Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende 2 problemen waar jullie er al 1 vast al van kennen.

Ok het volgende...
Ik heb 3 weken geleden een Ben 150 1-jarig met 7650 abonement afgesloten.
De eerste week kon ik gewoon vrolijk bellen, maar na een week ging het mis.
Op een gegeven moment hoorde ik "Uw voorgeprogrammeerde beltijd is verlopen".
Ik dacht wtf? Teller stond precies op 60 min, dus dat klopte niet. Ik bel de klantenservice en ik vraag wat er aan de hand is; "uhm jah sorry meneer er is iets ergens bij de aanvraag verkeerd gegaan en uw abonement is niet helemaal actief, binnen 48 uur word dit opgelost en kunt u weer bellen".......Ik dacht: WAT!!48 uur?!?!...nou ok dit soort dingen kunnen gebeuren.

Nu zit ik 2 weken verder en ik kan nog steeds niet bellen nog steeds: "Uw voorgeprogrammeerde beltijd is verlopen". Ik heb 2 weken lang Ben gebeld en telkens zeggen ze me dat ze niet weten wanneer het geactiveerd word en telkens schepen ze me aan de telefoon af en kom ik niet achter meer info. Ik kan gewoon 2 weken niet bellen, heb enorme schade geleden (telefoonkaarten, in buitenland was ik niet bereikbaar etc etc), maar ze verwachten wel van mij een maandelijks abbo geld en als ik dat niet doe krijg ik een deurwaarder.

2e probleem is het geval van de prijsverhoging van MMS...dat probleem kennen jullie al...

Nou weet ik niet zo goed hoe ik moet handelen, is er mischien iemand die weet wat ik moet doen?Waar ik recht op heb?Wat ik kan claimen etc etc??
En zijn er mischien meerder personen met dit probleem?

bedankt voor je aandacht alvast

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 00:35 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-02 12:22
Burgerlijk Wetboek 7
Afdeling 4
Artikel 27
_______
Wanneer de koper gestoord wordt of goede grond heeft te vrezen dat hij gestoord zal worden door een vordering tot uitwinning of tot erkenning van een recht op de zaak dat daarop niet had mogen rusten, kan hij de betaling van de koopprijs opschorten, tenzij de verkoper voldoende zekerheid stelt om het nadeel te dekken dat de koper dreigt te lijden.
_______

Oftewel : Je hebt het recht niet of gedeeltelijk niet te voldoen aan je betalingsverplichting. Reken maar dat er dan snel aan gewerkt wordt!
By the way zijn dit de eerste T-Mobile ervaringen die ik hoor, en meteen al slecht. Dat belooft wat...

Hou je ons op de hoogte?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
dat heb ik ook gehad, een nog niet geactiveerd abo, ik kon gewoon bellen naar Ben en alle gegevens op je contract even doorlopen, waarschijnlijk staat er iets onleesbaars tussen (dat was bij mij het geval)

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb dat ook gehad.. registratie formulier was gepikt bij de Ritel, en toen hebben ze een ander een abo af laten sluiten op mijn naam, waardoor mijn abo wat ik had niet geactiveerd werd. Het andere abo van een niet Nederlands iemand (ja, ik heb hem opgebeld) wat ook op mijn naam stond werd toen gewoon wel geactiveerd! Hoop gebakkelei gehad met Ben, en nu, na 2,8 jaar klant, heb ik toch besloten om mijn nummer over te gooien op een Vodafone kaart. Kan ik ook eindelijk weer binnen in de gebouwen bellen (NOFI, in mijn omgeving is Vodafone de betere).

En dan Ben-online (of T-mobile Xtra), maanden lang geen status. Hebben ze een paar weken geleden heeeeeel eind bijgewerkt, en nu laten ze het alweer versloffen. Zeer jammer.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt er ontbraken wat gegevens diezelfde dag dat het mis ging heb ik 0800-7111 opnieuw gebeld en de gegevens met de medewerkster dooergenomen. Dat was allemaal goed en op dat moment zei ze dat het 48 uur zou duren.

Ik eis niet alleen een soort van schadeclaim, maar de ineens komende prijsverhoging (waar ik helemaal geen sms van heb gehad maar in deze forum Ben tegen gekomen) ook dat mijn abbo word afgesloten. De hele organisatie mag van mij de bleeep krijgen.

Ik hou jullie zeker op de hoogte.

• yohan
Kippenpest... Ik weet hoe frustrerend de grote bedrijven kunnen zijn (ervaring met vele, o.a. UPC en KPN) maar ik vind dit toch niet erg gepast... ;(

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

prijsverhoging kan n.m.m. niet.
Op het moment van sluiten van de overeenkomst stond de prijs vast. Dat er voor doorna, d.w.z. vanaf 'T-Mobile' de abbonnemnetsprijs omhoog is gegaan is niet relevant: dat is een prijs voor de vanaf dat moment te sluiten overeenkomsten.

Mijn advies: maak 's een tijdlijn (bijv. datum 1 abbnnement, datum 2 geen verbinding, datum 3 gebeld, datum 4 verbinding etc.).

Stuur ze dan ene brief dat je ze houdt aan de overeenkomst (qua prijs) en dat je de einddatum verlengt wil hebben met de periode dat je geen gebruik hebt kunne maken van je mobieltje door gekloot aanhun kant.
N.B. Je kunt de winkel waar jem je mobieltje hebt gekocht zien als hun vertegenwoordiger bij het sluiten van de overeenkomst.
(mochten ze iets sputteren, dan kun je dat een te zeer bezwarende standaardvoorwaarde benomen).

eagle

• yohan
Brothar schreef op 04 maart 2003 @ 01:06:
prijsverhoging kan n.m.m. niet.
Op het moment van sluiten van de overeenkomst stond de prijs vast. Dat er voor doorna, d.w.z. vanaf 'T-Mobile' de abbonnemnetsprijs omhoog is gegaan is niet relevant: dat is een prijs voor de vanaf dat moment te sluiten overeenkomsten.
Ik denk dat je bij ondertekening van je contract zeker ook getekend hebt voor een voorwaarde als:

Afnemer gaat akkoord met de bevoegdheid van T-Mobile tot tussentijdse prijswijzigingen

o.i.d.

Hetzelfde geldt bijv. voor diensten als Chello die ook regelmatig duurder worden. Overigens is het wel zo dat je het recht hebt je abonnement vóór de verhoging te beëindigen bij een prijsverhoging. Dit houdt dus ook in dat de provider ruim vantevoren moet melden dat de prijs omhoog gaat en je zo de gelegenheid geven eventueel op te zeggen.

• Brothar

Brothar

meester

Maar die voorwaarde is 'onredelijk bezwarend' en dus nietig/vernietigbaar.
Gesloten zal zijn , zo vermoed/verwacht ik, een contract voor onbepaalde tijd, waarbij de prijs voor het eerste jaar is overeengekomen (c.q. stilzwijgende verlenging na dat eerste jaar tegen de dan gangbare prijs. Dié prijs is dan intussen t.o.v. de ingangsdatum, hoger).

Ik doelde op de standaardvoorwaarden die toelaatbaar zijn volgens het huidige consumentenrecht.
En zo'n voorwaarde voor tussentijdse tariefverhoging is n.m.m. niet toelaatbaar, dus nietig/vernietigbaar.

[ Voor 133% gewijzigd door Brothar op 04-03-2003 01:15 ]

eagle

• yohan
Brothar schreef op 04 March 2003 @ 01:10:
Maar die voorwaarde is 'onredelijk bezwarend' en dus nietig/vernietigbaar.
Denk ik niet. Bedrijven hebben een redelijk recht tot bepaling van hun eigen prijzen. Redelijk recht van de afnemer wat daar tegenover staat is het opzeg-recht; wat er ook weer voor zorgt dat de provider niet bij het minste of geringste een prijswijziging door zal voeren.

Als je echt niet ruim op tijd van te voren bent ingelicht en de mogelijkheid hebt gekregen op te zeggen, zou ik contact op nemen met de OPTA, die toezicht houdt op de telecom-business.

www.opta.nl

Verwijderd

Topicstarter
hm ok ik zal zeker met Opta contact opnemen en ook bij de Consumentenbond. Ik hoop dat zij mij verder kunnen helpen met mijn claim.
Ik wou hier graag weten hoe hoog ik met mijn eisen kan gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 01:17 ]

• yohan
Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 01:16:
hm ok ik zal zeker met Opta contact opnemen en ook bij de Consumentenbond. Ik hoop dat zij mij verder kunnen helpen met mijn claim
Succes. Laat nooit over je heen walsen door de giganten.

• Brothar

Brothar

meester

maak nou eerst een tijdlijn !
n.b. eisen voor standaardvoorwaarden staan gewoon in het Burgerlijk Wetboek, uitleg en redelijkheid is een 2de.

Een simpel briefje met die tijdlijn kan al veel oplossen.
Aleen al dat je contract als geschorst wordt beschouwd door T-Mobile (dus je hoeft niet te betalen voor niet geleverde diensten).
Daarnaast zou je gevolgschade kunnen eisen, maar ik kan me niet voorstellen dat mobiel onbereikbaar zijn je veel schade (lees: gemiste contracten) heeft opgeleverd. En immateriële schade (bijv, bij overlijden v/e dierbare diens laatste woorden gemist door deze wanprestatie van T-Mobile) wordt alleen in Amerika goed 'beloond'.

[ Voor 134% gewijzigd door Brothar op 04-03-2003 01:26 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
zal ik ook in m'n brief opmaken ;)

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Hi,

ik werk toevallig bij T-mobile (Ben)... is idd iets mis gegaan met activatie. In principe heeft iedere simkaart 1 uur beltegoed. Om de activatie te dekken. Als het contract wordt gefaxt door de dealer (of whatever) wordt de activatie voltooid...daar is het dus mis gegaan.

Voor buitenland bellen voor de 2e factuur moet je dat aangeven bij de dealer en een borg betalen. Hebben ze je dat niet verteld? Klacht indienen (zowel dealer als T-mobile (kweet niet of ze daar wat mee doen, maar het kan :) ).

Verder lijkt me een maandje 50% korting wel toepasselijk...ik kan niks voor je doen behalve zeggen...bellen! gewoon achter ze aan zitten...zeker die luiwammesen daar in Breda!(klantenservice) ;)

...gamen blijft leuk...

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
De dealers moeten inderdaad als ze het contract handmatig hebben ingevuld deze vervolgens naar het netwerk faxen. Soms kan het misgaan zoals bij jou.

De enige manier (voor zover ik weet ) is de dealer vragen of ze het alsnog opnieuw willen faxen. Elke dealer bewaard een kopie van het contract.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Selachii schreef op 04 maart 2003 @ 01:57:
Hi,

ik werk toevallig bij T-mobile (Ben)... [...]
...zeker die luiwammesen daar in Breda!(klantenservice) ;)
Nou, dit geeft alweer een leuk beeld van de interne sfeer binnen T-Mobile, als de ene collega een groep andere collega's publiekelijk bestempelt als luiwammes.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Selachii

Selachii

gamedev

haas schreef op 04 March 2003 @ 07:56:
[...]

Nou, dit geeft alweer een leuk beeld van de interne sfeer binnen T-Mobile, als de ene collega een groep andere collega's publiekelijk bestempelt als luiwammes.
hehehe, tuurlijk niet, tis alleen, wij zitten in Den Haag, zij in Breda...dan is een beetje pesten altijd zo makkelijk =) Was trouwens ook enigzins sarcastiesch aangezien het callcenter het altijd erg druk heeft, en ik op een wat rustigere afdeling zit. Geen kwaad woord over de sfeer binnen T-mobile!

maargoed, ik zou niet direct zeggen dat de fout bij het faxen van de dealer ligt, kan netzogoed niet goed zijn gegaan bij afdeling activatie. Aan de dealer vragen of hij het nog een keer faxt is een oplossing, maar alleen in het geval dat ze het bij T-mobile echt helemaal vergeten/kwijtgeraakt zouden zijn. Als er een probleem is met jouw naam/nummer oid, dan zal dat daar denkik niet mee opgelost worden. Iemand van de klantenservice kan wel alles zien wat er aan de hand is, dus die gewoon blijven bellen!

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Topicstarter
hmm erg bedankt dat je me hiermee helpt...ik vroeg me al af of er enige T-Mobile medewerkers hier zouden zitten.

Ik ga vandaag zeker weer bellen ik stuur een klachtbrief naar Belcompany en naar T-Mobile.
Waar ik me heel erg aan irriteer is dat de medewerker me geen verdere info geeft en jij me wel kan vertellen dat ze overal inzicht op hebben. Nog frustrerender is dat ik heel erg tegen callcenters ben. Die zijn minder betrokken bij het bedrijf en loopt de interne communicatie vaak mis.

• Selachii

Selachii

gamedev

Er zitten nog een aantal andere medewerkers hier.

Wat overigens wel zo is, is dat we met een nieuw systeem zitten wat een beetje...uhm ja, erg complex van structuur is. Sommige mensen loggen interacties dus niet goed, maar als er een bekend probleem is moeten ze dat zeker terug kunnen vinden.

Als je je mobiele nummer even naar mijn profiel emailadres stuurt, zal ik vanavond (dan werk ik weer) even kijken. Ik kan ookal een hoop zien als het goed is, kan niks beloven (<---de echte callcenter medewerker ;) )

...gamen blijft leuk...

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ik geloof er niks van dat je bij T-mobile werkt...

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Ik ken het, ik heb dit zelf ook meegemaakt

Natuurlijk precies toen ik op vakantie was! The Phone House was vergeten mijn contract door te faxen naar, toen nog, Ben.

Het duurde ongeveer 1 week voordat ik weer aangesloten werd.

• yohan
Ruzor schreef op 04 maart 2003 @ 13:26:
Ik geloof er niks van dat je bij T-mobile werkt...
Nee hij verzint het voor de lol? Wat is dit voor zinloze opmerking...

Verwijderd

Selachii,
Hoe denken jullie zelf binnen het bedrijf over de mms-tariefwijzigingen.(of hebben jullie het daar nooit over?)
Denk je dat er kosteloos opgezgd kan worden?

Verwijderd

Topicstarter
Selacchiii thx man ik ga je m'n nummer ff noten..

• Selachii

Selachii

gamedev

Nee, ik lieg over het feit dat ik bij T-mobile werk, dat is namelijk alleen stoere mensen :?

iig, niet echt veel discussie rond die tariefswijziging. Ik denk ook niet dat je het kan gebruiken om eronder uit te komen. Proberen kan altijd, ik heb echt geen flauw idee van de voorwaarden op het gebied van MMS.

...gamen blijft leuk...

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07-2022
ik blij dat mijn 2 jarige abbo van Ben precies afliep op het moment dat T-mobile begon :D
nu zit ik op een prepay van Ben/T-mobile , veeeeel goedkoper dan dat ik wegbelde met dat abbo...

• Selachii

Selachii

gamedev

ugh prepaid...dan moet je echt zeker weten dan je nooit belt...3x zoveel per minuut als een abo!

...gamen blijft leuk...

Pagina: 1