Toon posts:

Sitecom cable router met Chello ISP valt regelmatig uit,help

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn Sitecom cable router met Chello internetprovider valt regelmatig uit. Meestal tussen 15min en 45min.

Ik heb vanalles al met instellingen geprobeerd en kom er niet meer uit!! hellup! Overigens ben ik er al mee terug gegaan naar de winkel en een compleet nieuw apparaat gekregen. Deze nieuwe deed 't een paar weken goed en nu heeft hij dezelfde kuren.

Serieus probleem, graag een serieus antwoord. thanx!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 09:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Type Sitecom cable router:
DC-202 - Broadband xDSL / Cable Router 4S

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

hoi en welkom op GoT:

- heb je FAQ Network Troubleshooting al doorgelzen :?

- heb je de http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find al gebuik :?

- 1 topic is genoeg, Sitecom cable router met Chello kan dus dicht

- welke firmware draait je router (1620 is de laatste, ik weet dat er aan het begin nog al eens stbiliteitsproblemen waren met de DC202, overigens zelf nooit last van gehad.

- heb je niet perongeluk een disconnect when idle for X minutes aanstaan, in je router of in windows, allebei ff checken dus

- als je je start aan wil passen kan dat met het edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje zo hoef je niet onndoig veel posts aan te maken

- groeten doen is niet gebruikelijk op GoT Begroeting onder posts & replies en info over je opleidingen lijkt me helemaal overbodig.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt, kzal volgende keer denken om m'n behaviour op deze site

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand een idee voor een oplossing? is er een firmware die zekerheid hierover biedt?

• Bergen
  • Laatst online: 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

LOL, weer wat nieuws zeker, je opleiding ff vermelden in je openingspost... Nouja, wel origineel! ;)

Anyway, wat voor MAC-adres staat er ingesteld in de router? Sitecom netwerkkaarten hebben van nature allemaal nulletjes als MAC-adres, misschien heeft je router dat euvel ook. Of heb je het MAC-adres van je netwerkkaart erin gezet?

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 07-03-2003 09:32 . Reden: typeau ]

Verwijderd

Topicstarter
bij de cable router staat het MAC-adres van de netwerkkaart, die bij chello geregistreerd staat, dit zijn geen nulletjes. overigens heb ik vanalles algeprobeerd met veranderen van stat./dyn. IP-adressen en firewall instellingen aan en uit te zetten.

ik krijg het idee dat veel mensen dit probleem hebben met Zeelandbreedband, maar ik heb 't met Chello (regio Arnhem).

Verwijderd

Ik heb dezelfde router maar een aansluiting van Zeelandnet en heb ook die problemen.
Dus het is niet providergebonden.
Firmware 16.20 (geloof ik) lost het probleem ook niet op, helpt misschien iets maar niet veel.

Ik heb ook alle instellingen geprobeerd, zo ongeveer.
Welke OS heb je jochem, hier draait Win XP pro. Misschien is het OS gerelateerd.

Verwijderd

Topicstarter
tja, ik heb Win XP Home NED (ja sorrie, niet mijn pc hoor) en Win 98 SE ENG. helaas geen mogelijkheid om 't te testen met linux ofzo, kastje staat niet bij mij thuis. maarre, bedankt voor je reactie!

Verwijderd

Topicstarter
dit bericht staat op de Sitecom site in een forum (www.sitecom.com):

Wij kunnen je garanderen dat die cijfers kloppen.
Daarnaast is bij vrijwel iedereen het crash probleem verholpen met firmware 1620. Echter dient deze WEL volgens de juiste procedure uitgevoerd te worden.
Zie de FAQ voor de upgrade procedure en volg deze stap voor stap.

Voor de @home gebruikers welke zeer regelmatig de verbinding met internet verliezen raad ik aan eerst op www.troublesathome.nl te kijken, voordat er gemakshalve vanuit wordt gegaan dat het Sitecom product de schuldige is. Dit gezien de grote problemen welke @home in diverse regio's ondervindt en erkent.

Geplaatst door Sitecom Support Team
--------------------------------------

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik had zelf een probleem met de DHCP server in de router zelf. Deze moest IP adressen uitdelen maar wanneer je een pc een paar keer achter elkaar reboote (klopt dit?) dan hing de router zich op. Ook moet je rekening houden met de IP lease, dit is de tijd dat een IP adres geldig is, daarna moet de pc een nieuwe vragen aan de router. Als dit leasen niet goed verloopt kan de router ook hangen heb ik gemerkt.
BTW ik heb een El cheapo SOHO-IS104

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Graham
  • Laatst online: 12:36
Lijkt me dus duidelijk dat het om de router zelf gaat zoals Dark_Knight388 meldt.

Ik lees net op de site van sitecom dat deze problemen idd niet onbekent zijn en dat het dan vooral om zeelandnet gaat. Oplossingen zijn resetten van modem en router. Nieuwe firmware en MAC-adres controle. Zoals jij zei is dit allemaal goed en heeft de upgrade niets opgeleverd. Tevens als je MAC-adres niet zo kloppen zou je helemaal niet kunnen internetten dus dat lijkt me niet het probleem.

Misschien is het slimmer om terug naar de winkel te gaan en de router om te wisselen voor een ander type of gewoon je geld terug vragen en een andere kopen (Draytek of zoiets).

Wat je ook nog kan doen is bellen/e-mailen met sitecom over dit probleem, zeggen dat je alles wat in de FAQ op de site staat gedaan hebt maar dit niets oplost. Misschien dat zij dan een andere oplossingen hebben of melden dat ze bezig zijn met een nieuwe firmware oid.
Pagina: 1