[monitor] Philips 109P40 rechts onscherp.

Pagina: 1
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik heb een Philips 109P40 monitor. Deze is aan de rechter kan van het scherm veel minder scherp dan aan de linker kant van het scherm. Dit is al het tweede scherm dat de zelfde problemen geeft. De vorige is door Philips dus vervangen door deze. Ik begin een beetje bang te worden dat het niet alleen aan mijn monitor ligt maar bv ook aan mijn pc / videokaart. Hoe kan ik dit het beste controlleren? De onscherpte is met het OSD op geen enkele wijze weg te regelen. Het kan natuurlijk zijn dat ik twee keer een mindere monitor heb gekocht / gekregen. Tekst aan de linkerkant van mijn scherm is echt super scherp. Ik heb ook het IceAdjust programma al -tig keer doorlopen. Ook de monitor drivers zijn geladen. Is het mogelijk dat door storing van iets mijn videokaart juist zorgt voor een onscherp beeld aan een zijde van het scherm? Zou het dan niet voor het gehele beeld moeten gelden? Nu ik deze tekst typ kan ik het gewoon (van links naar rechts) van scherp naar onscherp zien lopen. Ik vind dat ik voor de prijs die ik heb betaald wel wat kwaliteit mag verwachten. Het is immers een Professional range monitor. Er staan geen speakers oid naast mijn scherm. Wel mijn PC op zo'n meter afstand (in een chieftec bigtower).

Overige gegevens:

Philips 109P40
Resolutie 1280 x 1024 @ 100 Hz
Gigabyte Maya Radeon 8500 Pro 128 Mb.

Er is ooit door iemand anders een topic hier op GoT geopend met het zelfde probleem alleen die is door gebrek aan nuttige replies als snel op slot gegaan.

Wie helpt deze wanhopige tweakert?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

probeer eerst een andere videokaart als je zelf denkt dat het daar zit, heb je dat ook uitgesloten.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 02:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb zelf een 109P20 en ik ken je probleem wel enigszins. Ik zit nu aan mn 2e scherm omdat de 1e veel te onscherp was in het linkergedeelte. Was ook niet bij te regelen. Nu heb ik dus een andere (ook 109P dus) en deze is veel scherper. Overigens gaat ook deze wat mij betreft weer terug ivm een slechte ontspiegelingslaag... :/

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook maar dan met een 17" noname monitor, die was stuk gegaan , en is vervolgens gerepareerd maar toen was het rechtsonder superwazig (bijna alsof het er dubbel stond) ik denk niet dat het een driver prob is, want ik heb ook al verschillende drivers geprobeerd maar dat maakte niks uit, je kunt eens kijken of je vid-kaart goed ik je agp slot zit....ff aanduwen dus of ff eruit en weer erin...(dat kan ik trouwens ook wel eens proberen.... :P )

Succes ermee ;) ,ik zal dit topic blijven volgen, misschien dat ik er iets aan heb...

Verwijderd

Radian schreef op 03 March 2003 @ 23:38:
probeer eerst een andere videokaart als je zelf denkt dat het daar zit, heb je dat ook uitgesloten.
wat misschien nog makelijker is....neem de monitor mee naar de buren en hang m daar ff aan de pc..... :*)

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Misschien even je mobieltje wat verder van je monitor leggen :+

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• Bor

Bor

Topicstarter
Even een update: zojuist een andere kabel geprobeerd (bnc) maar ook dat helpt niet.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Probeer ook eens je frequentie wat naar beneden bij te stellen en te kijken of het dan nog zo is. Veel videokaarten hebben, ondanks dat ze het volgens de specs kunnen, wel eens moeite met hoge frequenties.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

FlowDesign schreef op 03 maart 2003 @ 23:45:
Misschien even je mobieltje wat verder van je monitor leggen :+
Hahaha :D Nee, het komt wel eens voor dat je beeld verkleurd (gelig) als het in de buurt van een magnetisch veld komt bijv door een versterker van je boxen (subwoofertje), maar daar wordt het beeld toch niet onscherp door... :/

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik zou idd de monitor testen met een andere videokaart of op een andere PC. Ik denk niet dat het verschil uit gaat maken maar je weet maar nooit. Anders zou ik lekker Philips weer opbellen dat ze maar weer een andere kunnen komen brengen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Update: ik heb net de monitor aan een andere pc gehangen (wel in de zelfde kamer, maar op een andere plek). Ook hier is het onscherper aan de rechterkant, echter wel minder goed zichtbaar. Het lijkt of de 100 Hz (de aanbevolen refreshrate) het nog duidelijker laat zien dan bv 70 of 85 Hz. Ik ben er nu dus vrij zeker van dat het aan de monitor ligt. Je gaat op het laatst gewoon aan jezelf twijfelen! Zie ik het dan wel goed? Als bv de voeding van mijn PC storing op mijn grafische kaart zou geven had ik toch over het hele beeld last van storing of onscherpte moeten hebben?

Zijn er meerdere mensen hier met dezelfde monitor? Hoe hebben jullie de brightness en contrast ingesteld? Hier staat ie nog op fabrieksintelling contrast 100 %, brightness 50 %.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 04-03-2003 10:42 ]

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Vergeet het maar, je krijg hem niet beter afgesteld. Àls je het rechts al scherp krijgt zul je zien dat het links opeens niet meer om aan te zien is. Heb ik ook gehad, nou ja mijn mening heb ik eerder al gegeven wat ermee te doen :)

Verwijderd

Toen mijn monitor kapot was, moest er iets kleins vervangen worden een "jitje" of zoiets (weet niet meer precies) voor dat ie doorbrande was het beeld wel goed, maar na de reparatie was het beeld dus rechtsonder HEEL wazig.
Daarom denk ik dat het wel te repareren is, ik denk nl dat er iets verkeerd is afgesteld in het beeldkannon (of hoe dat dan ook heet....) of dat er een onderdeel niet goed werkt, bij mij is dat waarschijnlijk ook zo.
Succes ;)

• Bor

Bor

Topicstarter
Net weer contact gehad met Philips helpdesk. Deze gaven mij het advies om er even hard op te slaan aan de rechterkant (lol!) omdat het scherm verschoven zou zijn oid. Kan vaker voorkomen bij een apperturge grill werd mij verteld. Vreemd dat ik er dan net 2 achter elkaar krijg!.

Verwijderd

Ik heb zelf de 109P20 en deze is aan de linker kant ook iets minder scherp dan rechts. Voor de rest een heerlijke monitor :)
Is je beeld al scherper na een stevige klap Bor_de_wollef?

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 12:18:

Is je beeld al scherper na een stevige klap Bor_de_wollef?
Precies zoals verwacht -> nee dus :'(
Ik heb nog maar eens weer iceadjust doorgelopen, helemaal voor niets zo te zien. Ik denk toch dat SmartDoDo gelijk heeft en ik gewoon weer een mank exemplaar heb gekregen :( De tweede keer al!

Pagina: 1