Toon posts:

netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik gebruik windows 2000 en mijn dochter 98 ik krijg op mijn pc internet binnen en deel dat met mijn dochter:)
dat werkt prima,maar nu wil ik er een ;aptop aanhangen,is het nu mogelijk om ook mijn mijn laptop internet te delen:?

Verwijderd

natuurlijk is dat mogelijk, moet je de laptop configureren dat ie Internet via LAN deelt....

Verwijderd

Topicstarter
oke ,maar als als ik op de netwerk kaart van chello internet delen doe dan kan ik kiezen tussen de pc van mijn dochter of de laptop.
Doe ik soms iets fout:'(

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Als je onder Win2000 je internet verbinding deelt, komt ie alleen met de melding dat het ip adres van de netwerkkaart naar je eigen netwerk toe veranderd. Meestal in 192.168.0.1
en dat ie de verbinding met de andere PC's kan verliezen. Als je op de andere PC's aan je (hub) DHCP instelt, heb je gewoon i-net verbinding op alle PC's.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

een paar vragen, want zo snap ik er niks van.

* welke programma gebruik je ervoor? Sygate, wingate etc..
* welke netwerkinstellingen heb je op de diverse computers?
* hoe staan ze met elkaar in verbinding?

Verwijderd

sorry voor het laat reageeren0+
ik heb op de pc waar internet binnenkomt drie netwerkkaarten.
de 1st is voor chello
de 2de is verbonden met de pc van mijn dochter.
de 3de wil ik met mijn laptop verbinden.
ik wil dus met alle drie op internet,en met mijn pc(waar de drie kaarten inzitten)bestanden kunnen uitwisselen:?
als ik op mijn chello netwerkkaart internet delen doe dan kan ik kiezen tussen de pc van mijn dochter of de laptop.
als ik er een kies dan bv laptop dan krijgt de netwerkkaart van laptop,in mijn pc,het ip nummer:192.168.0.1 ,en dan heb ik daarop gewoon internet,en kan ik ook bestanden uitwisselen.
dat wil ik dus met allebij de pc`s tegelijk.
(phoe wat een story):z

Verwijderd

ik gebruik dus geen programmatjes zoals sygate of wingate:Z

Verwijderd

help:'(

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Neem mij niet te serieus

Ik denk dat je het beste toch maar een hub kan nemen.. Dan kan je tevens ook nog met je laptop bij je dochter komen O+ (Hummmm) En zal het allemaal wel werken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

eigenlijk ben ik er zo nieuw in dat ik niet weet wat een hup is:o

Verwijderd

:? :'( ;( |:(

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
een hub is een kastje waar de kabels van het netwerk in gaan.
je steekt de kabel modem in de netwerkkaart van chello, en dan steek je 1 andere netwerk kaart in die comp, en die hang je aan de hub

dan hang je de andere 2 comps (die laptop en die van je dochter) ook aan de hub, en dan zouden ze elkaar moeten kunnen zien (network neighbourhood, of een ping)

Ik weet neit waarmee je nu je inet deelt met de 2e comp, maar er zijn zat proggies te DLen op inet, en ik gebruik al tijden Sygate. Werkt uitstekend, is makkelijk in te stellen, en het is legaal op een chello verbinding :+

Verwijderd

ik gebruik windows 2000 en die doet het helemaal vanzelf(zolang het om een netwerk met twee pc`s gaat)op de kaart van chello doe ik "delen" dan heeft mijn dochter internet.
nu is mijn vraag hoe krijg ik mijn laptop er ook bij zodat en mijn dochter en mijn laptop internet heeft:r

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
Hoe is de fysieke verbinding tussen je pc en die van je dochter? Ik bedoel eigenlijk of je newtwerk kaart die met je dochter verbonden is een "peer to peer" verbinding aan kan met een ronde coax kabel. Er gaat een tstuk aan je computer (de lange poot van de T) en de bovenkant van de T gaat er één naar je dochter en één naar je laptop. Dan hoef je geen dure hub kast te kopen maar voor minder dan 20 gulden ben je klaar. er ontstaat dan een netwerkje van 3 computers op één netwerk kaart. Zo heb ik 5 computers op w2k allen op internet via één verbinding.

Verwijderd

een hubje is toch beter als een T-stukje voor je peer to peer netwerk, want een hub werkt ALTIJD!! en ik heb de ervaring dat het niet altijd gaat met een peer to peer netwerk met Coax, heb zelf een 8 poorts hubje was toen iets van 79,- ofzo, koop je ook nog wat kabels(UTP) en plug eraan die spullen, zorgen dat op alle computers TCP/IP en/of IPX/SPX (Ipx/Spx wordt vaak gebruikt door spelletjes), bestands en printer deling aanschakelen, wat harddiskjes delen en voilla het moet dan werken!!!! (vergeet dan niet Internet deling te installeren)

groeten van Alex en Suc6

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het moet gewoon kunnen om internet te delen met 1 netwerkkaart voor internet en 2 netwerkkaarten voor lokale aansluitingen, alleen wordt het gewoon niet ondersteund door de meest simpele programma'tjes. Linux ondersteunt het sowieso, misschien win 2k pro ook, weet ik niet zeker.

Verwijderd

Ik weet neit waarmee je nu je inet deelt met de 2e comp, maar er zijn zat proggies te DLen op inet, en ik gebruik al tijden Sygate. Werkt uitstekend, is makkelijk in te stellen, en het is legaal op een chello verbinding :+
Sygate legaal op een Chelo verbinding????
hoe kom je aan die onwijsheid???

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat kan prima, maar heb je wel een HUB nodig als je een UTP netwerk hebt. Laptop heeft natuurlijk wel een Netwerkkaartje nodig :D

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

het is zo makkelijk met een hub.... bespaart een hoop problemen... 1 netwerkkaart voor Internet en 1 voor het netwerk.... klaar is klara.>:)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie hulp ik heb een hup genomen en alles werkt.
groetjes carlos:) 8-)

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel een hub:o
Pagina: 1