Toon posts:

Site, maar Mail() op eigen server draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okey, hier is het geval.

Ik draai Apache, MySQL en PHP op mijn werk om een soort intranet te gebruiken. Het enige is dat de irritante firewall of netwerk instellingen mij weerhouden de mail server te gebruiken voor php.
Ik moet dus mijn eigen server thuis gebruiken voor de mail() functie.
Hoe kan ik dit het beste oplossen zodat zoveel mogenlijk op mijn werk kan draaien.

Ik bedoel dus, hoe kan ik bijv een mail() opdracht binnen een script naar mijn eigen server sturen zonder dat ik dit bestand (waar de mail() functie in staat) op mijn thuis server moet zetten.

Kan dit bijv met include() en kan ik dan variabelen meesturen.
:? Duidelijk ???? :?
Thanx

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je wil dus een aantal variabelen mailen vanuit je script via een andere mailserver ?
Dan zou je de optie ini_set kunnen gebruiken.

Uit de PHP-manual:
SMTP "localhost" PHP_INI_ALL
smtp_port 25 PHP_INI_ALL

Dus zoiets zou het kunnen worden:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
ini_set("SMTP","anderecomputer.com");
ini_set("smtp_port","21");

$var = "Variabele die ik wil sturen.";
mail("$mailadres","$subject","$var");
?>

Of bedoel je dat niet ?

edit:

Als je een bestand include in PHP, komen de variabelen in dat script dat je include vanzelf in het andere bestand.

[ Voor 36% gewijzigd door Boomerang op 04-03-2003 10:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen.

hhhhm, werkt niet.

Het is dus eigenlijk de bedoeling dat ik mail() via smtp.wanadoo.nl maar dit kan alleen vanaf mijn eigenl computer thuis. Ik moet de mail() functie dus vanaf mijn eigen apache server thuis versturen, met die instellingen. Hier op mijn werk kan ik schijnbaar smtp.wanadoo.nl niet gebruiken. Dat is dus het probleem.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 11:31 ]

• Boomerang
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 11:25:
Ik ga het proberen.

hhhhm, werkt niet.

Het is dus eigenlijk de bedoeling dat ik mail() via smtp.wanadoo.nl maar dit kan alleen vanaf mijn eigenl computer thuis. Ik moet de mail() functie dus vanaf mijn eigen apache server thuis versturen, met die instellingen. Hier op mijn werk kan ik schijnbaar smtp.wanadoo.nl niet gebruiken. Dat is dus het probleem.
Dan zit er niets anders op dan...
1) Een lokale mailserver te gebruiken
2) Een open-relay mailserver te gebruiken.

Meer opties zijn er dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
hhhmmm, okey.
Weet je misschien een open-relay server die ik zou kunnen gebruiken ?

• Boomerang
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 11:34:
hhhmmm, okey.
Sorry, maar daar kan ik je niet aan helpen. Weet ook niet of dat wel helemaal legaal is.. Je zou kunnen kijken naar die bewuste firewall.. verder kan ik je helaas niet helpen.

Verwijderd

de meeste open relay servers worden vrij wel direct geblocked door andere smtp servers waar je beter of eerder aan kunt denken is de internet verbinding die jullie hebben op jullie of de mailserver op jullie werk vul dat IP adres in...

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 11:34:
hhhmmm, okey.

Mjah, open-relay servers worden door ISP geweerd. Open-relay wordt namelijk gebruikt door spam verstuurders en daardoor zou ik daar maar niet op vertrouwen :)

Maar is het niet mogelijk om zo'n constructie te maken:

Op je thuis bak
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
$mailSend = mail( $_GET['to'], $_GET['message'] );

if( $mailSend ) {
  echo "Mail send OK!";

} else {
  echo "Mail not send";
}

En die op je server aanroepen met

PHP:
1
2
3
...
include( "http://mijnserver/mailScript.php?to=....&message=....."
...

Feitelijk heb je dan je eigen open-relay server, zodoende is misschien beveiligen met een password geen slecht idee :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, dit laatste had ik al een soort van in gedacht, wist alleen ff niet zo snel hoe ik dat moest oplossen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 11:39:
de meeste open relay servers worden vrij wel direct geblocked door andere smtp servers waar je beter of eerder aan kunt denken is de internet verbinding die jullie hebben op jullie of de mailserver op jullie werk vul dat IP adres in...
Dat is dus het probleem, die blocked het op een of andere manier.
(Ik moet erbij vertellen dat we hier Oulook Exchange draaien)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kun je niet de mailserver gebruiken die je op je werk hebt? Waarschijnlijk kan wanadoo niet omdat je niet via wanadoo het internet opgaat.

Ga achter een willekeurige computer op je werk zitten en kijk in het mail programma welke server er daar ingesteld is voor het verzenden van mail.. gebruik vervolgens deze in je scripts.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Kijk een reply hoger, daar staat je antwoord :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, lache. Die include() werkt alleen als ik locale php files include, maar als ik die file op mijn thuis server zeg, HO MAAR. ??

Verwijderd

Topicstarter
Is daar nog een oplossing voor. Als ik de search gebruik kom ik allemaal opmerkingen tegen die er op wijzen dat het moet kunnen (op de manier zoals het hier ok beschreven staat) maar ik krijg het niet voor elkaar. Zelfs niet met een php bestand includen die alleen maar een echo heeft (om te testen).

• Boomerang
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 12:27:
Ja, lache. Die include() werkt alleen als ik locale php files include, maar als ik die file op mijn thuis server zeg, HO MAAR. ??
Include kan ook alleen maar lokale files includen... Anders moet je met sockets in php gaan werken, maar dat wordt een heel stuk moeilijker.

Verwijderd

Topicstarter
En wat nou als ik het volgende doe om dit probleem te verhelpen. Het gaat er tenslotte alleen om dat ik de sendmail.php file vanaf mijn home server draai.

Ik zou met Javascript een window kunnen openen en daarin die sendmail.php file openen met de verschillende variabelen. Dit lijkt me toch een oplossing of niet. :P

Opmerkingen of verbeteringen zijn welkom. :)

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 09:41:
En wat nou als ik het volgende doe om dit probleem te verhelpen. Het gaat er tenslotte alleen om dat ik de sendmail.php file vanaf mijn home server draai.

Ik zou met Javascript een window kunnen openen en daarin die sendmail.php file openen met de verschillende variabelen. Dit lijkt me toch een oplossing of niet. :P

Opmerkingen of verbeteringen zijn welkom. :)
Hang er dan op een of andere manier wel een beveiligingscode aan. Want in je JS windowtje komt dan wel de URL terug van je scriptje. En dat scriptje kan naar elk adres mailen, en iemand kan dus spammen via jouw server.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:47

DizzyWeb

Ondertiteld

Boomerang schreef op 04 maart 2003 @ 17:13:
[...]

Include kan ook alleen maar lokale files includen... Anders moet je met sockets in php gaan werken, maar dat wordt een heel stuk moeilijker.
Uit de PHP manual:
If "URL fopen wrappers" are enabled in PHP (which they are in the default configuration), you can specify the file to be included using an URL (via HTTP or other supported wrapper - see Appendix I for a list of protocols) instead of a local pathname.
Maar ook:
Windows versions of PHP prior to PHP 4.3 do not support accessing remote files via this function, even if allow_url_fopen is enabled.
include() kan remote files openen, maar onder Windows dus alleen vanaf versie 4.3...

Verwijderd

Topicstarter
Okey, ik als totall NOOB op het gebied van php updaten.
Als ik de ZIP file download en dan naar mijn php DIR copier op mijn computer thuis, is het dan klaar of moet ik allerlei instellingen opnieuw doen. Ik ben nl blij dat alles een beetje werkt qua instellingen.

Verwijderd

Waarom kun je niet qmail draaien op je PHP/Apache bak :S ?
En vervolgens beheer op je werk slaan, dat ze de poort voor SMTP opengooien.

Anders geen e-mails versturen op Extranet :-)

[Anders voor 0,20EURO/mail mag je mijn server welgebruiken, hehe :->]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eerst wel een proberen om 4.3 te installeren thuis, maar dat wordt dus pas vanavond.
Thanx.

Verwijderd

Topicstarter
Okey gasten, update van PHP gedaan enhet werkt inderdaad met PHP 4.3 (include() wel te verstaan).

Thanx voor de hulp, hij kan dicht. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 10:27 ]

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 10:26:
Thanx voor de hulp, hij kan dicht. ;)

Waarom moet een opgelost topic op slot? Da's toch niet handig als iemand iets beters weet :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus ... 8)7

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

heeft de Exchange op je werk dan geen SMTP ?

tja... ik ben noob op Exchange gebied, bij mij gaat alles lekker via POP en SMTP overal

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1