Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Behuizingen Systeemkasten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
My dear Tweakers,

Ten eerste weet ik niet of ik hier goed zit, ik doe zelf niet aan overklokking, maar
aangezien overklokken goede koeling vereist en dus veel lawaai, dacht ik dat jullie
het volgende misschien wel kunnen beantwoorden !

Ik ben op zoek naar een systeemkast waar het geluid het best in wordt geisoleerd.
Een geluidsarme systeemkast zeg maar. De afgelopen week heb ik me rotgezocht
naar goede reviews van systeemkasten. Ik heb er veel gelezen en veel mooie (en
goede) kasten gezien, sommige deden mij zelfs bijna watertanden. :p Maar weinig
reviews spraken over hetgeen waar ik het meest in was geinteresseerd. :|

Nu is mijn vraag. Is het echt zo dat het bijna niet uitmaakt en dat bijna elke kast
wel ongeveer hetzelfde aan herrie produceert (als in je stopt de inhoud van een
computer in verschillende kasten en alle kasten maken ongeveer evenveel herrie?)
Of is er wel degelijk verschil in kasten en zijn er dus kasten op de markt die de herrie van je pc tot een minimum kunnen brengen ?? :?

DaRT

Verwijderd

Ik zou zeggen, als je wat er wat geld voor over hebt, pad de Lian-li pc-70, mooi aliminium, ruime kast, kun je een compelete wc setup in kwijt, en met de toevoegingvan pax-mattten zal ie ook erg geluidsarm zijn.
Is dat geen idee?

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10-2023

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Herrie wordt vooral veroorzaakt door de airflow. Denk maar aan de ventilators, deze kun je echter op 7V. laten draaien waardoor ze minder herrie maken. Ook pre-fab. fingerguards maken vaak herrie als er een ventilator bij geplaatst wordt. Beter is het dus om een fingerguard te gebruiken waarvan de randen rond afgeslepen zijn ipv recht. Hierdoor snijdt de lucht minder. Als je hier op let maakt je PC al gauw minder herrie. Daarbij kun je inderdaad matten aan de binnenkant van je PC plakken.

Succes en laat even weten hoe het afloopt.

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga er zeker eens naar kijken !! :)

Voorbeelden van geluidsarme kasten zijn natuurlijk welkom, dan kan ik daar eens naar kijken, maar als iemand een review of iets dergelijks of een vergelijkingstest waar dit aan de orde komt zou ik helemaal happy zijn....

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 11:16

Jack

MHz Matters

de herrie uit de kast wordt niet gedempt door een kast.
Ongetwijfeld zullen duurdere (lees stevigere) kasten minder meetrillen met bewegende onderdelen dan goedkopere modellen. Maar veel zal het niet uitmaken en ze zullen beide wel herrie maken.

Dus koop gewoon een mooie ruime kast. En ga die isoleren.
Er zijn wel verschillende topics over isolatie geweest.
Dus misschien is het een idee om bij de aankoop van je ksat er op te letten of het mogelijk is om isolatie aan te brengen.

[Specs]

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 23:33
koop een standaard big tower of een iets duurdere betere modelletje

ga hem van binnen nadat je de mobo hebt aangesloten isoleren
zorg dat er niets trilt
tadaa..geluidsarm.

Verwijderd

=> CME :)

Verwijderd

En dan kun je isoleren met bijvoorbeeld dit spul:
http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=169&p=pi&pi=728

Duur maar hopelijk zeer effectief (ben nog aan het wachten tot het binnenkomt).

Verwijderd

Ricochet schreef op 04 maart 2003 @ 11:00:
Herrie wordt vooral veroorzaakt door de airflow. Denk maar aan de ventilators, deze kun je echter op 7V. laten draaien waardoor ze minder herrie maken. Ook pre-fab. fingerguards maken vaak herrie als er een ventilator bij geplaatst wordt. Beter is het dus om een fingerguard te gebruiken waarvan de randen rond afgeslepen zijn ipv recht. Hierdoor snijdt de lucht minder. Als je hier op let maakt je PC al gauw minder herrie. Daarbij kun je inderdaad matten aan de binnenkant van je PC plakken.

Succes en laat even weten hoe het afloopt.
dat van die platte fingerguards is echt wel waar!!, ik heb nu me voedingfan op 12v lopen en die maakte met zon standaart guard zoveel lawaai dat men ouders, die een kamer naast me liggen, niet meer konden slapen
8)7

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00
Dan vraag ik me toch af wat voor tussen muren jullie hebben .... veel meer dan een stukje karton kan het niet zijn.

Repareren doe je zo.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 21:44

mvds

Totally awesome!

Als je een stevige kast neemt, en je CPU en grafische kaart enzo uitrust met een passieve koeling, dan ben je al een heel eind. Goede voeding erin en je bent klaar.

Het is een kwestie van het op elkaar afstemmen van de componenten. Dus een stille HD nemen (Seagate barracude IV of V serie), een zalman koeler op je CPU en grafische kaart, en een zalman voeding en je zal je PC amper meer horen. En zoals gezegd, vind je dat nog niet genoeg dan kan je altijd je kast nog isoleren en je HD in een silentdrive zetten.

Pas wel op dat je de airflow van je kast niet om zeep helpt, anders moet je een casefan aanbrengen, een stille 80mm koeler is al genoeg, en om hem nog stiller te maken kan je hem op 5 of 7 volt laten werken.

Ik heb alles gedaan, alleen moet ik nog even sparen voor een stillere HD. Die Maxtor D740X maakt een rotherrie. :(

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Kijk hier eens naar! :) Die kast heeft dubbele wanden en is daardoor erg stil.
Heeft ook geen lelijk design by the way! :P

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Op de site van dedicated (over die kast met dubbele wanden) :
...PC Power finally in MAC style. This stylish P4 ATX midi tower has screw less card and driver slots. The iStyle has hidden front panel ports like IEEE1394, USB and audio ports.
The smooth folded and round off edges prevent cutting injuries for easy installing.
Een echte Mac is nog steeds 10x zo mooi als deze hoor :P

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ehm....
Klinkt allicht raar, maar waarom geen "standaard" pc :?
We gebruiken hier op het werk HP VL420 systemen, en deze zijn echt muisstil...
Ze zijn van normaal formaat (zowel de moederborden, alsmede de kasten, agp + 5x pci, dus uitbrijdmogelijkheden)
Als er toch niet geklokt hoeft te worden, en er geen excessieve grappen mee worden uitgehaald, dan is het ideaal naar mijn idee.

Stille kasten over het algemeen kun je het best isoleren eventueel (als temp dit toelaat) grote maar langzaam draaiende fan's voor eenzelfde hoeveelheid koeling tegen minder geluid, stille mechanische onderdelen (hd's etc), en eventueel dubbelwandig (wat dus ook mogelijk schijnt te zijn naar aanleiding van post hierboven.)

Over losse randapparatuur (voedingen, hd's, etc) wordt meestal het geluidsniveau wel aangehaald binnen de reviews, misschien daar eerst eens tussen spitten, en dan een lege kast erom heen...

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:10

Creesch

bla bla!

www.silentpc.nl
www.nexustek.nl
www.silentpcshop.nl

here you go :)
edit:
http://www.silentpcshop.nl/products.asp <-- stille kast met stille onderdelen

de prijs heb ik btw niet naar gekeken

[ Voor 87% gewijzigd door Creesch op 04-03-2003 15:00 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Keywords voor een stille case:

- lage toeren
- isolatie
- flinke heatsinks

:)

LinkedIn
Instagram

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:46
WC gaat zeker te ver neem ik aan. Ik zou zeggen neem een stevige kast. Vervang standaart fans voor goeie en stillen. Isoleren kan dan nog als hij nog te luidruchtig =.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:45
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 12:54:
Duur maar hopelijk zeer effectief (ben nog aan het wachten tot het binnenkomt).
Houd ons op de hoogte :)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Waarom moet het allemaal zo duur met die isolatiematten?

Gewoon dat grijze "eierdopjes"materiaal dempt perfect en kost geen drol.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Ik heb hier zelf pc's in me muur van me kamer gezet. Was een ruimt waar allemaal leidingen lopen van de CV en elktra hier past met gemak enkele pc's in. Dus daar staan nu 3 pc's in. Voordeel geen herrie/luchtjes van die pc's in me kamer, ventilatie via rooster naar buiten.

Nadeel je kan moeilijker bij deze pc's komen, daarom staan er ook alleen maar servers/mp3 speler waar je dus niet bij hoeft te komen. powerknopjes heb ik in me muur gemaakt. Verder kan ik deze pc's bedienen via me andere pc die wel gewoon in me kamer staat.
Pagina: 1