Toon posts:

Gecomprimeerde data bereiken in Win2k?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb data nodig van een oude bak, waar Win98 opstond. Maar die man heeft schijfcompressie aangezet..

Als ik boot via DOS op die bak, kom ik er wel bij, maar het zijn aardig wat MB'tjes die geback-upped moeten worden, dus op Flop lukt niet.

Als ik hem naast een Win2k HDD hang, zie ik alleen een Command.com etc, dus de "H:\" bestanden.

Hoe zou ik in Win2k de data kunnen benaderen?

Of moet ik een Win98 bak installen met ook schijfcompressie aan, en hem er dan naast hangen?

Verwijderd

Of moet ik een Win98 bak installen met ook schijfcompressie aan, en hem er dan naast hangen?
In dat geval kan je beter een normale FAT partitie maken / converteren. Dan kan je het vrij gemakkelijk overzetten vanuit de win98 met compressie

Verwijderd

Volgens mij kan je handiger via een netwerkje de boel backuppen. Er zijn DOS tools (NET)om met alleen een prompt toch een microsoft netwerk op te kunnen, en wellicht ook de root van die HD te kunnen sharen. (kijk ook eens op www.bootdisk.com, gebruik een bootdisk met Doublespace). Anders kan je via een parallelle kabel een verbinding maken en met interlink de boel overpompen. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen NIC in, en het is een oude P1.. dus Netwerken gaat niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik richt nu eerst wel ff een Win98 bak in.. :{

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1