Zalman CNPS6000-CU wat zijn jullie ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• uni1313
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06-2024
Gebruikers van de Zalman CNPS6000-CU wat zijn jullie ervaringen?

http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6000Cu.htm

Welke CPU gebruik je ermee?
Wat zijn jullie Temps?
Maak je gebruik van casefans of heb je andere opmerkingen?

Verwijderd

Gewoon een fantastisch ding ! Regelbaar geluidsnivo, dus savonds lekker rustig :) en hij koelt als een beer...

AMD XP 2000 @ 2200 ...
Idle 38 Graden
Stressed 42/44 graden ( afhankelijk van de kamertempratuur :) )

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Absoluut een mooie aanschaf imho. Beetje zwaar maar echt meer dan de moeite waard.

Ik krijg mijn XP 2400+ er op ca 42 graden mee (uiteraard altijd stressed door }:O) in 'silent mode' (dus regelgeval zo laag mogelijk ;)).
Je hoort hem dan gewoon absoluut niet, tenzij je met je hoofd ongeveer in de koeler gaat hangen.

Voor de rest heb ik geen casefans alleen helpt mijn enermax de airflow een beetje ;)

Verwijderd

Tbirds staan bekend om hun enorme warmte, eigenlijk alle AMD's wel, maargoed.. met een globalwin WBK38 werd mijn athlon Tbird 1333 58 C idle, en max 62 C stress.. nu ik mijn zalman heb?? 40 stress, en iets van 36 idle

vind dit echt geweldig dingetje. en dan ook nog is dat je m op 2 stande kan zette silent en gewoon, en in beide standen zijn ze mega stil eik :)

zoals icestorm al zei, beetje zwaar, maar echt de moeite waard.

alleen, tis als je de koeler eenmaal monteerd, zit er nog maar een paar mm tusse de koeler en je heatsink.. dus daar moet je wel ff uitkijke met kabeltjes

Verwijderd

Dit lijkt mij op zo'n topic van :
Ik wil deze Cpu-cooler kopen , is deze goed genoeg?
Reviews bieden een betere uitkomst omdat users die zweren bij zalman hem prijzen en users met andere koelsystemen hem vertrappen :)

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-02 19:54

klaaz

it's me!

Ik heb nog niemand hem zien vertrappen btw.

On topic: prima ding, zeer stil. Alleen de koelende prestaties vallen mij tegen. P2.4 op 48 graden idle en 54 stressed. Maak me er niet echt druk om, maar ik zie vaak betere koelprestaties. Iemand enig idee hoe dit kan?

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37
XP 1800+ (1533Mhz) idle 39°C ; stressed 52°C

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

XP 2200+ (1957mhz) komt niet boven de 50 graden.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

XP2200+ stressed 44 graden

maar zo stil vink da kreng niet, kan liggen aan dat de fan net iets te dicht op de waaier staat te blazen en qfan control van asus.

voor het mooi hoef je het niet te doen want de fan blokeert het zicht op het rooie koper.

[ Voor 24% gewijzigd door PipoDeClown op 04-03-2003 07:11 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

PIV 2,0 @ 2,0 Ghz
idle 35°C
stessed 47°C
overall: prima ding
..... maar ik zie vaak betere koelprestaties. Iemand enig idee hoe dit kan?....
zoals in de bijgeleverde japanse handleiding staat vermeld, dat je de fan niet precies boven het midden van de koelribjes moet plaatsen...wat ook zou kunnen is dat ze er een ander fan boven gehangen hebben (dus meer rpm en hoogstwaarschijnlijk dus betere afvoering van de warmte :) )

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
ik heb de ALCU nu is hij idle op laagste stand 43° op hooogste stand is hij idle 38° en stressed is hij respectievelijk 41en 45°

Cpu: amd XP¨2000+

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 19:18

Arioch

<geek>

xp1800+ @ 1890 mhz 180*10.5 op 37°C stressed :*)
Ik heb de 92mm fan ondertussen wel vervangen. Er hangt nu een 120mm fannetje op 7V voor :9

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-01 20:46
Als je van die gaten rond je socket hebt kan ik je ook in de Zalman serie de 5100 aanraden, die haalt bij mijn 2000 @ 2200 niet meer dan 45 graden. een voordeel is dat ie veel makkelijker te bevestigen is (mbt. afbreken van core risico). Bij de meeste m/b moet je wel even het hele m/b loshalen voor de bevestiging, maar daarna doet ie het ook perfecto.

Verwijderd

Athlon xp 2400 (2000 mhz). rond de 40°c stressed.

Verwijderd

Athlon xp 1800+ (palomino) @ 1.7 Ghz 1,78V

Idle: 38°c
Stressed: 44°c

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Lekker stil. Idle 49C (zowat tegen de verwarming aan)
Houd wel rekening met de ruimte die je nodig hebt in de kast; ik heb er mijn voeding uit moeten slopen en boven op de kast moeten leggen.

• Kevinp
  • Laatst online: 28-01 16:38
Athlon 2600+ @ 2166 (173x 12.5 stressed 45 graden idle 39 graden.
fans at full mode

5x casefan zonder casefan en in silend mode ilde 45 graden stressed 50-55 graden.

mobo temp 19-23 graden afhankelijk van kamertemperatuur, zal in de zomer dus wel wat meer worden.

[ Voor 100% gewijzigd door Kevinp op 05-03-2003 21:55 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Tweeke
  • Niet online
Hierzo wederom een zeer tevreden Zalman 6000CU-gebruiker!

Processor: AMD XP1800+ @ 1533mhz (palomino)
Casefans: die staan standaard <UIT> :)
Temps (fan @ lowest rpm): 47 graden stressed (nooit idle, want }:O )

Maar temps.........boeiend........hij is onhoorbaar: dáár gaat 't om :*)
Mn HD (een WD400JB) maakt zéker het meeste lawaai in mijn kast......

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb er ook een, de gouden versie (jammer dat je er zo weinig van ziet met zo'n gigantische fan ervoor), maar een glostring biedt vast uitkomst >:)

Koelt wel beduidend beter dan m'n vorige standaard koelermeester, was ie vroeger minimaal 50 graden, nu haalt ie de 50 nooit meer zelfs in de meest extreme omstandigheden. Ik heb de kast wel open (had ik altijd al), want m'n T-bird wordt anders echt extreem heetjes en als het heet is in kast is dat vast niet goed voor m'n andere hardware. Ik draai uiteraard silent mode.

Anyway geheel onhoorbaar is hij ook weer niet op 5 volt. Ik heb namelijk ook de Zalman voeding en daar zit zo'n verloopstekkertje bij waarop je rechtstreeks je fan aan kunt sluiten, 2 voor 12 volt en 2 voor 5 volt. Ik heb dan ook niet de weerstand gebruikt maar gewoon in de 5V geplugt.

Weet iemand op hoeveel volt dat ding draait als je 'm gewoon aansluit (12V) met die silent mode weerstand ertussen? Ik ben ook benieuwd naar op hoeveel volt ie gaat draaien als ik 'm op de 5V aansluit én de weerstand ertussen, op 3V is ie namelijk ook al écht onhoorbaar. (ja ik weet dat ie dan minder goed koelt)

www.nintendocasemods.com

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 15:24
Ik ben happy :) ben er net één in me computer aan het bouwen (AiCu versie dan wel maar goed)

Results laat ik nog wel weten

Verwijderd

AMD XP 1700@ 1698mhz 42 graden idle en 62 stressed. Met 4 casefans @ 7v. Tempratuur is afwijkend omdat ik een asus mobo heb.

• Tweeke
  • Niet online
Digital-DNA schreef op 04 March 2003 @ 19:37:
Weet iemand op hoeveel volt dat ding draait als je 'm gewoon aansluit (12V) met die silent mode weerstand ertussen? Ik ben ook benieuwd naar op hoeveel volt ie gaat draaien als ik 'm op de 5V aansluit én de weerstand ertussen, op 3V is ie namelijk ook al écht onhoorbaar. (ja ik weet dat ie dan minder goed koelt)
Dat heb ik pas nog gemeten: bij mij exact 5 volt (nouja, in ieder geval niet ver ervandaan)

En dat jij die Zalman nog hoort op 5 volt.....ongelofelijk :+ Of heb je ook nog een fluisterstille HD ofzo?

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• Digital-DNA

Digital-DNA

Nee m'n hd's gieren nog even hard (daarom was ik ook zo depri toen ik alles erin gestopt had, maar ik ga een Seagate Barracuda V kopen met een molex Silent Drive en dempingsmatten.)

Nee ik hoor 'm nu niet, maar als ik m'n pc aanzet met de voedingsstekkertjes uit m'n hd's dan kan ik hem zeker wel horen (moet je maar eens proberen), niet dat je dan nog iets aan je pc hebt maar goed.

http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps3100P.htm
installation klikken en dan Setting fan location

Dit is de handleiding voor de fan, waarvoor moet ie er niet precies midden boven hangen maar zo? Ik heb 'm er wel midden boven, is dat minder goed voor de cpu of is dat zodat de chipset enzo ook gekoeld wordt?

[ Voor 42% gewijzigd door Digital-DNA op 04-03-2003 19:55 ]

www.nintendocasemods.com

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2025
jemig hoe krijgen jullie heb zo koel
mijn processor wordt tussen de 56 en 60 graden
hoe hard zetten jullie die ventilator dan wel niet?
mijne draait op 2400 rpm

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• Tweeke
  • Niet online
@ Digital-DNA: wat je hierboven beschrijft lijkt me ideaal.
Dus:
-Zalman voeding
-Zalman 6000CU
-Barracuda V + silentdrive
-dempingsmatten op elke plekje in je kast :)

Als je dan nog wat hoort........tja dan ben je overgevoelig ;)

En inderdaad als je de Zalman fan als enige geluidsbron hebt (+voeding dan), dan zal je hem wel een beetje horen, maar 't is geen straaljager (understatement....) :)

Verwijderd

Digital-DNA schreef op 04 March 2003 @ 19:51:
Nee m'n hd's gieren nog even hard (daarom was ik ook zo depri toen ik alles erin gestopt had, maar ik ga een Seagate Barracuda V kopen met een molex Silent Drive en dempingsmatten.)

Nee ik hoor 'm nu niet, maar als ik m'n pc aanzet met de voedingsstekkertjes uit m'n hd's dan kan ik hem zeker wel horen (moet je maar eens proberen), niet dat je dan nog iets aan je pc hebt maar goed.
:9 Jij bent een echte die-hard stilte modder :+

Als ik de reactie's zo lees en een het stilte resultaat zo zie bij een neefje van me dan trek ik toch echt de conclusie dat de Zalman CNPS6000-CU een echte must koeler is voor stilte :) maar daarentegen voor die hard Oc systemen niet echt te pruimen is :>

edit:
@Uni1313:
Heb je zelf ook resultaten van de Zalman CNPS6000-CU ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 20:01 ]

• Digital-DNA

Digital-DNA

Vergeet natuurlijk niet de ZM80-HP noiseless vga koeler en de ZM-NB32J noiseless northbridge koeler, heb ik uiteraard allebij al in huis natuurlijk maar moet je zeker niet vergeten.

www.nintendocasemods.com

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
heb vorige week ook eentje in huis gehaald.
absoluut geen spijt van, hoewel hij wat duur is, is hij het geld volledig waard, je krijgt een heel compleet pakket.
CPU: Athlon 1000 Mhz.
geen casefans, wel veel warmteproducerende extra's!
Stressed ca. 36 graden.
Idle ca. 30 graden.

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd

Digital-DNA schreef op 04 March 2003 @ 20:01:
Vergeet natuurlijk niet de ZM80-HP noiseless vga koeler en de ZM-NB32J noiseless northbridge koeler, heb ik uiteraard allebij al in huis natuurlijk maar moet je zeker niet vergeten.
Leuke en erg mooie koelsystemen en uhh noiseless zijn ze zeker want er zit geen fan op ;)
Ik vind die ZM80-HP trouwens wel erg mooi maar tegelijkertijd wel erg lomp qwa gewicht en omvang :)

Verwijderd

iemand zonder fan er boven geprobeert?????????????

• IceStorm

IceStorm

Om er een beetje op in te haken, ik ben ook bezig om het qua geluid allemaal wat terug te brengen. Mijn Zalman ZM80A-HP (die overigens wel 'zwaar' is maar dat echt prima gaat als je je kaart vast schroeft ;)) is prima voor mijn videokaart (als in, geen geluid) en die 6000CU hoor ik echt niet op het moment omdat vooral mijn voeding er nog boven uit komt.
Die ga ik overigens ombouwen met Papst fans (of iig, een poging tot wagen) en als dat niet werkt moet ik maar een stillere voeding kopen.

Overigens hoor ik mijn Baracuda V echt gewoon TE veel. Als hij gewoon 'niks' doet is er ook niks aan de hand (dan vraag je je af of ie rond draait) maar bij schrijven hoor je teveel gekraak imho. Zeg maar, klote om bij te slapen als je dingen aan het downloaden bent ;).

Zonder fan gaat best aardig overigens voor een minuut of wat :P Ik heb het even geprobeerd (BIOS en windows startup) maar heb toen besloten dat het toch teveel geld was waar ik mee aan het spelen was en heb die fan ingeprikt ;)

Ik heb de fan overigens in 'ruit' vorm neergezet, wel gewoon recht op het koper. Werkt prima.

[ Voor 5% gewijzigd door IceStorm op 04-03-2003 23:44 ]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 15:24
Zo, het spul draait, en tot zover:

Leadtek Nforce2 met XP2100+

in idle: 40 graden
stressed: nog niet echt gestressed, maar ik d8 rond de 46 graden

Ik heb een 80mm en een 120mm casfan op laagste snelheid draaien, alsook de zalman fan. Herrie komt voornamelijk van de videokaart (GF3ti200) en de HD Maxtor 40Gb 7200rpm

• KillerB
  • Laatst online: 04-09-2025

KillerB

______

IceStorm schreef op 04 March 2003 @ 23:43:
Overigens hoor ik mijn Baracuda V echt gewoon TE veel. Als hij gewoon 'niks' doet is er ook niks aan de hand (dan vraag je je af of ie rond draait) maar bij schrijven hoor je teveel gekraak imho. Zeg maar, klote om bij te slapen als je dingen aan het downloaden bent ;).
Werkt prima.
Dan staat hij niet in silent mode :)
download winaam en zet je seagte in silent mode. De prestaties zijn bijna gelijk en dat gekrabbel wat je nu hoort hoor je dan echt een heel stuk minder.
Ik heb het ook gedaan bij me barracuda V 120GB. Tooltjes is niet merkgebonden trouwens.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Geweldige koeler vind ik zelf :)

Mijn AMD XP 1800+ (Palmino) word 100% stressed met fan op laagste stand niet warmer dan 54C Daarbij komt ook geen casefan te pas.
Lekker stil voor de nachtrust :Z

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:29
Prima dingetje; en je kan er best mee overklokken, 't moet niet te gortig worden natuurlijk. Sandra rapporteert 27gr. C. idle. Dat moet je met een vaatje zout nemen, maar goed, nooit klachten. Mijn palomino 1800+ loopt op 1725Mhz.

Mijn IBM hd is wat geluid toch de storende factor... :(

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Ik heb deze koeler ook, ik heb een AMD 1600+

Idle zit ik op 41 graden.
Stressed komt ie uit op ongeveer 45 graden.

De fan draait wel op volle toeren moet ik zeggen, maakt mij niet uit, mijn voeding komt er helaas nog ruimschoots bovenuit :( Maar daar komt gelukkig binnenkort verandering in.

• IceStorm

IceStorm

KillerB schreef op 05 March 2003 @ 18:11:
Dan staat hij niet in silent mode :)
download winaam en zet je seagte in silent mode. De prestaties zijn bijna gelijk en dat gekrabbel wat je nu hoort hoor je dan echt een heel stuk minder.
Ik heb het ook gedaan bij me barracuda V 120GB. Tooltjes is niet merkgebonden trouwens.

_/-\o_ _/-\o_ Oh vertel alsjeblieft dat je vrouwelijk bent anders sta ik voor lul als ik je ten huwelijk vraag :D

Uhm sorry, dank je ;) Het werkt en erg prettig zelfs.

Zodra ik de fan van die Zalman overigens hoger dan de laagste stand zet ga ik hem wel degelijk horen, op de hoogste stand is het gewoon een takke herrie imho :D.
En het verschil in temperatuur is minimaal.

• Taedium
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Misschien een beetje offtopic,
maar als ik nou die nieuwe Thermaltake kast heb, dan zou ik toch die koeler ervoor
vandaan kunnen halen? of koelt ie dan weer te weinig ?

• KillerB
  • Laatst online: 04-09-2025

KillerB

______

IceStorm schreef op 05 March 2003 @ 19:18:

[...]

_/-\o_ _/-\o_ Oh vertel alsjeblieft dat je vrouwelijk bent anders sta ik voor lul als ik je ten huwelijk vraag :D

Uhm sorry, dank je ;) Het werkt en erg prettig zelfs.
:o, sorry, ben mannelijk :{.
Pleur het in de FAQ zou ik zeggen 8-). Het tooltje is er ook in DOS versie overigens.

De cooler heeft een kennis van me op een P4 2.4ghz zitten en die is ongeveer 35 graden bij het standaard windows klikwerk. Dan staat de fan op de laagste stand.

Verwijderd

Goede ervaringen met deze Zalman cooler :)

Pentium III-S op 1400mhz Tualatin, 28 C idle, 31 C stressed :) Ik heb er wel Arctic Silver 3 tussen, dat scheelt ook weer.. en de fan op de langzaamste stand.

Anyway is de Tualatin sowieso geen heethoofd.

Verwijderd

- Zalman Fan-Mate er tussen weg halen
- 92 mm vervangen voor 120 mm Papst ballbearing
- Artic Silver III gebruiken

Heb hem nu op een Pentium 4 2,533 Ghz en koelt hem rete goed :)
Temps (idle) altijd rond de 20* C, dus das koel genoeg lijkt me :)

• IceStorm

IceStorm

Zonder het te controleren gok ik toch dat die Papst meer herrie maakt?
ArCtic Silver is idd wel aan te raden.

• DRvDijk
  • Laatst online: 25-01 08:30
XP 2000+ niet OC'ed, bijna IN een brandende verwarming: 40 C idle, 50 C stressed :) En dat met de fan @ 1800rpm, zonder extra koelers in de kast -> RUST!!! *D

Verwijderd

IceStorm schreef op 04 maart 2003 @ 23:43:
Mijn Zalman ZM80A-HP (die overigens wel 'zwaar' is maar dat echt prima gaat als je je kaart vast schroeft ;)) is prima voor mijn videokaart (als in, geen geluid) en die 6000CU hoor ik echt niet op het moment omdat vooral mijn voeding er nog boven uit komt.
Die ga ik overigens ombouwen met Papst fans (of iig, een poging tot wagen) en als dat niet werkt moet ik maar een stillere voeding kopen.
IceStorm, je voeding modden gaat prima! Ik heb een Enermax 350 voeding van Aconto met daarin één tempgestuurde Papst fan (achterzijde). In het lagere toerentalgebied hoorde ik echter een hoogfrequent gepiep!! Ik heb het gat in de kap aangepast voor een 120 mm Papst 4412F/2GL en deze aan de onderkant gemonteerd (dus niet in de voeding) en de ventilatiesleuven afgesloten, zodat er geen warmte de kast ingevoerd kan worden. De 120 mm Papst heb ik op een fancontroller aangesloten. De tempgestuurde fan heb ik in de voeding laten zitten, echter niet aangesloten. En nu komt het mooie; voorheen werd die voeding na een uurtje stressen gloeiend heet!!! Nu wordt hij nog amper warm, en de 120 mm Papst is nagenoeg onhoorbaar op 7 volt :). Twee vliegen in een klap dus >:)

• Wortelsoep
  • Niet online
Sorry mensen, ik weet dat ik een heel oud topic kick, maar het leek me overbodig om hier een heel nieuw topic voor te openen.

Ik heb namelijk ook deze koeler op m'n 3000+ geplakt, maar ik vind eerlijk gezegd dat hij *helemaal* niet 'fluisterstil' is zoals ik in dit en dit topic lees.

Nu is mijn vraag: hoe kan dat? Is het mogelijk om hem verkeerd op je socket te plaatsen of kan ie er simpelweg maar op 1 manier op? Het is me ook opgevallen dat de fan het niet helemaal 'haalt' naar het koelblok, het midden van de fan zit dus net niet helemaal boven het midden van het blok. Het scheelt niet veel, maar het is wel vrij duidelijk zichtbaar. Zou het daaraan kunnen liggen?

Ik weet wel zeker dat het geluid echt van deze koeler komt, want als ik de speed limiter (ben even de echte naam kwijt) gebruik en m naar beneden draai wordt het storende geluid een stuk lager en begin ik ook de airflow van de 2 casefans te horen. Maar als ik dat doe worden de temps wel vrij hoog (ik draai een }:O ).

Een vriend van mij heeft een Coolermaster koeler, die over het algemeen niet bekend staan als 'fluisterstil' en die is toch echt een stuk stiller dan mijn Zalman.

Heeft iemand advies of hier wat zinnigs over te zeggen? Want ik moet zeggen dat het redelijk frustrerend is als je van iedereen hoort dat ie zo geweldig stil is en ie bij jou gewoon een takkeherrie maakt ;)

(nog even een laatste domme vraagje: de fan moet toch tegen het blok aan blazen en niet de lucht er vanaf sucken... toch?!)

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:11

d0s

sssst

Ik heb deze dus ook gekocht bij de Mycom in Arnhem.
Volgens mij is er iets echt niet goed met dat ding.
Idle draait mijn processor op 52 graden en stressed komt ie hoog in de 60.
Ik heb een pentium 3.2 northwood processor.
Weet iemand hier hoe dit zou kunnen ?

(heb hem niet zelf gemonteerd, hebben lui bij de mycom gedaan)

Edit: ik heb de CNPS6500B-CU

[ Voor 5% gewijzigd door d0s op 27-08-2004 20:39 ]

Verwijderd

@ Wilko2: Heb hier net een PC-tje gebouwd met een XP2200+ TBred A, welke op de stille stand op 41 graden blijft. De 92mm fan moet je niet met het midden boven de sink hangen. Het midden van de fan produceert nl. geen flow. Dat doen de bladen wel, dus die moeten boven de sink hangen. Overigens zou ik wel ff kijken of de sink midden op de CPU zit en niet midden op de socket.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:33

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

d0s schreef op 27 augustus 2004 @ 20:13:
Ik heb deze dus ook gekocht bij de Mycom in Arnhem.
Volgens mij is er iets echt niet goed met dat ding.
Idle draait mijn processor op 52 graden en stressed komt ie hoog in de 60.
Ik heb een pentium 3.2 northwood processor.
Weet iemand hier hoe dit zou kunnen ?

(heb hem niet zelf gemonteerd, hebben lui bij de mycom gedaan)

Edit: ik heb de CNPS6500B-CU
Die temps had ik ook ongeveer met een 6500B-CU. Voor de P4's boven de 2,8 ghz is het gewoon veel verstandiger om een 7000A-CU aan te schaffen.

De fan die daarop zat was bij mij een tikkie stiller (kan ook zijn geweest omdat m'n 6500B al 8 maanden oud was en de 7000A gloednieuw).
Een 7000A-CU koelt gewoon veel beter dan een 6500B.

Als je ook hier kijkt: http://www.zalmanusa.com/.../view.asp?idx=39&code=009
Zie je dat in de Silent mode de 6500B geschikt is tot 2,8 ghz

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Pagina: 1