Omega Drivers 2.3.92 install probleem

Pagina: 1
Acties:

• Cresso
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06-2020
Ik draai hier windows2000 en heb geprobeerd om de de OMEGA DRIVERS 2.3.92 voor me ATI Radeon 9100 64mb te installeren. Volgens de readme wordt deze kaart ondersteund in deze drivers.

De eerste stap van de installatie om de driver installatie bestanden te kopiëren werkt prima, maar wanner ik dan de ATI drivers probeer te installeren krijg ik een popup met de volgende error:
INF-fout
Video-stuurprogramma niet gevonden.
Hierop volgt een nieuwe popup waarna de installatie wordt afgebroken
Setup kon de installatie niet voltooien,
Probeer de weergave-adapter in te stellen met een standaard VGA-stuurprogramma alvorens Setup uit te voeren.
Ik heb al de officiele catalyst 3.1 drivers geinstalleerd, maar volgens de readme moet het prima mogelijk zijn om de Omega drivers hier overheen te installeren. Het enige wat je moet verwijderen is het control panel.

Ik ben overgestapt van een GF2 MX 32mb naar deze kaart, de performance is in Half-Life nog slechter dan ik met de GF2 MX had :X En hoewel deze kaart maar een beetje slechter presteert, is het toch niet normaal dat een kaart als deze met betere specs slechter presteert?

Dit is ook mijn voornaamste reden om de Omega drivers uit te proberen. Ik heb smooth vision, antisotropic filtering en truform uitstaan. Ik heb ook directx 9 uigeprobeerd, maar het mag allemaal niet baten.

Verdere compspecs: PIII 450, 512 sdram, 13 gb hd, intel mobo (meer details op verzoek)

Is deze kaart misschien te snel voor me computer? Ik kan geen oplossingen meer bedenken. :(

• Cresso
Na alle drivers, bestanden en registry keys verwijderd te hebben, werkte de installatie ook niet.

Inmiddels heb ik het op een andere manier opgelost, door de *.ini die bij de omega drivers zit in te voeren via de Windows Hardware Wizard. En dit heeft wel gewerkt!

fps is lichtelijk gestegen, maar ik heb zo nu en dan nog steeds last van fps drop die van 40 fps naar 12 fps schiet. |:(

Ik heb geprobeerd met Rage3d van alles te tweaken, en alles zo laag mogelijk te zetten ten behoeve van de performance, maar het probleem blijft zich voordoen.

Dit valt me tegen van ATI :|

Verwijderd

vraagje ,heb jij toevallig in je startbalk van windows ,en dan bedoel ik rechts icoontjes staan met animatie [dan bedoel ik up en download of iets wat netwerkverbinding aangeeft]
??

• Cresso
Ik heb alleen DU meter in me taakbalk (waarvan het grafische snelheidsmetertje uit staat), en lan icoon van pc to pc netwerk waarvan ik zelf de server ben. Maar geen animaties verder.

Ik heb trouwens gemerkt dat me framerate in een resolutie hoger (1024*768) even goed draait, en er zijn minder van die heftige fps drops :? Maar dit moet ik nog ff beter testen.

Verwijderd

ik had ook du meter aanstaan maar dan met animatie ,uit gezet en daarna zzooo smooth as a baby's butt ;)

maar die laN icoon ,geeft die geen animatie als er netwerk verkeer is???

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 20:05 ]

• Cresso
Lan icoon doet niets behalve als het netwerk aan gaat dan verschijnt er een ballonnetje met info, maar dat heeft niet of nauwelijks effect op me framerate.

Ik heb nu een aardig tijdje gespeeld en ik merk dat ik vooral die drop heb bij bepaalde geluiden. Ik heb een SB Live (Player), ik vraag me af of die drivers wel goed met elkaar overweg kunnen?

Verwijderd

Probeer het uitzetten van dat ballonnetje ,alle maar dan ook alle animatie ,hoe klein het ook is ,loopt te kutten met de performance van die ati met de huidige drivers.

[[[maar dat heeft niet of nauwelijks effect op me framerate]]]
Hoe kan je dit weten als je een game of 3dmark draait ???

Probeer het ,zou ik zeggen ,kan toch geen kwaad!

• Cresso
Ik speel al 3,5 jaar Half-Life Team Fortress, waarvan 2 jaar met mijn Geforce2 MX, je kan je framerate zien met het commando net_graph 3 en daar zie ik dat de Ati Radeon 9100 slechter presteert in drukke situaties dan mijn oude geforce2 mx. Ik spreek hier alleen uit ervaring.

Ik heb 3d Mark 2001 SE (330) test gedaan en daarin had ik een score van 2901 punten met de ATI Radeon 9100. Half-Life is het enige spel wat ik op mijn pc heb staan, en dat is ook het enige spel wat ik 'normaal' wil spelen :(

Hier meer info:
System Configuration
Operating System Microsoft Windows 2000
DirectX Version 9.0

Mobo Manufacturer ???????2?J??
Mobo Model a?R3?2????)Zt?????3??
AGP Rates (Current/Available) 2x / 1x 2x

CPU Intel Pentium III 448 MHz
FSB 100 MHz
Memory 512 MB

Graphics Chipset ATI RADEON 8500/9100 Series
Driver Name RADEON 9100 SERIES (Omega 2.3.92)
Driver Version 6.14.01.6292
Video Memory 64 MB

Program Version 3DMark2001 SE
Resolution 1024x768 32bit
Texture Format Compressed
FSAA Disabled
Z-Buffer Depth 32bit
Frame Buffer Double
Rendering Pipeline D3D Pure Hardware T&L

Test Results
3DMark Score 2901 3D marks

Game 1 Car Chase - Low Detail 30.4 FPS
Game 1 Car Chase - High Detail 8.2 FPS
Game 2 Dragothic - Low Detail 60.8 FPS
Game 2 Dragothic - High Detail 29.7 FPS
Game 3 Lobby - Low Detail 37.9 FPS
Game 3 Lobby - High Detail 15.7 FPS
Game 4 Nature 26.9 FPS

Fill Rate (Single-Texturing) 615.1 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 1875.8 MTexels/s

High Polygon Count (1 light) 22.5 MTriangels/s
High Polygon Count (8 lights) 7.6 MTriangels/s

Environment Bump Mapping 92.5 FPS
DOT3 Bump Mapping 57.3 FPS

Vertex Shader 33.8 FPS
Pixel Shader 59.8 FPS
Advanced Pixel Shader 67.2 FPS

Point Sprite 18.4 MSprites/s
Misschien Half-Life opnieuw installeren ofzo? 8)7

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

misschien een keer windows er opnieuw opzetten en even formatten. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Pagina: 1