan de loop op 1275 (temp cpu stressed 55 graden lijkt me niet hoog bij een omgeving van 21 graden) maar Windows XP Home crasht al tijdens starten.

Hebben jullie nog tips of moet ik maar gewoon me kop houden... ;)

Verwijderd

Ten eerste heb ik moeite je post te lezen :) En ten tweede denk ik dat je aardig max zit met die plank. Zie ook hier:
Zoeken naar CUSL2 overklokken
Zoeken naar CUSL2

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 14:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor de moeilijk leesbare post :) maar de draadjes die je geeft hebben me niet veel verder geholpen behalve me het idee geven mijn chipset even een lekker overbemeten koellichaam te doneren. :*)
Ik krijg inderdaad zelf ook het idee dat mijn mamaplankje aan haar max zit op deze manier. Helaas, ga ik toch maar beginnen met sparen om een heftige mobo / vidcard / cpu en memory upgrade te kunnen veroorloven. >:)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Nee, ik denk niet dat je bord op z'n max zit.. Ik denk dat je AGP of PCI (dat is dus ook HDD's) niet meewillen, 43 is zelfs al redelijk hoog. AGP zit dan op 86 ipv 66.

Kan je AGP of PCI niet apart instellen, of kan je geen dividers instellen?

Geheugen zal trouwens ook niet veel verder willen.. Standaard 133 MHz. Waarschijnlijk heb je nu nog geen problemen (geheugen dat niet mee kan resulteert meestal in piepjes bij het opstarten), maar veel verder zal je iig niet kunnen - tenzij je echt goed geheugen vast hebt.

[ Voor 42% gewijzigd door Steve op 04-03-2003 13:50 ]

Verwijderd

ik heb er zelf hiero ook nog 1 leggen, en ik meen dat het uiterste wat je uit da ding geperst krijgt 1292mhz is.....dus je zit idd aardig aan je max...

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Nou... Ik heb/had een P III 800 Coppermine, minder goed te OCen dus, en die kreeg ik met gemak op 175 x 6 = 1050... Dus ik denk wel dat je nog hoger moet kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Jupiler, zoals je in mijn post kunt zien trek ik het geheugen tot 160 mhz stabiel, daarboven loopt het asynchroon met de FSB. Ik heb zelf ondertussen het vermoeden dat inderdaad chipset / agp de boel flest, de rest van de componenten trekken het denk ik wel. Wat voor vidkaart had je bij die 175 FSB ? Ik heb bewust voor die cheapass Geforce gekozen vanwege de goede overclockbaarheid van nVidia kaartjes. Ik kan helaas niet de dividers instellen, ook niet met het getweakte bios dat ik nu draai :( .

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik had een Geforce 256, maar mijn bord had dividers, waardoor PCI en AGP 35/70 MHz waren..

Maar ik denk dat je niet verder komt zonder dividers of lock. Je zult het moeten aanvaarden :P

Verwijderd

Topicstarter
Snif, het leven is soms zwaar :+ Awel, jammer dan... vrouwlief even aankijken waar het belastinggeld dit jaar heen gaat }) >:)
Pagina: 1