Asus A7M266-D Dual Athlon XP2200+ werkt niet :(

Pagina: 1
Acties:

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Nadat ik vorige maand een watersnoodramp heb gehad in me PC met waterkoeling moest ik een nieuw mobo, cpu en videokaart aanschaffen.
Vandaag per post ontvangen: Moederbord Asus A7M266-D. Dit betreft dus dual Athlon mobo.
Tevens 2x XP 2200+ TB core
ASUS GF4 4600 128 MB
512 mb pc2100

Probleem is dat me cpu0 niet wordt herkend. Heb laatste bios erop gezet 1009, dit is echt shit, werkt dit bord dan niet met de laatste serie athlons? Heb vandaag deze 2 cpu'tjes bij mycom opgehaald, boxed, en denk niet dat ze die zullen terugnemen.
PC boot wel, heb de MP check diabled in bios. Wat wel leuk is wanneer ik bij de hardware monitor kijk, dan ziet hij me cpu wel, geeft netjes vcore aan 1,66 voor alle 2. Is dat raar?
En er worden voor beide CPU ook netjes de temps aangegeven in bios.
Tja wat nu?
Gelukkig is dit niet me enige PC maar ze moet wel snel gaan werken want ik heb performance nodig :9

-

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:16

ultimateharry

Team Slayer:-)

ligt het aan mij of moet je xp's modden om ze in dual setup te draaien. Dat is het hele principe van de mp's, daar weet je zeker van dat ze dual draaien want daar zijn ze voor gemaakt (en op getest). Weet zo ff niet meer waar info te vinden was over het modden van xp naar mp, moet je maar ff googlen.

• ultimateharry

ultimateharry

Hier zou je verder mee moeten kunnen denk ik: http://www.cluboverclocke...ards/iwill/mpx2/index.htm

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 03:31

Nobby

Nuts!

ultimateharry schreef op 03 March 2003 @ 23:01:
ligt het aan mij of moet je xp's modden om ze in dual setup te draaien. Dat is het hele principe van de mp's, daar weet je zeker van dat ze dual draaien want daar zijn ze voor gemaakt (en op getest). Weet zo ff niet meer waar info te vinden was over het modden van xp naar mp, moet je maar ff googlen.
Je hebt het goed, je moet met bepaalde bruggen kloten om ze in een dual-setupje te kunnen gebruiken, maar hoe dat met T-breds gaat weet ik niet.

/Edit
Een beetje overbodig na de 2e post van ultimateharry

[ Voor 7% gewijzigd door Nobby op 03-03-2003 23:09 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Industrial_Life
Ik ben dit ergens in 1 regeltje tegengekomen, verder niet, heb wel mensen gezien die dubbel XP erin hebben zitten met TB core. Heb eerst tig sites gelezen over of ik nou we lof geen XP erop kon zetten want scheelt toch weer paar centjes,

-

• Industrial_Life
Yep dit is het volgens mij.... maar dit is weer tricky business
Unlocken is me grootste nachtmerrie... IK WIL NIET

[ Voor 9% gewijzigd door Industrial_Life op 03-03-2003 23:14 ]

-

• ultimateharry

ultimateharry

ik vrees dat je toch maar je tube zilverlijm uit de kast moet halen.........

• Industrial_Life
Ik kijk wel of er iemand die 2x2100 MP's wil ruilen tegen me'XP's. Ik ga niet aan unlocken beginnen. Heb de bon nog van me CPU's

Iemand interesse?

[ Voor 17% gewijzigd door Industrial_Life op 03-03-2003 23:23 ]

-

• Industrial_Life
Nah nu start die h**r helemaal niet meer op. Wordt weer eens een keer met stomheid geslagen. I-panel begint met C0, dan C1, geen beeld... morgen 's ff CPU eruit trekken iig.

-

• ultimateharry

ultimateharry

ik denk dat het realistischer is om te ruilen tegen mp 2000's. Prijsverschil is best groot

[ Voor 48% gewijzigd door ultimateharry op 03-03-2003 23:51 ]

• Industrial_Life
Mmmmz ben ik in zekere zin wel met je eens....

-

• ultimateharry

ultimateharry

niet dat je dan niet veel power onder de motorkap hebt

• Industrial_Life
2 GB DDR is onderweg dus systeem draait straks als een zonnetje.. hoop ik dan maar eerst f dit probleempje de wereld uit helpen

-

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit had je eik wel kunnen verwachten, mijn TigerMPX wilt ook helemaal niet booten met een non-MP CPU. En tsja, met dat unlocken kan je je garantie verliezen, maar als je geluk hebt kan je die zilverlijm achteraf nog gewoon weghalen.

Het unlocken is ook niet veel werk, ik heb het pas nog even moeten doen (m'n 2e CPU was toe aan een nieuw laagje. :)) en na 5 minuten draaide m'n systeempje alweer als een zonnetje. :)

Volgens mij krijg je je XP's niet zo snel geruild tegen MP's hoor, ik zou niet weten waarom iemand met MP CPU's zo'n deal zoum aken.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verdiep je je eens meer in de materie.. Het is echt bekend dat de XP's op de A7M266-D niet zonder meer in SMP config draaien. Zie de search en bijvoorbeeld de forums van 2cpu.com.

[search=a7m266-d met dual xp]

• Industrial_Life
Aikeleer schreef op 04 maart 2003 @ 07:53:
Dit had je eik wel kunnen verwachten, mijn TigerMPX wilt ook helemaal niet booten met een non-MP CPU. En tsja, met dat unlocken kan je je garantie verliezen, maar als je geluk hebt kan je die zilverlijm achteraf nog gewoon weghalen.

Het unlocken is ook niet veel werk, ik heb het pas nog even moeten doen (m'n 2e CPU was toe aan een nieuw laagje. :)) en na 5 minuten draaide m'n systeempje alweer als een zonnetje. :)

Volgens mij krijg je je XP's niet zo snel geruild tegen MP's hoor, ik zou niet weten waarom iemand met MP CPU's zo'n deal zoum aken.
Waarom iemand zo'n deal zou doen? Simpel, iemand die zich wel durft te wagen aan unlocken kan toch z'n systeem weer een boost geven. 2x2200+ ipv 2x2000+
Ik neem aan dat ik dezlefde bruggen moet verbinden bij een 2100+ waar ik een unlock guide van heb gevonden?

Iemand die al z'n gaten heeft doorboord op z'n mobo? Er zijn in het buitenland diverse mensen die dit gedaan hebben, Hier op het forum schijnt gebruiker Cosmodo hetzelfde gedaan te hebben, wat ik me afvraag, hoe kan je het beste deze gaten doorboren? Want er komen 2x Danger Den Maze 3 op.

[ Voor 17% gewijzigd door Industrial_Life op 04-03-2003 08:35 ]

-

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
ik heb hier 2 gemodde XP2000+ naar MP2000+....effe ruilen 8)

en ja..de vorige eigenaar heeft alle gaten doorboord..zitten nu 2 Zalman 5005cu's op

[ Voor 51% gewijzigd door Karel2001 op 04-03-2003 14:47 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
Zoveel stelt dat modden ook niet voor eigenlijk. In tegenstelling tot de multiplier bridges (L1) hoef je je bijvoorbeeld geen zorgen te maken over kortsluiting met de ondergrond. Even met 4 plakbandjes een net vierkantje eromheen afplakken, dot zilververf erover en klaar is kees :)

Zelf ook bij een XP gedaan, ging gelijk de eerste keer goed en word netjes gezien als MP :D Krijg als het goed is ergens deze week koelblok #2 en proc #2 om het zaakje af te maken :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:08
2Cool2Rule schreef op 03 March 2003 @ 23:17:
Ik kijk wel of er iemand die 2x2100 MP's wil ruilen tegen me'XP's. Ik ga niet aan unlocken beginnen. Heb de bon nog van me CPU's

Iemand interesse?
Ik snap niet dat je zo'n aankoop doet zonder eerst goed te kijken (op internet) of dat wel gaat werken.. :?

• Industrial_Life
Sir_Killalot schreef op 04 March 2003 @ 15:09:
[...]

Ik snap niet dat je zo'n aankoop doet zonder eerst goed te kijken (op internet) of dat wel gaat werken.. :?
Ik geef geen commentaar...... :X

Maar anywayz ik heb alles kunnen regelen met mycom en heb 2x2200 MP nu draaien. En het draait als een zonnejte :) De mensen die op me oproep hebben gereageerd m.b.t. het ruilen van CPU's nogmaals bedankt.

Volgende maand de boor in dit bord.... Dan is ook me 2e Maze3 blok binnen, 1e had ik al van me eerste waterkoeling avontuur. Chipset gaat ook op WC, tevens me GF4 want ik wordt echt para van die fans 8)

-

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

2Cool2Rule schreef op 05 March 2003 @ 00:05:
[...]

Volgende maand de boor in dit bord.... Dan is ook me 2e Maze3 blok binnen, 1e had ik al van me eerste waterkoeling avontuur. Chipset gaat ook op WC, tevens me GF4 want ik wordt echt para van die fans 8)
Wat voor radiator werk je dan mee ??

Deze plek is te koop.

• Industrial_Life
Heb 1 maal een Black Ice X-treme. Zou het nuttig zijn om er een tweede ertussen te zetten?

-

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

2Cool2Rule schreef op 03 maart 2003 @ 23:10:

Yep dit is het volgens mij.... maar dit is weer tricky business
Unlocken is me grootste nachtmerrie... IK WIL NIET

Volgende maand de boor in dit bord.... Dan is ook me 2e Maze3 blok binnen, 1e had ik al van me eerste waterkoeling avontuur. Chipset gaat ook op WC, tevens me GF4 want ik wordt echt para van die fans
:? Dus je gaat geen onschuldig afwasbaar dotje op een processor smeren maar wel een paar gaten in je moederbord boren? 8)7, moet niet gekker worden.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
:D Ik sta idd ook paf :X

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Industrial_Life
Whehehe, jah sorry :). Paar gaten boren vind ik geen probleem, maar klooien met CPU's vind ik persoonlijk andere koek.
Iemand enig idee waarmee je hetr beste die gaten kan boren in dit mobo? Wat voor soort boortjes? Ben geen timmerman 8)7

Heeft iemand idee of 2e rad verschil zal uitmaken in WC setup? Ik weet dat het hier eigenlijk niet thuis hoort.....2x Maze3,1 Chipset, 1 GF4. Eheim 1048, 1x Black Ice X-treme

-

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Uhm, even ter info: gewoon de laatste L5 brug dichten.
Als je dit niet durft ben je eigenlijk (sorry dat ik het zeg) een wussie, wel dual AMD gaan & gaten in je plank willen boren, maar het dan niet aandurven om binnen 10 seconden beiden CPU's van XP naar MP te modden :? :?
En dat gedoe over gaten boren in je plank ? Ben jij GEK geworden of zitten de gaten al voorgedrukt ?
edit:
Okay dat zie ik dus net staan, /me moet beter lezen ;)
.
Je kunt overigens wel de garantie op je mobo vergeten als dat boren verkeerd gaat.
BalusC schreef op 04 March 2003 @ 07:57:
Verdiep je je eens meer in de materie.. Het is echt bekend dat de XP's op de A7M266-D niet zonder meer in SMP config draaien. Zie de search en bijvoorbeeld de forums van 2cpu.com.
[search=a7m266-d met dual xp]
De nieuwste XP's draaien op geen enkele plank in dual mode. Dit omdat AMD op de nieuwe varianten de L5 brug standaard met de laser doorsnijdt.
Ennuh, op 2CPU maken ze je dood als je met zo'n vraag komt :D

[ Voor 19% gewijzigd door Delta2 op 06-03-2003 19:39 ]

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Delta2 schreef op 06 March 2003 @ 19:06:
De nieuwste XP's draaien op geen enkele plank in dual mode. Dit omdat AMD op de nieuwe varianten de L5 brug standaard met de laser doorsnijdt.
Ja, da's dus met de search te vinden..
Ze hebben ook een FAQ B)

• Industrial_Life
Delta2 schreef op 06 March 2003 @ 19:06:
Uhm, even ter info: gewoon de laatste L5 brug dichten.
Als je dit niet durft ben je eigenlijk (sorry dat ik het zeg) een wussie, wel dual AMD gaan & gaten in je plank willen boren, maar het dan niet aandurven om binnen 10 seconden beiden CPU's van XP naar MP te modden :? :?
En dat gedoe over gaten boren in je plank ? Ben jij GEK geworden of zitten de gaten al voorgedrukt ?
edit:
Okay dat zie ik dus net staan, /me moet beter lezen ;)
.
Je kunt overigens wel de garantie op je mobo vergeten als dat boren verkeerd gaat.

[...]

Zoals ik a gezegd heb, kan ik dat unlocken niet, niet omdat ik het niet wil maar gewoon omdat ik het niet kan zien, visuele handicap. Dus als je voortaan niet zo bijdehand kan doen zal wel gewaardeerd worden. No hard feelings, kon je ook niet weten :).

Die gaten waren bedoeld voor bevestiging van 2x DangerDen Maze 3. Maar DangerDen heeft tegenwoordig ook een ander systeem om de blokken te bevestigen.

-

• Industrial_Life
BalusC schreef op 06 maart 2003 @ 19:55:

[...]
Ja, da's dus met de search te vinden..
[...]
Ze hebben ook een FAQ B)
[hier stond niet nader te noemen onzin]

Jah idd, wel aardige FAQ maar toch heeft dit bord ook z'n eigenaardigheden, bv. om 64-32 -bits werkend te krijgen moet men in JumperFree mode zijn, en de FSB dipswitches allemaal OFF staan. Raar maar waar, want had dit probleem zelf ook...

[ Voor 42% gewijzigd door Industrial_Life op 19-03-2003 11:02 . Reden: FF Onzin weggehaald ]

-

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:08
Waarom quote je het dan toch ?

Verwijderd

Dan vraag je toch een ander om die cpu's te unlocken?
Er zijn vast heel wat mensen die dat wel willen doen voor je.
Maar gaten in je mobo boren :S , dat is nou net iets waar ik nooit mee zou beginnen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

2Cool2Rule schreef op 19 maart 2003 @ 04:12:
Wat was nou je toegewaarde van deze post?
Dat die ene stukje van zijn post overbodig was.

Maar jij gaat zélf wel weer off-topic :|

Come on, terug ontopic :)

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 19-03-2003 08:18 ]

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik heb hier een msi k7d master met 2 xp2200 proc's en dat werkt prima.
ik heb de proc's wel gemod maar zonder mod draaien zo ook prima door in die bios die mp indentifi uit te zetten.

• Industrial_Life
Ok mensen genoeg over boren in mobo's er zijn mensen die dat hebben gedaan met dit mobo, en zoals ik al eerder gezegd is dat ik geen gaten nodig heb om 2 maal DangerDen Maze 3 er op te doen. :D

Systeem draait als een zonnejte. Ben tevreden met deze plank

-

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb vorige week nog twee Athlon XP 2400+ procs gemod met Bison Electro. Erg simpel, beide waren in één keer goed. Het monteren van de koelers was een groter probleem dan het modden van de procs.
Pagina: 1