Toon posts:

probleem met headset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mense,

ik heb dus vanmiddag zo'n headset bij de mediamarkt gekocht, en ik dacht ff fijn te kunnen praten op msn met dat ding, maar elke keer als ik op PRATEN druk bij MSN, en dan probeert ie verbinding te maken, krijg ik later weer de melding Het gesprek met blablabla is beëindigd. Er zitten 2 van die stekkers aan, een roze en een groene, en die heb ik allebei in de roze en de groene holletje :+ van de pc gedaan
moet ik iets bij volumeregeling ofzoiets veranderen want ik vind dit best wel vaag, aangezien ik geen kenner ben.. als ik geluidsrecorder doe kan ik wel gewoon opnemen en luisteren via dat ding dus hij doet het dus wel.. wie kan mij helpen ?

Grt'Z,
Marq

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Dit ligt ook helemaal niet aan je Headset. Dit is gewoon een probleem van MSN, en de praat functie daarvan.

Voor problemen met MSN, is op dit forum verder genoeg te vinden via de search. Succes

EDIT
Weet je wel zeker dat de persoon met wie jij wil praten niet gewoon de verbinding verbreekt ofzo? Of dat hij wel ook een microfoon heeft aangesloten?

[ Voor 29% gewijzigd door StarTAC op 03-03-2003 22:55 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

StarTAC schreef op 03 March 2003 @ 22:53:
Dit ligt ook helemaal niet aan je Headset. Dit is gewoon een probleem van MSN, en de praat functie daarvan.

Voor problemen met MSN, is op dit forum verder genoeg te vinden via de search. Succes

EDIT
Weet je wel zeker dat de persoon met wie jij wil praten niet gewoon de verbinding verbreekt ofzo? Of dat hij wel ook een microfoon heeft aangesloten?
Klopt, maar of dat die andere persoon zn mic heeft aangesloten heeft er ook niks mee te maken hoor, maar als het probleem zich blijft voordoen instaleer msn dan eens opnieuw. Ik heb op 1 pc in mn netwerk last van dat ik geen files kan uploaden naar anderen (via msn dus), ik weet niet of dat probleem bij msn ook voorkomt (maar dan bij gesprek voeren)......Succes ;)

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Kijk misschien heeft het er niets mee te maken dat de andere persoon de mic niet heeft aangesloten. Maar uit de post van de topicstarter kan ik dit niet opmaken. Als je een gesprek wil voeren, moet je beide een mic hebben, en deze goed aangesloten hebben. Dus het kan best zijn dat hij geen verbinding wil maken, omdat de ander geen verbinding 'kan' maken, omdat hij/zij geen mic heeft...

iRacing Profiel

Verwijderd

hmm dat is niet helemaal waar, want als iemand een ander uitnodigt voor een gesprek en die andere acept en hij heeft nog geen instellingen goed staan voor de mic, dan wordt ie automatisch door een wizzard geleid....en die wizzard kun je volgens mij ook voltooien zonder dat je een mic hebt, dus dan "kan" je wel succesvol een "spreek-verbinding" maken maarja dan heb je dr natuurlijk ook niks aan want die ander hoort niks. :P

Verwijderd

Je moet ook zelf eerst je audio wizard afstellen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

En misschien even kijken of er niet een firewall in de weg zit te prutsen... (zonealarm ofzo).

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. ik was er vergeten bij te zeggen dat ik een router heb.. heeft dat er misschien iets mee te maken ? Ik las wel iets daarover met ip adressen en NAT ofzo maar ik ben een hele grooote n00b..

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 23:43

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

een router is idd het probleem hier, daar zit waarschijnlijk een ingebouwde firewall in. Is maar beter ook :)
daar staat het poortje wat msn gebruikt voor de spraak gewoon dicht.
kijk es in je logfiles of je wat kan zien en welke poort er door msn spraak wordt gebruikt.
dus denk ik gewoon een kwestie van rtfm :+

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Internet-telefonie:
De meeste verbindingen lopen via poort 6901. Bij communicatie tussen een computer en een telefoon (Net2Phone) word een waarde tussen 7801 en 7825 gebruikt. De Net2Phone-service verzendt en ontvangt de UDP-pakketten via poorten 6801, 6901 en de poorten van 2001 tot 2120.
Poort 6901 (TCP & UDP) openzetten dus.

Ooh ja: Het Grote Poortmappingsverhaal ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Jaap-Jan op 05-03-2003 11:23 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1