Toon posts:

Problemen met eenvoudige games onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele eenvoudige spelletjes (moorhuhn ed 2 en Skip98) die thuis onder XP Proffesionel (Engels) prima draaien.
Sinds kort hebben de buren een PC met XP Home Edition (nl) en deze zelde spellen werken hier niet.
Heeft iemand hiervoor een verklaring? De compatibility mode geeft hier geen oplossing.
Skip vraagt om de resolutie aan te passen, wat ik ook probeer, het werkt niet.
Bij Moorhuhn gaat het op een andere manier: Na opstarten minimaliseert het scherm, en dan niets meer.
Ik snap niet dat het hier werkt en daar niet.
Can Somebody Please Help?

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Wat meer info graag. Bv specs driver en DX versie...

Ja doe maar.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels sp1a al geinstalleerd en directX 9.
Verder alle hardware specifiek geinstalleerd (beeldscherm ed, dus niet gewoon plug en pray) Het is een nieuw systeem met ECS mobo, amd athlon 1800 en maar 128 MB geheugen. 40 gig HD. Geluid en video on board. Dacht dat het aan het oude beeld lag, dus nu hangt mijn tweede scherm er aan. Die werkt alhier perfect en is ook XP compatible, maar heeft daar geen uitsluitsel gegeven. Verder werkt veel stuf prima, maar net een paar dingen die ze leuk vinden en die bovendien hier onder prof. wel werken, niet.

• xylone
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
Soms heeft het ook te maken met de language... :( Vraag me niet waarom, maar ben in het verleden dit ook wel eens tegengekomen.... Niet echt een oplossing gevonden.... De NL versie van de meeste software loopt nl. bijna altijd achter op de EN versie....