Sorry mensen, ik weet dat ik een heel oud topic kick, maar het leek me overbodig om hier een heel nieuw topic voor te openen.
Ik heb namelijk ook deze koeler op m'n 3000+ geplakt, maar ik vind eerlijk gezegd dat hij *helemaal* niet 'fluisterstil' is zoals ik in dit en
dit topic lees.
Nu is mijn vraag: hoe kan dat? Is het mogelijk om hem verkeerd op je socket te plaatsen of kan ie er simpelweg maar op 1 manier op? Het is me ook opgevallen dat de fan het niet helemaal 'haalt' naar het koelblok, het midden van de fan zit dus net niet helemaal boven het midden van het blok. Het scheelt niet veel, maar het is wel vrij duidelijk zichtbaar. Zou het daaraan kunnen liggen?
Ik weet wel zeker dat het geluid echt van deze koeler komt, want als ik de speed limiter (ben even de echte naam kwijt) gebruik en m naar beneden draai wordt het storende geluid een stuk lager en begin ik ook de airflow van de 2 casefans te horen. Maar als ik dat doe worden de temps wel vrij hoog (ik draai een

).
Een vriend van mij heeft een Coolermaster koeler, die over het algemeen niet bekend staan als 'fluisterstil' en die is toch echt een stuk stiller dan mijn Zalman.
Heeft iemand advies of hier wat zinnigs over te zeggen? Want ik moet zeggen dat het redelijk frustrerend is als je van iedereen hoort dat ie zo geweldig stil is en ie bij jou gewoon een takkeherrie maakt
(nog even een laatste domme vraagje: de fan moet toch tegen het blok aan blazen en niet de lucht er vanaf sucken... toch?!)