Toon posts:

[XP] umountable_boot_volume, met geen mogelijkheid weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit al maanden lang met het probleem dat ik tijdens het opstarten 9 van de 10 keer een 'UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME' blue screen krijg.

Ik heb heel google en GoT afgezocht, maar alle oplossingen werken gewon niet.

chkdsk /r: resulteert in niets, na een reboot nog steeds het zelfde

Fixboot/FixMBR: heeft er voor gezorgd dat ik XP opnieuw kon installeren. C: was gewoon helemaal leeg, met geen mogelijkheid meer verandering in te krijgen. Dus dan zat er maar 1 ding op.

Maar direct na de reinstall kreeg ik tijdens de eerst sessie al meteen een blue screen!

Na een stuk of 245 keer rebooten werkte het dan maar dit is toch niet normaal?

Zelfs via de repair mode chkdsk /r maakte geen ruk uit. NIETS.

Ik heb hier al maanden last van, wordt er compleet gestoort van omdat ik zonder overdrijven dagelijks een half uur bezig ben om dat kreng op te starten..

Ik ben in staat om dat ding het raam uit te sodemieteren, maar eerst maar even een topicje op GoT.

En ja, ik heb gezocht maar alle oplossingen werkte niet bij mij.

De engel die me met de oplossing helpt ben ik zeer dankbaar.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Goh. Als je Linux Jehova ;o) als ondertitel heb ben ik geneigd te vragen doet ie ook zo-iets in linux. Dus is Hardware in orde? Heb je blackd's nieuwe creazione al geprobeerd? (bsod verhaal)

Edit: gratis linkje http://support.microsoft.com/?kbid=297185 en wat meer info zou ook niet gek zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door FirmPete op 04-03-2003 01:01 ]

Firmpete on Aerie Peak

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:28
Gebruik dan even de search... In de GoTsearch vond ik dus ook wat Unmountable_Boot_Volume

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, ik heb al gesearched en die 2 URLs heb ik dan ook al gezien, maar geen enkele van de genoemde oplossing werkt.

Ik heb safe mode met en zonder network support geprobeerd. Zonder start 'ie wel op, met niet. Dus het zou daar aan moeten liggen.

Netwerk kaart vervangen de moeite waard?

In Linux geen problemen trouwens.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 09:52:
Zoals ik al zei, ik heb al gesearched en die 2 URLs heb ik dan ook al gezien, maar geen enkele van de genoemde oplossing werkt.

Ik heb safe mode met en zonder network support geprobeerd. Zonder start 'ie wel op, met niet. Dus het zou daar aan moeten liggen.

Netwerk kaart vervangen de moeite waard?

In Linux geen problemen trouwens.
Netwerk kaart er uit en dan idd ff een andere proberen...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

maak je gebruik van Powerquest partition magic? dit programma kan veel problemen oplossen. zoniet, dan kun je met een bepaalde errorcode van het programma op hun website nog naar mogelijke oplossingen zoeken.

letop:
run het programma altijd in DOS!( <drive letter>:\<pm dir>\dos\pmagic7.exe)
windows crasht regelmatig met partionmagic, en dan kun je vaak ook windows opnieuw installeren. of erger: je data kwijt raken! heb er een aantal nare ervaringen mee)
Pagina: 1