[PC Privé] Dubbele onderdelen een probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 17:29
Mijn vader heeft een PC-Privé project, en maakt daar uiteraard gebruik van.

Is het voor mij nu ook mogelijk om daar nog wat onderdelen erbij te doen? De bestellijst is nu als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Aantal Product                              Prijs  Totaal  

1    CG Midi-Tower (6039) ATX / 300W        44,90  44,90   
1    BTC 48/16/48 SuperLink Bulk+Soft       48,90  48,90   
1    LG CDR-852xB IDE/B/52x                 25,90  25,90   
1    Cooler Arctic Copper Silent TC         24,90  24,90   
1    3,5" Floppy 1,44 MB Samsung            11,90  11,90   
1    512 MB DDR/266 PC2100 Infineon CL2     76,90  76,90   
1    Speaker SP-6225 400 Watt               12,90  12,90   
1    60.00 / 7.200 Maxtor 6Y060L0           99,90  99,90   
1    MSI KT4V-L ATX/KT400/DDR               94,90  94,90   
1    HP Deskjet 3325 C/A4                   54,90  54,90   
1    AMD Athlon XP 2100+/1.73 GHz Thoro    107,90 107,90   
1    Cherry Business Line US-layout         19,90  19,90   
1    Chaintech 64MB GF4 MX440SE TV-out      61,90  61,90   
1    Logitech Cordless Optical MX-700       71,90  71,90   
1    Windows XP OEM Home                   109,90 109,90   
1    Microsoft Office XP Small Bus. OEM    249,90 249,90   
1    120.00/7.200 Maxtor 6Y120L0 Plus9     149,90 149,90   
1    Pixelview GF4 TI-4200 AGP (8x) 64MB   169,90 169,90   
--------------------------------------------------------
Verzendkosten                                      19,00   
Totaal inclusief B.T.W. (in Euro's):            1.456,20   
B.T.W.:                                           232,50

Ik heb dus 2 hardeschijven en 2 videokaarten. Gaat de belastingdienst hier moeilijk over doen?

En momenteel is bij Gistron de 512Mb DDR 333Mhz CS2,5 uitverkocht, is het dan een bezwaar om 512Mb DDR 266Mhz CS2 te nemen? Is CAS Latency belangrijker dan de snelheid? Of compenseerd dat ongeveer?

Degenen die goed opletten zien nu natuurlijk dat er geen monitor aanwezig is, maar er komt een 17" TFT uit de winkel (zodat je kan zien wat je koopt) :9~. Daarvoor wil ik ook nog even weten wat nou de rand qua verversing bij TFT monitoren is waarbij ghosting optreedt. (<-- beetje rare zin geloof ik). Veel TFT schermen zie je met 25ms is dat te doen (40FPS dus?)

[ Voor 7% gewijzigd door Scooper op 03-03-2003 23:20 ]

SRK35ZS-W

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Scooper schreef op 03 March 2003 @ 23:18:
Mijn vader heeft een PC-Privé project, en maakt daar uiteraard gebruik van.

Is het voor mij nu ook mogelijk om daar nog wat onderdelen erbij te doen? De bestellijst is nu als volgt:

Degenen die goed opletten zien nu natuurlijk dat er geen monitor aanwezig is, maar er komt een 17" TFT uit de winkel (zodat je kan zien wat je koopt) :9~. Daarvoor wil ik ook nog even weten wat nou de rand qua verversing bij TFT monitoren is waarbij ghosting optreedt. (<-- beetje rare zin geloof ik). Veel TFT schermen zie je met 25ms is dat te doen (40FPS dus?)
Moeilijk zal de belasting niet doen, ze gaan echt niet per persoon kijken, ze pikken er mensen uit :)

Ikzelf kom vaak genoeg mensen tegen die 2 peecees teglijk doen, weet niet of daar moeilijk over werd gedaan, zolang ze niet eruit werden gehaald...

25ms... redelijk, als je veel gamed is 20ms nog mooier :)

edit: 2x 512 mb rqam gaan ze echt niet moeilijk over doen, want tja, er passen tenslotten 4x 512 in, als je nou toevallig 1 gb ram gebruikt? Je moet alleen niet 100 reepjes bestellen, dat valt op.

[ Voor 10% gewijzigd door Icey op 03-03-2003 23:24 ]

• Kippenijzer
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je overal 2 verschillende van wilt nemen... Meerdere hardeschijven kun je verantwoorden ls de belastingdients kwaad wil, de 2 videokaarten niet, gezien ze allebei AGP zullen zijn, en dus niet tegelijkertijd in dezelfde bak kunnne, en het dus duidelijk voor een andere machine is, en dat mag weer niet... Enkel kun je in 90% van de gevallen gewoon voor 2250euro aan hardesachijven kopen en geen haan die ernaar kraait, enkel zul je maar net die persoon zijn die wel gechecked wordt... Uds hetzij 2e cideokaart PCI (GF4MX is er wel in PCI) hetzij 2e videokaart achterwege laten (en dus 2x120Gb hdd nemen)

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
laat anders in de winkel nog een printertje of zoiets erbij zetten, van 200 EUR, en ruil die gelijk weer om als je alles gekocht hebt. Van dit inruilgeld koop je dan de overige spullen.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Das echte oplichting... koop een pc, ruil hem in...

Kijk, 512 mb ram extra okay...

• Doogie
  • Niet online
das geen oplichting, das creatief stoeien met de belastingdienst O-)

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Wat wij altijd doen is iets anders specificeren op de officiele rekening en dan een tweede maken voor de klant waar ze dan de echt onderdelen op krijgen. Voor als mensen geen PC willen maar mooie digicam/printer/monitor/onderdelen.

Canon Digital Ixus V3

• Scooper
lol@reacties :D

Die 2 hardeschijven kan ik dus verantwoorden, just a nice Raid system.
Die 2 videokaarten wordt idd lastiger, gewoon maar hopen dat de belastingdienst niks ziet en anders de GF4MX zelf betalen.

Mijn ouders zijn geen gamers of video/geluidbewerkers, dus vandaar zit er ook maar een Athlon 2100+ in en een GF4MX. Maar ghosting treed toch net zo hard op in windowsapplicaties (bijvoorbeeld bij het scrollen van zwart op witte tekst).

SRK35ZS-W

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Scooper schreef op 03 March 2003 @ 23:53:
lol@reacties :D

Die 2 hardeschijven kan ik dus verantwoorden, just a nice Raid system.
120GB en 60GB in RAID... :+
Die 2 videokaarten wordt idd lastiger, gewoon maar hopen dat de belastingdienst niks ziet en anders de GF4MX zelf betalen.

Mijn ouders zijn geen gamers of video/geluidbewerkers, dus vandaar zit er ook maar een Athlon 2100+ in en een GF4MX. Maar ghosting treed toch net zo hard op in windowsapplicaties (bijvoorbeeld bij het scrollen van zwart op witte tekst).
Als ze geen gamers zijn zou ik veel eerder een Matrox G550 aanraden, die GF4MXen hebben brakke beeldkwaliteit en de meerwaarde van sneller 3D gebruiken ze absoluut niet.

* dion_b heeft hier een G400 en een G450 en zou ze voor geen geld tegen een GF3 ofzo inruilen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:20

Rival24

I'll Be Back

Wat ook een mooi truukje is om de belastingdienst te flessen:

Vaak moet je er een windows licentie bijkopen, maar dat valt te omzeilen (*kuch* omdat je linux gebruikt *kuch*) Als je met de shop afspreekt dat jij een denkbeeldige pc van €200 inruilt, en dat ook op de factuur zet, dan kun je van die denkbeeldige €200 mooi je windowslicentie betalen.

• M14
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

rival24 schreef op 04 March 2003 @ 00:47:
Wat ook een mooi truukje is om de belastingdienst te flessen:

Vaak moet je er een windows licentie bijkopen, maar dat valt te omzeilen (*kuch* omdat je linux gebruikt *kuch*) Als je met de shop afspreekt dat jij een denkbeeldige pc van €200 inruilt, en dat ook op de factuur zet, dan kun je van die denkbeeldige €200 mooi je windowslicentie betalen.
Waarom zo moeilijk?? Gewoon geen windows-licentie kopen. Dit scheelt je weer wat :)

Verder met de shop het volgende afspreken: Een aantal onderdelen er bij laten zetten die je in werkelijkheid niet koopt/betaald. Daar krijg je belasting van terug betaald. (uiteraard voor een dusdanige prijs dat je net onder het maximum van het bedrag zit).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Scooper
dion_b schreef op 04 March 2003 @ 00:39:

[...]

120GB en 60GB in RAID... :+

[...]

Als ze geen gamers zijn zou ik veel eerder een Matrox G550 aanraden, die GF4MXen hebben brakke beeldkwaliteit en de meerwaarde van sneller 3D gebruiken ze absoluut niet.

* dion_b heeft hier een G400 en een G450 en zou ze voor geen geld tegen een GF3 ofzo inruilen :z
Mijn ouders zien écht geen verschil in kwaliteit hoor, ze zien zelfs geen verschil tussen een S3 videokaartje en een GF2GTS/Voodoo3, dus dan kun je beter nog voor wat extra performance kiezen van de GF4MX.

SRK35ZS-W

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
dubbele hd maakt geen reet uit. als je nou gewoon niet genoeg hebt aan 1 maal 60 en je nog 120 erbij wilt terwijl die winkel geen 180 schijven verkoopt :)

• Kippenijzer
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verder hangt het overigens ook van de eisen van je werkgever af. Er zijn bedrijven waar je enkel een systeem met als doel een thuiswerkplek mag kopen, dan vallen dus iig bijna alle randapparatuur en andere luxe (camera's o.a.) af. Er zijn ook bedrijven waar je juist, ongeacht wat het precies is je een hoop losse onderdelen mag kopen, zolang het maar computergerelateerd is. Dwz, als je je winkel zo gek krijgt om een breedbeeldtelevisie bij het systeem te verkopen, welke je met tv-out aansluit het nog geaccepteerd zou worden.
Zelf heb ik recentelijk (augustus 2002) een systeem samen gesteld waar ik gewoon het maximum eruit wilde hallen binnen de eisen. De enige zaken die ik niet echt zou kunnen verantwoorden zijn de SB Audigy Platinum en 5.1 speakers, enkel kun je dat weer verantwoorden door gewoon te wijzen op de DVD speler en dat dit mooier geluid op levert en binnen het budget paste...
Lees gewoon heel goed de eisen die je werkgever eraan heeft gesteld. Heb ik zelf ook gedaan en mocht duidelijk geen camera's e.d. ermee aanschaffen.

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:52
Lijkt mij geen probleem, hier thuis eens gedaan met een tweetal geluidskaarten en 2 x harde schijf 2 x geheugen (2 verschillende soorten) was geen enkel probleem, nooit wat van gehoord

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:35

JJJ

Doen ze niet moeilijk over. Wij hebben ooit een 19" crt gekocht en een 15" tft erbij :) Die staan hier nu al een jaartje thuis :D

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Zover ik weet geldt het dat alles op enen moederborden moet passen. Daarnaast moet je logisch kunnen uitleggen wat je met 2 digicams/scanners moet doen. (printers kan evt. nog wel, laser&inktjet). 2 cpu's valt dus af (tenzij je voor een dual gaat maar da lukt meestal niet binnen het budget ;) ) Ram kun je er best meer in doen, zolang het mobo het maar ondersteunt. Videokaarten kun je ook meerdere keren gebruiken, mits het 1pci + 1agp is. En let er even op dat je niet 8 van de 6 pci-sloten gebruikt >:)

Verder kan het idd per werknemer verschillen, bij de ouders van een vader van een vriend van me krijgt hij een bepaald budget, afgenomen van zijn bruto-salaris, en daarmee moet hij bij een bepaald bedrijf zijn pc kopen. Bij mijn vader betaalde hij zelf, maar kreeg hij het vergoed van de belasting, omdat het onder "werkkosten" valt. Allebei zijn het priveprojecten, maar allebei hebben ze hun eigen kenmerken. Kijk welke bij jou horen :)

Belasting-fraude-trukjes weet ik niet, dus kan ik je niet aan helpen :)

Ow ja, als je betrapt wordt met een paar fouten, zorg dat je je eruit kan praten. Je kan het beste dus niet de hardware aan andere "doorverkopen/handelen/doneren". Bij thuis kun je nog zeggen dat het "als test" was, omdat de andere pc "die je als alternatief voor het werk gebruikt als je standaard het niet doet" niet perfect werkte. Als je hem aan andere meegeeft lukt het dus niet :z

[ Voor 18% gewijzigd door blackangel op 04-03-2003 19:32 ]

• Scooper
blackangel schreef op 04 March 2003 @ 19:28:
Verder kan het idd per werknemer verschillen, bij de ouders van een vader van een vriend van me krijgt hij een bepaald budget, afgenomen van zijn bruto-salaris, en daarmee moet hij bij een bepaald bedrijf zijn pc kopen. Bij mijn vader betaalde hij zelf, maar kreeg hij het vergoed van de belasting, omdat het onder "werkkosten" valt. Allebei zijn het priveprojecten, maar allebei hebben ze hun eigen kenmerken. Kijk welke bij jou horen :)
Wij mochten een PC kopen van maximaal €2269,= . Er moest minimaal E-mail/internet op kunnen draaien. Voor de rest werd er alleen geeist dat je het bij een bedrijf moest kopen die op de Kamer Van Koophandel is aangesloten.

Gistron is niet aangesloten op de Kamer Van Koophandel maar het werk van mijn vader vond het wel een goede winkel (tis een GmbH (soort BV)), dus dat vertrouwden ze wel. Het ging hun er gewoon om dat het geen duistere winkel zou zijn.

SRK35ZS-W

Verwijderd

Je moet gewoon zorgen dat er op de factuur staat: '1 complete multimedia PC'.
Dan kan je erin proppen wat je wil, en de belasting is echt niet geinteresseerd in een gespecificeerde rekening.
Je zou op die manier ook bv een camera kunnen kopen, alleen moet je even zoeken naar een winkel die daar aan mee wil werken.

Verwijderd

camera wil niet altijd lukken hoor, ik zie namelijk zat mensen langskomen die meedoen aan een pc-prive project, en bij het ene bedrijf mag je dus wel randapparatuur en bij de andere mag je zelfs niet eens een scanner op de factuur hebben :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 22:57:
camera wil niet altijd lukken hoor, ik zie namelijk zat mensen langskomen die meedoen aan een pc-prive project, en bij het ene bedrijf mag je dus wel randapparatuur en bij de andere mag je zelfs niet eens een scanner op de factuur hebben :|
Lees mijn post nog eens een keer...

• Frostbite
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Waar wij (automatisering) op letten is dat er een virusscanner op zit en dat er word 97 bestanden mee ingelezen kunnen worden (dus works of ms office)

Voor de rest bekijken we het systeem en geven we advies wat ze nog eventueel zouden kunnen veranderen. (bijv dat mensen een kabelaansluiting nemen en dat er toch lekker een 56k modem wordt ingepropt :X)

Zelf heb ik ook mijn hele systeem aangeschaft via pc prive. Nog geen problemen gehad :) :*)

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 22:51:
Je moet gewoon zorgen dat er op de factuur staat: '1 complete multimedia PC'.
Dan kan je erin proppen wat je wil, en de belasting is echt niet geinteresseerd in een gespecificeerde rekening.
Je zou op die manier ook bv een camera kunnen kopen, alleen moet je even zoeken naar een winkel die daar aan mee wil werken.
klopt. ik ken iemand die tot voor kort dit soort dingen moest controleren bij de fiscus. die zei: hoe gespecificeerder de rekening, hoe verdachter het is. waarom zou je immers een heel preciese specificatie indienen? sinds de komst van de alles-in-een (supermarkt) pc's wordt zoiets als 1 complete mm pc gewoon geaccepteerd. het is trouwens ook opvallend dat ongeveer 5% van de pc's exact het maximale bedrag kost. na de invoering van de euro (toen het pc prive bedrag een kommagetal werd) ging dat gewoon door, maar het maakt ze echt niets uit.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Sc0rPi0N schreef op 04 maart 2003 @ 23:15:
Waar wij (automatisering) op letten is dat er een virusscanner op zit en dat er word 97 bestanden mee ingelezen kunnen worden (dus works of ms office)

Voor de rest bekijken we het systeem en geven we advies wat ze nog eventueel zouden kunnen veranderen. (bijv dat mensen een kabelaansluiting nemen en dat er toch lekker een 56k modem wordt ingepropt :X)

Zelf heb ik ook mijn hele systeem aangeschaft via pc prive. Nog geen problemen gehad :) :*)
Dit is per bedrijf anders. De vader van mijn vriendin werkt bij de NS (ja ik weet het ns....) En daar _moet_ een modem in de pc zitten omdat je dan met het werk via inet kan communiceren. Grappige van dit is dat ze daar chello hebben (handig een modem met chello..).

Maargoed, de wetgeving is zo dat je ermee moet kunnen werken voor je werk. Dus als je inet nodig heb voor je werk, moet er iets met inet op zitten. Evt Office, Windows, whatever. 2 vga kaarten zou ik niet riskeren. Behalve als je 2de vga kaart ineens maxtor 40GB 5400 rpm heet..... (oid) :+

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 01:04

klaaz

it's me!

Spullen bestellen als aangegeven en vervolgens vragen naar een totaalfactuur voor het gehele bedrag. Niet zo moeilijk toch? Als je een Compaq oid besteld staan alle onderdelen niet afzonderlijk vermeld hoor, denk je dat dat bij een kloon wel zou moeten?

Gewoon een extra factuurtje vragen dus, doet geen winkel moeilijk over. Dat het een "dure" winkel is kan jij niks aan doen, ze hebben zo'n goeie service!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:14
Laat anders die 2 videokaarten als 1 Ati Radeon 9700 vermelden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Eskimootje op 04-03-2003 23:59 ]

• Scooper
Ik hoor nu toch wel in eens weer verhalen dat ik toch moet oppassen, pc is al besteld maar staat 2 dagen in de wacht omdat de muis niet op voorraad is (MX-700).

Moet ik nu nog contact met ze opnemen om te vragen of ze nog wat met de factuur kunnen doen? Of gewoon lekker zo laten en kijken wat de belastingdienst doet?

Wat gebeurt er als ze zeggen dat je de regels hebt overschreden? De Videokaart zelf dokken? Of krijg je dan weer één of andere boete?

SRK35ZS-W

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:14
Als je de belastingdienst probeert op te lichten krijg je een boete het volstaat niet met het zelf betalen van een produkt. Dat zou nl. iets te makkelijk zijn. Vraag gewoon om een extra factuur voor de belastingdienst, zeg dat ze er alleen maar op hoeven te schrijven dat het een complete multimedia systeem betreft en iedereen is gelukkig.

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
Wij hebben ook een pc prive project waar office op MOEST maar gelukkig hadden we een aardige pc boer die het even op de fractuur zette :)
Pagina: 1