Toon posts:

IRQ sharing probleem met Via KT133 chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg volgende week een nieuwe pc met een AMD Athlon 1 Ghz, Asus A7V moederbordje en een Geforce GTS 2. Nu had ik gelezen dat de chipset van Via problemen heeft met het sharen van IRQ's.

Mijn configuratie bestaat met name uit SB live Player en een netwerkkaart (PCI-bussen). Heeft er iemand last van gehad van dit probleeem? Graag tips, opmerkingen, etc.

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

je Krijgt pas problemen als je meer dan 4 uitbeidings sloten vult met iets

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Je krijgt ook problemen als je APCI aan hebt staan. Ik heb alleen een geluidskaart, een videokaart en modem in mijn systeem (KT7-RAID) en toch draaien er 6 devices op IRQ 9. Het werkt allemaal perfect, daar niet van.

• Biazz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07 18:35

Biazz

Volgens mij kun je altijd problemen krijgen (murphys law) ik heb zelf ook zo'n bordje:>

goed ding, maar hij zeikt met mn realtek nic. (8029). Deze is waarsch. niet pci1.2 (of 2.1 wat was ;t ook weer?) compliant. Oplossing in mijn geval, niet in PCI slot 1 steken, (want die deelt irq & busmaster met AGP). Daarna alles ok.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:09
heb toevallig ook die realtek 8029 en dat ging met mijn nieuwe pc met via chip nou net een keer in 1 keer goed. had er altijd problemen mee en nu was ie in een keer geinstalleerd en alleswerkte zonder ook maar iets te configureren.
Bij die via overigens wel meteen de 4 in 1 drivers instaleren voor je iets anders doet. anders krijg je gehied problemen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams