[W2K Server] Policy raakt onregelmatig weg.

Pagina: 1
Acties:

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:58

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Een duidelijkere titel kon ik even niet bedenken.

De situatie is als volgt. In een Windows 2000 domein, Engels server-os en nederlandse cliënts. Het gebeurt regelmatig bij diverse mensen dat het vinkje bij de proxy-instellingen gebruiken weg raakt, gevolg, geen internet. Ik kan het vinkje weer aanzetten maar de gebruikers kunnen dat niet omdat ze beperkingen hebben m.b.t. de instellingen die ze kunnen aanpassen. (ze zien dat tabblad dus niet en hebben restrictie's)

Wij moeten dus de gebruiker uit de Securtiygroup Internet halen, uit laten loggen, repliceren, gebruiker aan laten loggen om te kijken of het idd is doorgevoerd, gebruiker toevoegen, repliceren en opnieuw aan laten loggen. Best omslachtig dus, zou hier een simpeler manier voor zijn? Iemand tips, tricks of andere opmerkingen? Ik hoor het graag!

[edit]

Ook wel handig om te weten..

Meerdere sites (locatie's) met op elke locatie meerdere server waaronder een DC, een mailserver (ook DC) en een ris. Elke server heeft SP3. Opnieuw aanloggen zorgt er niet voor dat men weer kan internetten.

[ Voor 14% gewijzigd door sjaak op 04-03-2003 10:30 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:31
een replicatie probleem i guess.

Staan er "enge" dingen in je event-viewer?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:58

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Er staat niets vreemd in, replicatie processen e.d. Niet echt iets opvallends. Het vreemde is dus ook dat je niet kan zeggen bij wie en wanneer het gebeurd. Gewoon pats, iemand die maanden geen problemen had is nu die instelling kwijt. Ik neem dus aan dat het ip van de proxy er gewoon nog staan maar dat het vinkje weg is (wat je dus helaas niet kan controleren) aangezien dat mij mij ook wel eens gebeurd.

[ Voor 27% gewijzigd door sjaak op 04-03-2003 10:37 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Inderdaad wat grolsch_man meld Meer informatie graag eventid's en dergelijke.
Heb je met replmon of repladmin je replication al eens bekenen of deze meldingen geeft en dergelijke.

• lampekap
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 10:19
Staan er meldingen in de event viewer van die client's? Het zou zo maar kunnen zijn dat je client's gevalideerd worden door een DC van een andere locatie, en dus een policy update moten doen over een 'slow connection'.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Hoeveel Global Catalog servers heb jij in je organisatie. Microsoft raad per site 1 GC aan voor snelle validatie.
Pagina: 1