Servertje opzetten.

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 15:35
Hoi,

Ik beschik over het volgende systeem:

Gigabyte BX mobo
Celeron 333
256 mb pc100
3.2 gb hd
realtek 8129 10/100

nou heb ik er Redhat 8.0 opgezet en het als volgt in gedeeld;

\ -> 500mb (boot)
\usr ->2000mb (usr)
swap->500mb

De doeleinden van mijn server zijn.

Mn (toekomstige) draadloze 1024/1024 internetverbinding routen zodat de andere 4 pc's (allemaal XP) ook kunnen internetten EN dat je kunt game (ping) en surfen tegelijk, zogenaamde bandbreedte verdeling.

Een lokale en een van af het internet bereikbare Counter-strike server opzetten (met 1024kb upload moet dat genoeg zijn voor n leuk servertje uitgaand van 5kb/s per man)

En een teamspeak server voor praten tijdens gamen en praten met mensen online.

Mayb ook nog een printserver of file server alleen weet ik niet wat voorn zin dat heeft.

NU snap ik dat X-server je resources killt dus je zult hem van de command lijn moet laten draaien alleen ik heb de balen verstand van command line.

Mijn vragen;

Is Redhat 8.0 een geschikte OS voor dit? (NT/2000 = geen optie ivm beperkte bb verdeling) of raden jullie een lichtere linux distributie (freebsd?) aan?

Als ik vanuit de GUI (gebruike X-server met g-nome d8 ik) de dingen instel (zoals bijv cs server) blijven die dan in de commandline actief?

Kan iemand mij een beetje opweg helpen (linux staat er pas 1 week op en kan mn beeldscherm niet eens op de goede hz krijgen :s (koppijn)) hoe iets met de OS automatische mee laat opstarten of een paar goede HOWTO link's geven?

bvd.

Ontspan.

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

ik zou zeggen, zoek op GoT, zoek op Google en vooral, lees de FaQ van NonWin-Op.Systems door

maar Redhat is zeker geschikt als server ;)

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

Zet deze post even in het juiste draadje svp . Hiervoor is een aparte topic in NOS. Gelieve daar verder te gaan.
Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2
Dank u :)

Dit topic is gesloten.