Rules in Outlook

Pagina: 1
Acties:

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05-2025

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Thuis gebruik ik naar volle tevredenheid Eudora mail, maar op mijn werk gebruiken we Outlook. (Engelstalig versie 8.04)
Ik wil graag a-mail rules instellen, maar stuit op de ernstige beperkte opties hierin.
Het enige wat ik kan vinden is de inbox assistent, waar ik een afzender, of onderwerp kan invullen, en vervolgens iets met deze mail kan laten doen. Maar veel meer ook niet. Opties als: 'Where subject contains', of 'Where subject equals' kan ik niet vinden.
Zelfs bij Outlook Express is dit mogelijk, dus het lijkt me sterk dat het met Outlook niet mogelijk is.

Zoeken op dit forum leverde niet echt de informatie op die ik zoek, en F1 in Outlook wijst steeds naar de out of office asstistent of de inbox assistent (waar ik dus die beperkte functies tegenkom)

Concreet: Ik heb een collega die elke 5 minuten tot ieders ergernis een grappig bedoeld mailtje over de werkvloer gooit, en ook na herhaald aandringen hier niet mee stopt. Ik wil zijn mail nu automatisch deleten.
Echter worden de aanvragen voor vrije dagen via e-mail bij mij aangevraagd, en het is ook weer niet de bedoeling dat zijn aanvragen ook worden gedelete. Dus in Outlook Express of Eudora zou ik zoiets zeggen als:
Als afzender is "Frans Flauwerik" AND Subject does not contain 'vrij' AND subject does not contain 'vakantie' then pleur de hele zooi in de recycle bin.

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:49
Het lijkt me dat je iets te vertellen hebt over deze persoon anders zou hij je ook niet om vrij hoeven te vragen, dus dan lijkt het me ook duidelijk dat je deze persoon kunt vertellen dat hij er mee moet stoppen.

Zo niet --> PZ.

-

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

1) Laat hem het maar op die manier leren dat hij die mailtjes niet moet sturen. Indien hij daardoor zijn vrij dagen mist leert hij het wel af.

2) Die optie is er wel. In de nederlandse versie zit onder Extra de Wizard regels. Daar kun je die instellen. Dat moet in de engelse versie ook zitten. Wel er op letten dat je op je inbox staat, anders krijg je die optie niet (als je bijvoorbeeld op agenda staat).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Hmm Ik dacht ook dat dat kon, maar nu ik zo zit te kijken kan ik het ook niet ontdekken. Kun je niet een apart mapje aanmaken waarnaar al zijn mail via een regel wordt verplaatst? Hoef je alleen 1 keer in de zoveel tijd de subjects te lezen en het hele zooitje exclusief de vakantie aanvraag kan zo de prullenbak in.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53

Korakal

Up up up!

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/regelsoutlook.jpg

't is de Nederlandse versie, maar zo zou 'ie toch ongeveer moeten werken.

de truck zit 'm in 'gebaseerd op het formulier', dit zijn namelijk de specifieke Outlook items.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tja, in de nederlandse versie staat hij toch echt. Ik werk thuis met outlook XP, maar op mijn werk met outlook '98 werkt het ook op die manier. Het kan dus echt. Ik vul geen gebaseerd op formulier o.i.d., nee gewoon de wizard regels.

En ja je kunt het dan ook in een aparte map zetten. Heb ik ook gedaan met ontvangstbevestigingen. Die kunnen wij op ons werk NIET uitzetten, maar je wordt er wel gek van. Die laat ik dus in 1 map komen en gooi ze op het einde van de dag weg.

Bij de weg:

google uitkomsten!!

[ Voor 9% gewijzigd door Cyberpope op 04-03-2003 09:12 . Reden: linkje wat netter ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Ja, ik ben via inbox assistent / edit rule / advanced / forms, ook al bij een stel formulieren uitgekomen, maar daar loop ik vast. Ik kan dan een of ander formulier (?) selecteren and that's it... Geen idee welk formulier ik moet hebben en wat ik dan verder moet.
Ik heb naar voorbeeld van mijn Yahoo account nu voorlopig maar een bulkmail folder aangemaakt waar ik alles van hem laat binnenkomen, zoals Jagermeister al suggereerde.

Ik heb overigens geen enkele autoriteit over hem, het is gewoon een 'gelijke' collega. We hebben de dagelijkse administratieve taken onderling verdeeld, en ik ben degene die de roosters maakt en de vrije dagen toekent. Alleen bij een meningsverschil tussen mij en de aanvrager wordt onze chef geraadpleegd. (Dit werkt overigens uitstekend)

• -rAz-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2022
Misschien is de wizard regels optie niet geïnstalleerd bij de Office/Outlook installatie.

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Ik ben inmiddels al een stuk verder. Het blijkt dat de standaard bij Outlook horende Rules wizard hier niet geinstalleerd stond. Ik heb deze inmiddels gedownload, en geinstalleerd en al menig bekend schermpje gezien :)
Volgende probleem is dat ik regels aan kan maken met "With specific words in the subject" Maar nergens "Without specific words in the subject" (Dit is ook geen extra optie bij "With...) Ook AND en OR zijn niet te vinden.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53

Korakal

Up up up!

Gooly schreef op 04 March 2003 @ 10:09:
Ik ben inmiddels al een stuk verder. Het blijkt dat de standaard bij Outlook horende Rules wizard hier niet geinstalleerd stond. Ik heb deze inmiddels gedownload, en geinstalleerd en al menig bekend schermpje gezien :)
Volgende probleem is dat ik regels aan kan maken met "With specific words in the subject" Maar nergens "Without specific words in the subject" (Dit is ook geen extra optie bij "With...) Ook AND en OR zijn niet te vinden.
Ik krijg nadat je instelt waar het bericht naartoe moet een venster 'behalve wanneer...'. Daar moet je de uitzonderingen instellen. Verder werkt de boolean altijd met OR (je kunt meerdere teksten instellen).

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Klopt, ik heb em inmiddels gevonden. Tnx all! :)

Pagina: 1