Toon posts:

Slot 1 Processor

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer voor een leuke vriendin een probleem op te lossen, dus gaarne enige medewerking.

Zonder jullie te vermoeien met alle details, wat gebeurt er als je een slot 1 Pentium III processor plaatst in een slot 1 Pentium II moederbord. Dat het niet werkt lijkt mij logisch, maar "blaas" je daar de Pentium III processor mee op????
Ik denk hierbij aan de voltages etc.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

Ligt eraan welk chipset erop zit.. ik weet wel dat een 440BX een P3 aankan (i.a.w. het past er gewoon in zonder problemen en werkt ook nog als er een recent genoeg bios erop zit).

heb hier een Abit BH6 met een P3 (de BH6 komt ook uit de P II tijd)..

als het goed is is het vaak.. proc erin.. jumpers updaten naar de goede instellingen multiplier*fsb en gaan met die hap.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

kijk dus s op de site v.d. moederbord-fabrikant
n.b: BIOS-upgrade !

eagle

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Hij zal em iig niet opblazen... Hoogstens niet verder dan het boot screen willen komen...

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

maar hij heeft t wel nodig

eagle

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Als je ons niet met deatils gaat 'vermoeien' kunnen we je ook geen antwoord geven; zo blijft het maar gissen. Menig PII bord kan (evt. BIOS update) prima met een P!!! werken, het hangt er ook maar vanaf wát voor P!!! (Katmai, Coppermine of zelfs Tualatin) en daarnaast moet je ook om de FSB denken (menig P!!! heeft een 133MHz FSB dus zullen deze langzamer draaien op een 100MHz PII bord). Check dus wat voor bord het is en breng een bezoekje aan de site of beproef je geluk eerst met de search hier :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.