Toon posts:

Wil XP kopen, heb ME preinstalled. Recht op korting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar jaar terug een PC gekocht voor een kennis, waarop Win ME voorgeinstalleerd was (oem licentie)

Nu wil ze XP kopen en ik vroeg me af, kan ze op de een of andere manier korting krijgen omdat ze al ME heeft? Dat ze zeg maar alleen voor de upgrade betaalt?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een upgrade licentie is meestal goedkoper dan een volledige licentie.

Wat verwacht ze eigenlijk, dat ze 'm voor de helft van de prijs krijgt? :+

vind ik wel zo reeel als je ME gebruikt :+

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 03-03-2003 22:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 10:15

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:20

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Welk OS kan ik upgraden naar XP Home?
ME kan geupgrade worden naar XP, echter ben ik bang dat hij er over heen moet worden gezet, en niet zoals aan te raden is, een verse installatie. Normaal kan dit wel, dan dien je alleen de ME Cd er in te doen, maar waarschijnlijk zit die er niet bij.

En er zijn twee XP Home versies, de Upgrade en de Full. Het prijsverschil is vrij groot, dus kijk even rond :).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Vreemd dat de prijs van een upgrade cd niet verschilt van een cd met de volledige versie (in de pricewatch)
Nou ja moet ze maar een hele kopen, is ze overal gelijk vanaf.

(Heb wel gezegd: installeer nou Linux! maar daar durfde ze nog niet aan...)

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 22:46:
(Heb wel gezegd: installeer nou Linux! maar daar durfde ze nog niet aan...)
tsja zo zal linux natuurlijk nooit groter worden als windows B)

ze had denk ik best linux kunnen proberen i.c.m. ME i.p.v. gelijk meer dan €100,- over de balk te smijten :{

maarja wie ben ik om daarover te beslissen ;)

Hoi

Verwijderd

K zou in ieder geval niet upgraden naar winxp vanaf win ME. Heb ik ook gedaan en hij gaf alleen maar problemen. Me is namelijk niet echt een van de stabielste OS'en.
Doe liever een clear install. Dan moet je toch maar alleen je win Me cdrom ingeven als bewijs dat je er een hebt.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 17:01:
Dan moet je toch maar alleen je win Me cdrom ingeven als bewijs dat je er een hebt.
In dit geval denk ik niet dat degene die XP wil installeren de originele ME CD heeft, maar alleen maar een recovery CD of partitie. Dan wordt het een beetje lastig om daarmee XP te installeren ;).

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ter Info

Copy sticker op PC, voorblad van je Windows handdboek(je) volstaat, je hoeft (meestal) niet je originele CD in te leveren :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Riemer Reinalda schreef op 04 March 2003 @ 18:13:
Ter Info

Copy sticker op PC, voorblad van je Windows handdboek(je) volstaat, je hoeft (meestal) niet je originele CD in te leveren :)
waarom zou je iets inleveren :?
je krijgt er toch niets voor terug >:)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1