Hoe 65 computers met gekkekoeienvirus te besmetten?????

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Mijn plan is om op de TU/e zo'n 65 computers te laten grazen. Het enige probleem is dat ik niet als administrator op deze NT4-bakken in kan loggen, zodat ik de koeien niet automatisch op kan laten starten na inloggen.

Weet iemand een omweg om dit wel te kunnen doen als je geen administrator bent?
Of nog beter: om op een of andere manier als administrator in te loggen als je het password niet weet?

Volgens mij is dit wel de moeite waard, want het is een behoorlijk koeienteam.

Verwijderd

ik denk dat je uberhaupt je moeite verspild. al die pc's zijn al 'genomen' zeg maar door andere mensen.

dat is met al die kut universiteitspc's.

probleem is alleen dat sys admins ze nog wel eens massaal willen opschonen aan het einde van het jaar...<Br>
been there done that, niet de moeite.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ho, wacht even ! Op een aantal systemen op de TUE heb ik al een koe lopen... ben jij student of medewerker ?

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

probleem is alleen dat sys admins ze nog wel eens massaal willen opschonen aan het einde van het jaar...
Wel voor studenten-PC's misschien, maar niet voor de medewerker-PC's... althans, niet hier...

Virussen? Scan ze hier!

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Ik ben een student, en de computers die ik bedoel zijn nog niet "genomen" [kun je zien in Taskman/CPU-usage -> geen DNETC.EXE]. Dat komt omdat ik bij een studie zit, waar het gehalte tweakers niet erg hoog is.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Oke, dan zou ik zeggen : beproef je geluk...

Virussen? Scan ze hier!

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Waar zijn die? Heeft iemand de computers in "De Hal" al aan het grazen gezet, of zijn die zo dichtgetimmerd dat het niet zomaar kan?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je doelt op de zaal : doe geen moeite, die PC's booten via een EPROM, en krijgen iedere dag een verse image...

Virussen? Scan ze hier!

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Hmmm, OK. Ik houd het wel bij deze 65 computers.

Maar is er nu iemand die me kan helpen, want ik weet niet hoe ik ze aan de gang moet krijgen als ik niet als Admin kan inloggen.

[oerstom, maar ja geen it-er]
het zal wel helemaal niet mogelijk zijn om al koeien te starten voor je CTRL/ALT/DEL-inlogscherm he...
[/oerstom, maar ja geen it-er]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

het zal wel helemaal niet mogelijk zijn om al koeien te starten voor je CTRL/ALT/DEL-inlogscherm he...
Als je geen administrator rechten hebt én je kunt de registry niet editten, word dit lastig ja...

Als je wel in de registry mag, dan kan je dnetc.exe -install doen, dan word-ie als service geinstalled, en dan is-tie ook actief als er niet ingelogd is...

Kun je niet in de registry, dan zou je hem in de startup kunnen zetten, maar dan valt-ie vrij snel op :( én hij draait alleen als er ingelogd is...

Virussen? Scan ze hier!

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Nou, die bakken zijn zo goed dichtgetimmerd, dat ik:
- niet als Admin kan inloggen
- niet kan regeditten
- niets kan saven op de C-partitie [waar dus het OS op staat]

Het enige wat ik kan is het in de Startup [met een "W98-icoontje" en niet de Startup met het "WNT-icoontje"] van de ingelogde user zetten, maar dan start'ie hem toch niet automatisch op na inloggen.???
Ik heb het in ieder geval zo gedaan [met -hide, zodat je het niet ziet], maar dat werkt dus niet; moet je toch nog met de hand aanzetten.

Is dit dus een hopeloos geval, en kan ik het wel vergeten, of zijn er toch mensen die een manier weten om dit toch nog te kunnen omzeilen [ook al is het lastig].

Verwijderd

erhmm.. nog makkelijker..zorg ervoor dat je administrator wordt :).. en dan bij een lekker groot bedrijf.. ( cmg of ministerie van vrom.).. Dan gaat het lekker hard...
:).. maar zonder die admin rechten?.. forget it maar...

• Floor-is
  • Laatst online: 16:49

Floor-is

5.2

Nic, dat is niet helemaal waar...

ro___ je kunt vast wel ergens een stukje ruimte vinden waar de client neergezet kan worden. Denk hierbij bijvoorbeeld eens aan de PC van een (bevriende?) medewerker van de TU of aan de dataserver waar je hoogstwaarschijnlijk ook wel iets kwijt kan.

Dan: Ik heb hier een flinke lap tekst over hoe je een client kunt installeren zonder dat je rechten hebt. Als je wilt kan ik je deze wel ffies mailen. (Het is een oude topic van hier, maar ik ben er gewoon nog niet aan toegekomen deze eens door te spitten.)

Itsme!

Bericht hierboven

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Mail maar [ro__@hotmail.com].

Ik heb hem wel geinstalleerd, maar het probleem is dat'ie niet uit zichzelf opstart voor/na inloggen.

Ik dacht: misschien zit er hier wel zo'n grote tweaker, die weet hoe ik die NT-rechten kan omzeilen...?

Verwijderd

ik wil dat naamelijk ook wel weten bij ons op school hebben ze ook allemaal nt bakken draaien dat zijn er wel een aantal dus als het kan wil ik proberen een koetje daar op te laten draaien (dutchbat clan gaat stijgen :)) dus itsme stuur mij ook ff het is ook voor jou bestwil ;)
teis@madnerd.net

mzzl Teis

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
vaak kan in c:\winnt\system32\ of system32\viewers\nog_wat wel een koe geplaatst worden. Als er ook Office op die bak staat moet je een kopie van die link in de startup folder maken en die naar de client verwijzen met command -hide (dnetc.exe -hide). Ook is het nuttig de client en de .ini file te hernoemen naar iets als msdnetc :) Als je het goed aanpakt kan het maanden draaien (zoals sinds kort bij de UT weer wat clients aan het kraken zijn)

We spend our years as a tale that is told

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Allemaal goed en wel, maar op de 65 bakken waar ik het over heb kun je helemaal niets veranderen op de C-partitie [read-only], dus daarvoor is het een verloren zaak.
JAMMER. :( :( :( [Of iemand moet met een methode komen om die bakken te hacken, zodat je Admin-rechten hebt. ;) ]
Toch THNX voor de tips.

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Ik heb nog even verder zitten zoeken op het forum, en heb deze thread gevonden:
http://gathering.tweakers.net/Forum3/HTML/000968.html

Zou iemand mij kunnen vertellen waar ze het hier over hebben [roaming profile / l0pht / "het trucje met de usermanager" ???????????]
Want volgens mij zijn er daar toch een paar tweakers die een oplossing weten voor mijn probleem....

Verwijderd

Klein tipje....

Meestal heb je in de subdirectories van
%userprofile% wel voldoende rechten...
i.e. c:\winnt\profiles\%username%

en als de admin nog een beetje heeft zitten slapen....probeer deze dan eens....
c:\winnt\profiles\all users\startup

verder heb je natuurlijk nog altijd
c:\winnt\forms
c:\winnt\temporarily internet files

en so on en so on.....

en moch de schedular draaien...(vast niet)
soon.exe dnetc -install

ook leuk...

meuh...
may the grass be with you

• sharkzor
  • Laatst online: 22-05 11:33
in 9x, en volgens mij kan het ook in nt, maak ik gewoon een reg bestand, met een koetje in local machine, software, microsoft, windows, current version, Run > en daar dan een niewe tekenreeks waarde naar koetje (ik gooi hem in progra~1\doffice
werkt perfect, als je dat nog eens doet met winzip selfextractor en dat ie dan automatisch regedit moo.reg of zo doet, gaat alles automatisch binnen een paar sec. zo heb ik ook onze school gedaan :)

als je het reg bestand moet hebben (misschien wil je het helemaal voorgebakken in een .exe?)
moet je maar ffe mailen of icq'en
r.vloothuis@hccnet.nl
icq# 29431932

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Allemaal namens mij en vele anderen bedankt voor de tips, maar het probleem op "mijn" 65 compu's is dat ik helemaal geen schrijfrechten heb op de C:\-partitie.

De enige manier hiervoor is dus waarschijnlijk te zorgen dat ik [via een omweg] aan Admin-rechten kom.
En nu las is dus in die andere thread dat daar een of ander trucje voor is!!! [ben ik sowieso wel geinteresseerd in]. Zie reactie van DSmarty.... op http://gathering.tweakers.net/Forum3/HTML/000968.html

Itsme! thnx voor de files; dat van pause tijdens taskmgr wist ik nog niet -> zeer handig.
Maar pauzeren de koeien alleen als je taskmgr.exe maximized, of ook als je'm minimized in je systray of op de taskbar hebt runnen?

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
[edit]Bij nader inzien wou ik dit helemaal niet zeggen...sorry[\edit]

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
PS: Je moet NIET het sam bestandje uit de /winnt/repair folder hebben, die is vaak oud...
PPS: bestandje staat dacht ik in system32, maar zoek maar.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
OK RubZie!
Dit is het eerste wat ik morgen uit ga proberen! Ik laat binnenkort weten hoe het af is gelopen.
[is dit nu het trucje waar DSmarty het over had?]

Verwijderd

Als je als gewone gebruiker bent ingelogd kun je dat bestandje helemaal niet lezen! Het beste is om die bak te resetten, bootfloppie der in met ntfsdos erop (kun je halen bij www.sysinternals.com ). Als je ntfsdos start mount ie je ntfs partities onder een nieuwe drive letter. kopieer nu het bestand ?:\winnt\system32\config\sam naar je floppie. In winnt\repair staat er inderdaad ook een maar die is meestal oud. Haal dan effe L0phtcrack bij www.l0phtcrack.com en download meteen een grote nederlandse wordlist. Verder moet het makkelijk te doen zijn. Vaak heb je met een goede wordlist al de meeste wachtwoorden (ook die van administrator!) en anders begin je gewoon met een kleine character set voeg met verstand tekens toe.
Als je niet van diskette kunt opstarten heb je een klein probleempje. Waarschijnlijk kun je wel achter het wachtwoord komen met bios (www.geocities.com/mbockelkamp). Ik weet effe niet zeker of dat ook onder NT zelf werkt (denk het haast wel). Dan gewoon bij het opstarten in de bios proberen te komen (del, F1, F10 ofzoiets) en dan de boot sequence veranderen naar A,C. Nu kun je gewoon van diskette booten. Verander dit daarna wel weer netjes terug! Ga ook NIET het bios wachtwoord veranderen, dat is stom.
Als je als administrator bent ingelogd moet je ook GEEN stupid dingen gaan doen, alleen wat hoognodig is (ons koetje even installen). Kies een leuke naam voor je dnetc.exe en .ini. Iets zoals msresc32.exe ofzo ziet er weel cool uit. zet de bestandjes gewoon in winnt\system32. doe nu even msresc32.exe -install. Verander ook nog even in het register de displayname van de service. Kun je vinden onder [HLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\dnetc]. Je kunt natuurlijk ook een batch bestandje maken dat alles voor je doet (kopieeren, reg-filetje importeren). Zorg ook voor goede instellingen in je ini file, en zorg dat je de nieuwste versie van de koe hebt.
Hier een voorbeeldje van een ini filetje van mij:

[parameters]
id=emailadres

[buffers]
buffer-file-basename=MSRESIB
output-file-basename=MSRESOB
checkpoint-filename=MSRESDX.DAT

[misc]
project-priority=RC5,DES=0,CSC=0,OGR=0

[triggers]
pause-watch-plist=taskmgr|wintop|sysmon|defrag|scandskw
pause-on-no-mains-power=yes
exit-flag-filename=

[rc5]
fetch-time-threshold=6

[networking]
keyserver=*:80
dialup-watcher=passive

[display]
detached=yes

Succes ermee!

P.S. Ik merk wel dat hier regelmatig vragen over zijn, zouden we niet een soort koeien FAQ kunnen samenstellen met wat nuttige info d'r in? Ik weet bv. ook nog een hele hoop over koeien op win9x bakken en automatische installatie scripts.

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
WOW! Lekker uitgebreid. Hardstikke THNX. Nu weet ik nog beter wat ik moet doen.
Ik post de results later [duurt misschien een dag of twee wegen kraken Admin-password].

• Aaargh!
  • Laatst online: 02-05 09:13

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

eehm... er al aan gedacht om ff met de beheerder van die machines te praten ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Zekers wel: NO FAT CHANCE!

'k ben het nu aan het proberen [SAM-etje eraf halen m.b.v. flop].
I'll be in touch!

Verwijderd

hehe Keep up the good work!

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
OK, kwkwkw.
Het is inderdaad zo dat de BIOS ook met een PW beveiligd is, en met het progje van die site lukt het niet om die te vinden [werken niet]. Is er ergens anders eentje die wel werkt voor NT? Iemand???

Verwijderd

Ik zal maar niet proberen om hier onze
policy te wijzen...

Grazen is wel leuk, maar als het weiland niet van jou is. (goh, die metafoor bedenk ik zomaar opeens uit mijn hoofd!)

Ivo

• hessel|IA
  • Laatst online: 05-11-2024
Oei! Dnet spreekt.....

welkom Leto

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Dus je kunt niet van diskette booten? Werkt dat bios progje niet onder NT of werkt het niet omdat ie de bios niet herkent? Kun je op die computer ook nog andere besturingssystemen booten (win98 ofzo)?
Ik heb ook nog wel zo'n windows bios programma, ik zal even nakijken of je die ook onder NT kunt gebruiken.
Je kunt natuurlijk altijd die pc 'even' openschroeven en die bios eventjes d'r uittrekken of het jumpertje zoeken. maar dat gaat wel errruuggggggg ver.
Oke hier is wel een site waar alles op moet staan: http://www.esiea.fr/public_html/Christophe.GRENIER/index.html?cmospwd.html

Verwijderd

Nee, je hebt pech gaat toch niet:

- Windows NT
Users can work on cmos backup. To work on cmos memory, gwiopm need to be
installed and running.
gwiopm gives direct port I/O access for specified ports to user-mode process
(ring 3) using Ke386SetIoAccessMap and Ke386IoSetAccessProcess kernel functions.
You need administrator priviledges to install this driver
"instdrv gwiopm c:\tmp\gwiopm.sys"
To remove the driver, run "instdrv gwiopm remove".

Boot die bak van EPROM of van het netwerk, dan zou je gewoon de netwerk kabel er even uit kunnen halen en kijken wat ie dan doet. Of je kunt die computer natuurlijk ook gewoon een jaar of 5 niet aan zetten, dan is het batterijtje leeg :-) en dan is ook het wachtwoordje weg. Of de harde schijf los maken, dan boot ie ook van flop.

D'r zijn ook progjes zoals BeAdmin, BeSysAdm, die zou je ook kunnen proberen....

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
'k ben ook flink aan het zoeken gegaan [deze link had ik ook gevonden ;) ], maar ik heb nog geen resultaten.

Ik ben nu bios320.exe aan het draaien, die als het goed is met brute force het BIOS-pw kan vinden. Ik hoop alleen maar dat ze de computer lang genoeg aan laten staan [gaan 's nachts uit].
Ik heb wel de SAM._ uit winnt/repair , maar volgens mij is dat niet een bijgewerkte.

Ik houd nog even vol [en dat openschroeven vond ik zelf ook wel wat te ver gaan hoor, voor de braveriken onder ons :) ].
Het is gewoon zonde als deze bakken onbenut blijven. Ze worden al zo weinig gebruikt... :(

Verwijderd

Weet je misschien welke service pack is geinstalleerd? Kun je zien bij het opstarten.

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Volgens mij SP5, maar kan ook SP4 zijn, want dit is uit m'n bolle hoofdje [ik zit nu niet achter zo'n bak]. Hoezo?

Ik heb het PW van de SAM._ uit winnt/repair m.b.v. l0phtcrack, maar volgens mij gaat dat niet werken [zoals de meeste al hadden gezegd, maar ja, je kan het proberen he...]

offtopic:
He, is wel k#t dat tweakers.net het niet doet... :( Gelukkig doet GoT het nog wel. :)

AHA, hij doet het alweer. Pfew. ;)

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Servicepack info kun je ook zien bij NT Verkenner, Info.

Mar

DPC Team ColdFusion

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik wil dit eigenlijk niet doen, maar ik wordt er wel een beetje toe verplicht:

1. Jullie mogen geen "warez" aanbieden op dit forum, dus aub stoppen.
2. Ivo van Distributed heeft ook meegelezen wat inhoudt dat als hij merkt dat jou (ro___) keyrate omhoog gaat, je hoogstwaarschijnlijk verwijderd wordt van het systeem.
3. Ik wil er best ook wel meer over weten, maar vervolg deze uiterst interessante discussie aub via e-mail of ICQ.

Itsme!

Bericht hierboven

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
OK, sorry dat het nu allemaal een beetje teveel in de richting van duistere computerpraktijken gaat lopen. Ik had gedacht dat het wel wat makkelijker zou zijn, en had nooit de intentie om echt te gaan hacken. [maar ja, eenmaal op gang was het toch wel spannend om te kijken of het zou lukken... ;) ]

Ik zal die bakken maar laten zitten dan [shame shame shame], en het met mijn ene computertje moeten doen [Athlon 700]. Toch THNX voor iedereen die heeft willen helpen!

So, no offence, en Ivo: I also hope "The Dutch for European Champion!"

Sluiten maar die hap...

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ga lekker verder via ICQ of e-mail, ik verklap het niet hoor...
Ennuh wat de keyrate betreft, voorlopig zijn ze druk met de Phantom Flusher ;)

/me out.

P.S. Het was absoluut niet onvriendelijk bedoeld, het is alleen dat je de regels niet helemaal volgt... :)

Bericht hierboven

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Maar daar zijn het regels voor. :)
Trouwens, nog bedankt voor je files, die ook heel handig zijn... ;)

'k heb geen ICQ [alleen een nr.] omdat ik via de modem zit, en op de TU geen ICQ kan installeren. Omdat ik geen Admin-rechten heb. Moet ik eerst aan het PW zien te komen. :) :) :)
Talking'bout a viscious circle... OK, nu wordt het flauw.

/me out ende grote olifanten met snuiten.

• demonite
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-05 06:25

demonite

the way is up

nt admin rechten schijn je ook te kunnen verkrijgen via een bug in de screensaver .. gehoord v e gozer op school, moet je anders ffies naar zoeken ofzo

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Aangezien 'ie nog niet geclosed is

Nu die Fantoomspoeler zo bezig is bij TA wordt er door iedereen gesmeekt om zoveel mogelijk koeien uit te zetten.
Dus misschien dat ik het toch nog maar eens moet proberen... ;)

Update: Nwah sorry guys. Ik kom er met geen mogelijkheid in. Alleen als ik de bios handmatig zou flashen, en dat gaat way to far.

Verwijderd

Ik heb het bij ons op school wel voor elkaar gekregen, alleen log ik nu in op de specifieke computer...
Hoe kan ik achter andere wachtwoorden komen van andere gebruikers? tja, is niet nodig voor de koe maar goed...

en kan iemand mij vertellen hoe ik al voor het opstarten in NT de koe aanzet?
Bedankt :)

Verwijderd

Op dinsdag 27 juni 2000 14:00 schreef ro__ het volgende:
OK, kwkwkw.<BR>Het is inderdaad zo dat de BIOS ook met een PW beveiligd is, en met het progje van die site lukt het niet om die te vinden [werken niet]. Is er ergens anders eentje die wel werkt voor NT? Iemand???
Met Sub7 kan je passwords lezen op een pc >:). Gewoon ff server installeren en thuis inloggen.

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 20:05

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik snap eigenlijk het probleem niet echt.
Bij veel van die pc's kun je VOOR het opstarten op F8 drukken. Dan kies je voor MS-DOS. Vervolgens kun je ze wel op de C: schijf plaatsen (in mijn geval, want ook ik heb GEEN rechten op de C:).
Vervolgens zorg je ervoor dat je een snelkoppeling in de startup hebt staan en je start hem op. Je logt in en je zorg er ff voor dat je hem invisible draait. Zo heb ik het opgelost. Wel niet helemaal DE manier, maar zo draaien er nu wel (nog altijd ongemerkt) 28 koeien bij mij in het pc lokaal.
:)
MOEWWWWWW

(ps: Overigens weet de systeembeheerder ervan (1 v/d zovelen), maar zolang geen andere sysop het wist had hij er geen problemen mee, bovendien ben ik per 1 sep. op stage en in die week formatteren ze de hele hap). Dit stukje is even als reactie op de regels binnen Distributed.net)

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 00:26
euh bikkels....deze topic is uit juni |:(
(tuurlijk wel handig enzo.....maar toch)

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ach, elke koe is er 1, ook al zijn het oude koeien ......

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Ja als ik een nieuwe topic hierover maak dan krijg ik het gezeik van dubbel posten.
Maar goed iemand die me kan helpen met mijn bovengenoemde probleem :(
Pagina: 1