Toon posts:

[BlueTooth] Probleem met pairen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC met een MSI bluetooth dongle USB. Deze adapter ondersteund bluetooth klasse 1, wat wil zeggen dat het bereik zo'n 100 meter is. Mijn overbuurman heeft eveneens een PC met de dongle van MSI. De afstand tussen beide PC's is zo'n 50 meter. Er zitten geen betonnen muren tussen, want deze zitten aan de zijkant van het huis niet aan de voorkant.

De bedoeling is om een netwerk te vormen. Hiervoor moeten beide bleutooth dongles pairen, maar ze willen elkaar niet vinden. Een GSM op een afstand van een paar meter wordt wel gevonden.

Wat kan er aan gedaan worden? De afstand zou toch geen probleem moeten zijn, dus zouden er bepaalde obstakels of apparatuur in de weg staan die het signaal toch storen?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

als je die pc's eens naast elkaar zet, (paar meter) werkt het dan wel (ff slepen met je pc :P)

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat de pc's moeilijk verplaatsbaar zijn. Ik zou wel even een laptop kunnen proberen, maar daarmee lossen we het probleem niet op. We kunnen beide PC's moeilijk in de voortuin zetten :P

En zoals gezegd: de bluetooth meuk werkt wel met een device dat dicht in de buurt is.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 23:03 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Met die laptop kun je wel testen of die 2 bluetooth adaperts überhaupt wel willen pairen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58
ik zou zelf ff proberen om de afstand kleiner te maken (binnen 1 kamer). heb je verder al de firmware geupdate? en heb je de laatste versie gebruikt van de drivers (je kan die ook van anycom gebruiken (1.3.x ofzo). die gebruik ik zelf (met t68i dan wel) en hebben geen problemen.
misschien dat dit helpt. firmware heeft veel kans en wat ik met mijn gsm een keer heb moeten doen om te pairen was hem een keer aan en uit zetten.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

bobo1on1 schreef op 04 March 2003 @ 00:12:
Met die laptop kun je wel testen of die 2 bluetooth adaperts überhaupt wel willen pairen.
yup, dat lijkt me ook een goede test

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 22:58:
Ik heb een PC met een MSI bluetooth dongle USB. Deze adapter ondersteund bluetooth klasse 1, wat wil zeggen dat het bereik zo'n 100 meter is.
Heeft Bluetooth niet een maximaal bereik van 10 meter? :?

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 22:34
Volgens Site van MSI is het bereik in open veld tot 200M

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Grenco schreef op 04 March 2003 @ 07:30:
Bleutooth een bereik van 200m?! Da's wel ERG veel voor bluetooth niet? Ik dacht eigenlijk ook dat BT slechts zo'n 10-tal meter aankon.

[ Voor 14% gewijzigd door witchdoc op 04-03-2003 09:10 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Grenco schreef op 04 March 2003 @ 07:30:
geef eens een link?

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Volgens mij gaat ie toch echt maar tot 10 meter. Als ie tot 200 meter zou gaan, scaf ik er meteen een paar aan :P

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 13:51

Tubbietje

Illegaal!

jpvk007 schreef op 04 maart 2003 @ 01:05:
ik zou zelf ff proberen om de afstand kleiner te maken (binnen 1 kamer). heb je verder al de firmware geupdate? en heb je de laatste versie gebruikt van de drivers (je kan die ook van anycom gebruiken (1.3.x ofzo). die gebruik ik zelf (met t68i dan wel) en hebben geen problemen.
misschien dat dit helpt. firmware heeft veel kans en wat ik met mijn gsm een keer heb moeten doen om te pairen was hem een keer aan en uit zetten.
Is er een nieuwe firmware update van dan?
Ik kan niets vinden op die pagina van MSI.

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• iworx
  • Laatst online: 18-08 14:41
Er zijn nieuwe drivers, maar die gaan jouw afstandsprobleem niet oplossen.

Ik heb de MSI Bluetooth on board gehad, dat ding claimde ook 100 meter ver te gaan.
Als ik in de zetel zat, een 7 tal meter verder had ie al de grootste moeite om mijn andere BT dongle up and running te houden.

BT heeft een bereik tussen de 5 & 10 meter in een woonkamer. Je moet zowieso rekeninghouden met oa. het loodgehalte in het glas, de wapening van de betonstructuur, ...

Ik denk dat het pairen tussen twee huizen op 50 meter een hopeloze zaak is ... zeker voor snelheden boven de 300 Bps ;)

This space intentionally left blank.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Ik dacht dat de afstand ook klein was (enkel om apparaten rond de PC aan te sturen) anyways: misschien een tikfoutje (nulletje teveel). Wat als je die gsm es bij je gebuur legt dan zou hij op zo'n afstand de gsm ook moeten vinden als de fabrikant een sterke zender heeft gebouwd. (wel je buur zijn pc afzetten dat ie niet naar het verkeerde kanaal gaat) Werkt dat niet, weet je genoeg. Enneuh, niet alleen beton maar ook gewone baksteen gaat de straling absorberen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
Wat de afstand betreft:

klasse 2: max. 10 mtr.
klasse 1: max. 100 mtr. in open veld zelfs 200 mtr.

Die MSI meuk is klasse 1. In theorie moet 40 mtr dus makkelijk kunnen, ondanks de muren. Ik ga nu ff testen met de laptop, ff wat dichterbij staan.

Verwijderd

Topicstarter
Cewl! Het werkt :). De overbuurman heeft z'n PC op zolder gezet met de zender zo dicht mogelijk bij de muur die het dichts bij mijn huis zit. Ik heb hetzelfde gedaan en dan werkt het zonder problemen en nog snel ook. We gaan nu middels USB Repeater kabels de zender allebei in de nok hangen, en dan zou het zeker weten moeten werken.

Wat we wel gemerkt hebben is dat bepaalde obstakels een sterke invloed hebben op het signaal. Een paar centimer verplaatsing van de zender maakt een hoop uit zodoende. Daarom kan ik ook iedereen die een Bluetooth netwerk wil aanleggen aanraden om flink te testen met de plaats van de zender.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 23:21 ]

• witchdoc
nog snel ook.. HOE snel dan wel niet?! :)

Verwijderd

poohbeer schreef op 05 March 2003 @ 08:31:
nog snel ook.. HOE snel dan wel niet?! :)
10mbps , ja zet hem zo ver mogelijk van elektrische aparaten af

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 08:39 ]

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Some1else: Ik zie dat jij ook MSI dongle + drivers gebruikt onder WinXP Prof. heb jij niet net als ik het probleem dat de bluetooth stack server (btstackserver.exe) crasht bij het wisselen van user ([windows-L, andere user kiezen) en terug?

Zoef

• witchdoc
Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 08:37:
[...]

10mbps , ja zet hem zo ver mogelijk van elektrische aparaten af
Bluetooth +-50m aan 10Mbps?!

• iworx
  • Laatst online: 18-08 14:41
poohbeer schreef op 05 maart 2003 @ 08:52:
[...]

Bluetooth +-50m aan 10Mbps?!
In no way, zelfs niet tegen elkaar ...

Quote van MSI :
The board to be released bundled with Bluetooth is equipped with 2.45GHz high frequency transmission broadband; 1Mbps transmission speed and 100 Meter transmit range.
En dat is dan nog in 100% gunstige omstandigheden ...
't is dus niet gemaakt om te gaan gamen

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
Zpottr schreef op 05 March 2003 @ 08:38:
Some1else: Ik zie dat jij ook MSI dongle + drivers gebruikt onder WinXP Prof. heb jij niet net als ik het probleem dat de bluetooth stack server (btstackserver.exe) crasht bij het wisselen van user ([windows-L, andere user kiezen) en terug?
Ik ben de enige user, dus dat durf ik je niet te zeggen. Je kan proberen nieuwe drivers te downloaden op de website van MSI.
dot.K schreef op 05 maart 2003 @ 10:31:
[...]

In no way, zelfs niet tegen elkaar ...

Quote van MSI :

[...]

En dat is dan nog in 100% gunstige omstandigheden ...
't is dus niet gemaakt om te gaan gamen
Hoeft ook niet, het is puur voor internet in ons geval.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 17:20:
[...]

Ik ben de enige user, dus dat durf ik je niet te zeggen. Je kan proberen nieuwe drivers te downloaden op de website van MSI.
Dat had ik al geprobeerd, maar de nieuwste drivers hebben hetzelfde probleem bij mij. Toch bedankt voor de suggestie.

Zoef

Verwijderd

sinds 18 maart is er nieuwe driver software en een nieuwe firmware update. Deze zijn sterk verbeterd en het bereik van de dongles is hierdoor sterk verbeterd

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Kweksma, bedankt! Ik zal 'm straks zeker eens proberen.

Voor de geinteresseerden, de nieuwe driver staat op http://www.msi.com.tw/pro...r/spt_dvr_list.php?part=7 .

Zoef

Pagina: 1