Toon posts:

De arrogantie van designers

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet neit of er weleens een discussie over geweest is, maar dit is werkelijk belachelijk. Het is al langer een feit dat veel sites niet super eruit zien in andere browsers dan IE. Nu maak ik er persoonlijk een uitdaging van om mijn site compatible te maken, maar deze webdesigners pakken het heel anders aan. Surf maar eens met mozilla naar: http://www.spam.nl

Hebben ze nou geen zin om een site compatible te maken of kunnen ze het ook daadwerkelijk niet? Als klant zou ik dit toch niet kunnen waarderen. Hoe denken jullie erover?

[ Voor 1% gewijzigd door Willem op 16-04-2003 11:36 ]

Verwijderd

Wel eens gehoord van kosten-batenanalyse? Het brengt gewoon niet op om zo'n site ook voor andere browsers compatible te maken, omdat 99,9% van hun klanten IE gebruikt. Waarom dan extra geld daaraan spenderen.

Alhoewel ik het met je eens ben dat het van een enorme arrogantie getuigd om de boodschap
Onze site is geoptimaliseerd voor gebruik met Explorer 4.0 of hoger.

"96% van de internetters gebruikt Explorer 4.0 of hoger" *

*bron: emerce 2001.
op je site te zetten en de site verder ontoegankelijk te maken voor andere browsers. Dat is een keuze die ik nooit zou maken.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 10:26 ]

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Ja, dit vind ik ook onacceptabel.

Kleine moeite om een site ook geschikt te maken voor andere browsers dan Explorer.

Misschien dan met minder functionaliteiten, maar deze melding dat je verplicht bent om Microsoft te gebruiken om over het web te surfen, gaat toch echt te ver!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

ik vind het ook wel irritant dat sommige sites niet (goed) worden weergegeven met bepaalde broswers, de site van NS bijv wordt met Opera niet goed weergegeven, maar speciaal voor opera is er daarom een textversie of zoiets, dat vind ik dan wel weer goed. Maar er zij een hele hoop sites die dat niet hebben en dan wordt je dus gedwongen een andere browser te gebruiken :(

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
"96% van de internetters gebruikt Explorer 4.0 of hoger" *
offtopic: arrogant, en dit voor een webdesign bedrijf, zoals ik uit de titel kan lezen.

Onze site heeft 45% IE-bezoekers en 45% Mozilla of varianten, hangt écht af van je doelgroep. En een goeie site is sowieso compatible. Je zal soms wel iets moeten laten vallen maar dat weegt nooit op tegen de voordelen.

En het is dan ook nog informatie uit 2001, we zijn 2 jaar verder en een hele reeks Mozilla-varianten rijker.

[ Voor 31% gewijzigd door coubertin119 op 04-03-2003 10:30 ]

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Tja, ik snap ook niet waarom er altijd wankers zijn die vrijwillig een programma gebruiken waarvan ze weten wat voor gevolgen het kan hebben en er dan over lopen klagen...

:-)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

**** moet dat zelf weten, ik zou daar dan in ieder geval niet m'n site laten bouwen. Als ze al opzettelijk 4% van de mensen niet kunnen bedienen.

Het kosten-baten verhaal is BS, want iets maken voor IE/Mozilla is supersimpel. 90% van wat ik maak werkt direct onder beide browsers.

[ Voor 2% gewijzigd door Willem op 16-04-2003 11:37 ]

Verwijderd

Tjah, je kan er vrij weinig aan doen.... Het onacceptabel noemen vind ik het weer niet... Het geeft enigzins weer hoe zij met hun klanten omgaan: als het bij de gros doet en niet bij jou pech. Bij zulke bedrijven zou ik niet komen dus ze snijden zichzelf op de lange duur in de vingers... maar idd gebruikersvriendelijk is het nee.

heel stiekem als je opera op IE identificatie zet werkt de site overigens wel :+

edit:

Waar ik helemaal niet over te spreken ben is dat ze hun charset die ze niet meesturen |:( ... Ik krijg allemaal vreemde characters omdat ze met woordenboek tekens aan het spelen ben ('k draai onder chinees big5)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 10:36 ]

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 10:32:
Tjah, je kan er vrij weinig aan doen.... Het onacceptabel noemen vind ik het weer niet... Het geeft enigzins weer hoe zij met hun klanten omgaan: als het bij de gros doet en niet bij jou pech. Bij zulke bedrijven zou ik niet komen dus ze snijden zichzelf op de lange duur in de vingers... maar idd gebruikersvriendelijk is het nee.

heel stiekem als je opera op IE identificatie zet werkt de site overigens wel :+
maar dat werkt niet bij alle sites :'( , ik heb Opera op IE identificatie staan maar nog steeds zijn er sites die het niet goed doen

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• BAWLS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03 12:48

BAWLS

... dingen met spullen

Ik snap dat het vaak veeeeeeel te veel tijd (en dus geld) kost om een site voor iedere browser optimaal te maken, maar om eerlijk te zijn vind ik dit wel erg lomp.

Persoonlijk zou ik eerder hebben gedacht: "dan maar een paar kleine schoonheids foutjes, zolang de klant maar bij de gewenste informatie kan". (aangezien het uiteindelijk om de informatie gaat, en niet om de vormgeving)

Je kan altijd nog vermelden dat de site er "beter" uitziet in IE.... maargoed.... dat is mijn mening....

<signature/>

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Waarschijnlijk houd jij nog geen rekening met het feit dat er misschien wel helemaal nooit in een opdracht is meegenomen dat de website cross-browser compatible moet zijn.

Afgezien van de insteek dat de website van een (web)designer zelf iets anders is dan een opdracht voor een klant..

Daarnaast heeft dit hele verhaal weinig met arrogantie te maken noch met designers, maar met een hoop andere dingen onder andere het punt wat ik hierboven al aanhaalden, en verder wensen/eisen van de klant, beleid van web-bouwers, prijsafspraken enzovoorts...

Dit alles overigens los van het feit dat ik het met je eens ben voor wat betreft het cross browser compatible maken van een website, en dit tijdens de technische ontwikkeling gewoon mee te nemen

[ Voor 16% gewijzigd door Willem op 04-03-2003 10:42 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

ja mee eens, maar je site werkt onder opera, je bent te lui om het te testen en sluit het uit met een mededeling dat het alleen ie compatible is... waar zitten de hersenen van die mensen...

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 17:04
Het getuigt van proffesionaliteit als je je eigen site zo maakt dat iedereen hem kan bezoeken zonder problemen.
Persoonlijk zou ik nooit kiezen voor een bedrijf dat zo redeneerd. 4% van alle internetters is toch nog een groot aantal, enkele duizenden.

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Bosmonster schreef op 04 maart 2003 @ 10:31:
Het kosten-baten verhaal is BS, want iets maken voor IE/Mozilla is supersimpel. 90% van wat ik maak werkt direct onder beide browsers.
Dat is leuk voor je, maar voor professionele sites ben je toch al snel een dag kwijt aan browseroptimalisaties. Een beetje designer kost EUR85. You do the math.
HawVer schreef op 04 March 2003 @ 10:44:
Het getuigt van proffesionaliteit als je je eigen site zo maakt dat iedereen hem kan bezoeken zonder problemen.
Persoonlijk zou ik nooit kiezen voor een bedrijf dat zo redeneerd. 4% van alle internetters is toch nog een groot aantal, enkele duizenden.
Enkele duizenden? :D
Ff denken... 2.000.000.000 * 0.04 = 80.000.000! (ik betwijfel alleen of alle internetters op de site van spam.nl komen....)

[ Voor 41% gewijzigd door Willem op 16-04-2003 11:37 ]

• Willem
Mensen, kap even met het keihard neerzetten van aannames die nergens op gebaseerd zijn.

Een dag voor browser optimalisatie? Hangt nog altijd (onder andere) af van de omvang van de website, een waaraan meet je 'een beetje' designer af? Wat ook nog eens los staat van het feit dat de meeste designers niet web-developen...

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:03

Dionysus007281

Spank my monkey!

Dat *****noemt zichzelf ook nog een Webdesign bedrijf. Echt een vet lachertje. Heb ze meteen ff een mailtje gestuurd, met als tip www.w3.org.
Ik kan me hier zo kwaad om maken; Als 96% van de mensen een Ford rijdt, worden dan direct maar alle wegen zo gemaakt dat een 10 cm. bredere Opel.

[ Voor 2% gewijzigd door Willem op 16-04-2003 11:37 ]

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Normaal post ik geen bullshit op GoT,maar nu vind ik dus echt dat die mensen microsoft aant z**g*n zijn !
Als het al zo ver is gekomen dat zelfs designers ervoor zorgen dat hun site incompatibel is met andere browsers,dan moet het voor mij echt niet meer ! De standaarden zijn er ,en ze zijn nog niet eens zo slecht ---> gebruik ze dan gvd ook.
Dat ze dan tenminste de site toegankelijk maken,eventueel met waarschuwing

Ziek vind ik dit :r

edit:

Gelijk heb je Dionysus007281 , ik ga ze ook ff een mailtje sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door Exe-cuter op 04-03-2003 10:57 ]

• Willem
Ja daaaaaa-haaaaaag sommige mensen kunnen niet normaal discusieren en daarom gaat dit topic lekker dicht. Zijn een hoop woorden aan vuil gemaakt in het verleden, zoek maar eens voor de gein.

Jammer voor de topicstarter, maar dit is geen doen zo.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.