Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Is dat het geval?
Check onder: Networking Options-> IP: Netfilter Configuration ->LOG target support
[ Voor 31% gewijzigd door Wilke op 03-03-2003 22:31 ]
geen flauw idee wat je ermee bedoelt, en [google=ipfw log logging deny] etc. geven absurd veel resultaten...
was het al aan het intypen, maar toen ging de bel net
Maar uit de beschrijving:
Dus dit lijkt me wel een handige optie om aan te zetten, als dat nog niet het geval isCONFIG_IP_NF_TARGET_LOG:
This option adds a `LOG' target, which allows you to create rules in
any iptables table which records the packet header to the syslog.
[ Voor 69% gewijzigd door Wilke op 03-03-2003 22:33 ]
Wilke schreef op 03 March 2003 @ 22:22:
Om te kunnen loggen moet in je kernel wel de 'logging' target enabled zijn.
Is dat het geval?
Check onder: Networking Options-> IP: Netfilter Configuration ->LOG target support
het is OS X 10.1, ik vermoed dat dit een 10.2 optie is ?
Ik heb het idee dat ik iets concreets mis. Misschien ten overvloede: het zelf compilen van een kernel zit er niet in
beter lezen
Ik dacht dat het over linux ging
Maar van OS X heb ik niet meer gezien dan een screenshot, dus ehh...werkelijk geen flauw idee!
Er staat in de aangepaste tutorial niets vermeld over /var/log/firewall.log maar wel iets over
dus misschien dat je daar moet kijkenTurned on logging (kernel must be activated). Everything appears in /var/log/system.log
Er wordt namelijk ook niets vermeld over het veranderen van de log directory oid.
edit:
Op deze pagina zeggen ze ook:
Maar niets over het veranderen van de logfile.In addition, there is an ipfw log file located at /var/log/system.log, where you can browse and search for rejected access attempts.
edit2:
Maar hier staat wel hoe je het kunt veranderen, misschien dat je daar iets aan hebt...
[ Voor 38% gewijzigd door Leon op 04-03-2003 01:33 ]
Eeuwige n00b
en zowel system.log als firewall.log blijven leeg, als ik vanaf een andere bak telnet naar een niet-toegestaane port
Is dit niet iets stoms qua verschil tussen 10.1 en 10.2?
En ik zou die Daniel Coté ook gewoon eens mailen.
/edit1:
* TeeDee is El Stupido!
Op die 10.1 page van hem staat ook dat ie de logging erin heeft gekregen.
/edit2:
1
2
3
4
| # Make sure logging is enabled (disabled by default)
if [ `/usr/sbin/sysctl -n net.inet.ip.fw.verbose` == 0 ] ; then
/usr/sbin/sysctl -w net.inet.ip.fw.verbose=1
fi |
Hmm, dit zou gewoon de truuk moeten doen imho. Denk ook niet dat dit te maken heeft met je kernel. Zal nog ffies verder neuzelen!
[ Voor 52% gewijzigd door TeeDee op 04-03-2003 09:21 . Reden: :) ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
xylone schreef op 04 March 2003 @ 08:57:
Misschien beetje rare vraag, maar heb je die lui van die firewall al eens geprobeerd te mailen? Ik denk dat zij het iets beter weten dan iemand hier... Ik heb ook wel MacOSX 10.1, maar ik heb ook een Hardwarematige firewall, dus ik zal het niet gaan gebruiken....
Die firewall is een algemeen ipfw script dat oorspronkelijk van freebsd is geript. Ik denk dat hier meer mensen met BSD ervaring zijn
De 10.1 versie is idd gelijk aan wat ik van de 10.2 versie had gemaakt
Misschien is de maker van de tut. vergeten om aan te geven of hij nog wat meer heeft gedaan om het logging verhaal aan te krijgen. Of je moet meer richting de BSD varianten gaan zoeken hoe daar de logging aangaat.
Maar: (komt ie weer) is het dan geen stom idee om die Daniel te mailen?
Maar dit heeft helaas niet mogen baten1) /usr/sbin/sysctl -w net.inet.ip.fw.verbose=1
2) All rules you want to log need a "log" in them (example:
ipfw add 65435 deny log ip from any to any
3) Everything appears in system.log
Try it with something like that:
telnet (your ip -- not 127.0.0 -- your real IP)
and check system.log
Daniel