[JS/VBS] geluid windows harder/zachter

Pagina: 1
Acties:

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb de hele middag en avond gezocht, maar niets nuttigs gevonden eigenlijk.

Dit is mijn probleem:

Ik heb uICE geinstalleerd. (http://www.mediatexx.com/tour.htm) Dit is een proggie om met je afstandsbediening van alles en nog wat te kunnen doen. Ik heb een tv kaart met afstandsbediening, maar ik wil hem ook gebruiken om winamp/wmp en allerlei andere proggies mee te besturen. Dit werkt allemaal prima en het is echt een fijn programma, dat uICE.

Het vervelende is echter, dat ik twee geluidskaarten heb, en dat ik van alletwee het volume wil kunnen besturen. En laat dat nou het enige zijn wat dus niet kan met uICE. Hij kan alleen de primary geluidskaart besturen.

Nu zit er echter sinds kort een optie in dat je met Jscript en VBscript een scriptje kan maken wat hij uitvoert als je op het knopje op je afstandabediening drukt.

Nu vraag ik me af, kun je nu een scriptje maken wat dus het volume van mijn geluidskaarten veranderd.

Ik heb een hele tijd rondgezocht op de MSDN site, maar ik heb niets kunnen vinden waar ik zelf echt iets mee kon.

Hier staat het een en ander in over de multimedia functies van windows:
http://msdn.microsoft.com.../multimed/mmfunc_1cq6.asp

Is het mogelijk om met Jscript/vbscript deze functies aan te spreken? Zo ja, wil ik graag weten hoe, maar ik heb het idee dat het niet kan (die scripts kunnen geen api callen? of heb ik het mis en heb ik verkeerd gezocht?)

Iemand enig idee hoe het wel zou kunnen?

-- ik heb inmiddels de makers van uICE een mailtje gestuurd met de vraag of ze support in willen bouwen voor meerdere geluidskaarten :) maja laten we er niet van uit gaan dat ze mij zo lief vinden dat ze dat ook daadwerkijk doen ;) --

Ik hoop dat iemand me even flink op weg kan helpen.

tnx!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 08:46
probeer eens girder ipv uICE (url = www.girder.nl )

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Girder geprobeert, maar niet aan de praat gekregen. Niet lang genoeg geprobeert denk ik maar ik heb nu een oplossing:

Ik kreeg dit in een mail terug van MediaTexX:

you can already do this using scripts:

Mixer(0).Playback(0).Volume accesses master volume on the first sound
device,
Mixer(1).Playback(0).Volume is the second, e.g.

Mixer(1).Playback(0).Volume+=5;

increases master volume by 5 percent on the second soundcard (in JScript).
Anyway, this will get a user interface soon.

In the same way you can easily set a volume limit:

if (Mixer(0).Playback(0).Volume<75) Mixer(0).Playback(0).Volume+=5;

En dat werkt inderdaad :)