[php]login is niet casesensitive?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Het inloggen op een website waar ik op dit moment mee bezig ben wil nog niet helemaal lukken.

Inloggen en uitloggen gaat prima (ik gebruik sessies) echter lijkt het alsof er geen verschil onderscheidt gemaakt wordt in de CaSE van de gebruikersnaam.

De onderstaande query gebruik ik om te checken of gebruiker bestaat ja dan nee.

code:
1
SELECT * FROM users WHERE username='$username' AND password='$password'

nu blijkt dus dat ik kan inloggen met Megamuch of MEGAMUCH of MegAMUch. Het maakt allemaal niets uit.

Is de bovenstaande query in dit geval niet juist of moet ik het ergens anders zoeken?

ik heb gecheckt totaan het uitvoeren van de query wat de waarde van $username is en die is dus telkens precies zoals ik het op mijn formulier heb ingevuld.

Iemand enig idee?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 08:46
weet niet of het helemaal zinnig is maar sla je passwords is op als md5 encrypted op in je database (is ook veiliger)

manual van mysql
By default, MySQL searches are case-insensitive (although there are some character sets that are never case-insensitive, such as czech). That means that if you search with col_name LIKE 'a%', you will get all column values that start with A or a. If you want to make this search case-sensitive, use something like INSTR(col_name, "A")=1 to check a prefix. Or use STRCMP(col_name, "A") = 0 if the column value must be exactly "A".

Ik vind dat je wel ff iets meer moeite had mogen doen

[ Voor 78% gewijzigd door cybermans op 04-03-2003 01:06 ]

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
cybermans schreef op 04 March 2003 @ 01:01:
weet niet of het helemaal zinnig is maar sla je passwords is op als md5 encrypted op in je database (is ook veiliger)
wordt ook al gedaan..

het gaat hier om de USERname :)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:21

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
thanks dat was um :)

wel pretty damn stupid ergens dat die velden niet case sensitive zijn maargoed.. de redenatie zal mij wel ontgaan :)

thanx iig

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:10

Reptile209

- gers -

Meestal is het pretty damn onhandig als ze wel case sensitive zijn. En voor die ene keer dat het wel moet...
Iets richting offtopic: waarom zou je case sensitive gebruikersnamen willen? Dan lijkt me een langer wachtwoord handiger als het om veiligheid gaat. Toch?

Zo scherp als een voetbal!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Zie cybermans ( [rml]cybermans in "[ php]login is niet casesensitive?"[/rml] ). We verwachten eigenlijk dat je eerst zelf in de manual kijkt als je zo'n probleem tegenkomt. Zou je dat volgende keer ajb willen doen? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.