Downloaden hangt met Speedtouch 510i

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022
Heb gister adsl aangesloten, ADSL basic XS4all met Ethernet modem, maar als ik iets download dan hangt hij na een tijdje! Maar het gebeurt niet bij elke download. Het maakt ook geen verschil of je van ftp of van http download!! Please help :)

Default blanke hetero

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 21:31
Er bestaat een (weliswaar kleine) kans dat het aan je HD ligt, dat bij het wegschrijven van een bestand een fout optreedt. Je zou dus eventueel je HD even goed kunnen checken.
Maar als het precies gebeurt vanaf het moment dat je ADSL ging gebruiken zal het hier wel niet aan liggen.
En wat is 'hangen' in dit geval precies? Hangt je hele systeem vast, staat de downloadsnelheid op 0 kB/s, loopt het proces dat met de download bezig is vast?

• Ebayzo
bigben04 schreef op 04 maart 2003 @ 09:10:
Er bestaat een (weliswaar kleine) kans dat het aan je HD ligt, dat bij het wegschrijven van een bestand een fout optreedt. Je zou dus eventueel je HD even goed kunnen checken.
Maar als het precies gebeurt vanaf het moment dat je ADSL ging gebruiken zal het hier wel niet aan liggen.
En wat is 'hangen' in dit geval precies? Hangt je hele systeem vast, staat de downloadsnelheid op 0 kB/s, loopt het proces dat met de download bezig is vast?
Nou ik download bijvoorbeeld mirc en dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mircd.JPG
En zo blijft ie vrolijk staan...geen foutmeldingen...helemaal niks!

Rest van het internet gaat wel vrolijk verder!

Heb XP al opnieuw geinstalleerd enz enz modem reset maar niks werkt!

Default blanke hetero

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 21:31
Als je telkens IE gebruikt om te downloaden kan je het ook eens met een ander programma (bijv. andere browser) proberen, kijken of dat verschil maakt.

• Ebayzo
bigben04 schreef op 04 March 2003 @ 09:15:
Als je telkens IE gebruikt om te downloaden kan je het ook eens met een ander programma (bijv. andere browser) proberen, kijken of dat verschil maakt.
Downloading opera..... :)

Ik zal eens kijken

edit:

Opera installed:

Loopt ook vast :( Downloaden lukt ook niet!

[ Voor 13% gewijzigd door Ebayzo op 04-03-2003 09:20 ]

Default blanke hetero

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 12:02

fcs

Check eens of je een firewall heb geinstalleerd. xp heeft namelijk een standaart fierwall, en ik weet toevallig dat zommige providers problemen hebben met de xp firewall.

Mocht je alsnog geen internet hebben, dan is het misschien raadzaam om bv win 98se of wat ever te proberen, dus een andere systeem.

ps: heb echter het vermoede dat dit bij de provider zelf ligt.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Firewall kan het probleem zijn maar ik denk dat het eerder ligt aan de instellingen in modem zijn er geen instellingen zoals connect on demand etc :?

Anders effe provider callen die werken er dagelijks mee :o

• Ebayzo
- Firewall: Alleen router firewall staat aan, XP firewall is uit
- Internet werkt wel gewoon, meestal werken downloads wel gewoon (ben nu ook gewoon XP SP1a aan het downloaden zonder probs)

calling helpdesk 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Ebayzo op 04-03-2003 09:45 ]

Default blanke hetero

• Ebayzo
MisteryMan schreef op 04 maart 2003 @ 09:39:
- Firewall: Alleen router firewall staat aan, XP firewall is uit
- Internet werkt wel gewoon, meestal werken downloads wel gewoon (ben nu ook gewoon XP SP1a aan het downloaden zonder probs)

calling helpdesk 8)
Conclusie :) Ligt niet aan mij of Xs4all maar gewoon brakke download servers

Default blanke hetero

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ok, problem solved dus ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.