Toon posts:

Kan mijn resolutie niet meer aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kan mijn resolutie niet meer aanpassen, ik werk nu met 640x480 op 256 kleuren.
Als ik mijn resolutie probeer aan te passen krijg ik de volgende melding:

"De beeldscherminstellingen kunnen niet met de optie Beeldscherm in het Configuratiescherm worden gewijzigd. Controleer de beeldschermhardware in het configuratiescherm"

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Ik ben zelf al aan t proberen geweest met nieuwe drivers (van de matrox site), mijn oude driver heeft ook hetzelfde probleem.

Ik heb de indruk dat het kan liggen omdat er 2 apparaten op de IRQ 05 zitten, weet iemand of dit kan kloppen of dat ik nu onzin uitkraam?

Ik gebruik een Matrox G450 en een standaard 15" monitor op Win98

Dit heeft het allemaal al wel ok gedaan, alleen sinds kort werkt het dus niet meer.

Thanks!

Verwijderd

hmm vreemd, sinds waneer heb je daar last van , heb je laatst nog iets geinstaleerd ofzo. anders moet je je drivers ff opnieuw instaleren, als je die niet meer hebt of ze werken niet moet je ff andere zoeken bijv op www.driverguide.com,

Succes ;)

Verwijderd

Idd een driver probleem als ik zo lees. Kijk is in apparaat beheer en re-instal desnoods via Veilige modus. Messchien werkt dit?

Zoek anders op goole ofzo voor de drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen 3 drivers geprobeerd, deze geven alle dezelfde problemen, het enige verschil is dat ik bij elke driver een andere resolutie/kleuren krijg. Deze zijn dan dus niet meer in te stellen.
Kan dit probleem misschien ook veroorzaakt worden door DirectX 9?

Help mij uit de brand!

Thanks!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 21:11
Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 00:16:
Ik heb ondertussen 3 drivers geprobeerd, deze geven alle dezelfde problemen, het enige verschil is dat ik bij elke driver een andere resolutie/kleuren krijg. Deze zijn dan dus niet meer in te stellen.
Kan dit probleem misschien ook veroorzaakt worden door DirectX 9?

Help mij uit de brand!

Thanks!
ik zou zeggen install 8.1 dan weer ;) dan merk je het vanzelf

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Welke programma's heb je laatst dan geinstaleerd....want zon probleem ontstaat niet zomaar.....!.....een nieuw spel misschien of misschien updates van winxp (of andere OS)

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Wat je ook nog kunt proberen is van je standaard monitor het juiste merk en type monitor selecteren of een gelijkwaardig model. Dit soort verschijnselen komen ook wel eens naarvoren wanneer je een standaard plug&play monitor onder W98 hebt geselecteerd.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:29
Ik zou zeggen uninstall de drivers, verwijder in apparaatbeheer de monitor en de videokaart en herstart het systeem. Daarna installeer je de laatste videodriver waarvan je zeker weet dat 'ie werkt. Desnoods installeer je in eerste instantie de driver die op de cd staat van je videokaart.

Catch a smile out there!

Pagina: 1