[W2K] problemen met MMC tbv users & passwords

Pagina: 1
Acties:

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoi, ik heb win2000 pro SP3 + alle laatste updates.
Nu wou ik me Guest acount weer enablen (omdat dat wel zo handig is met leechen @ LAN's) maar ik krijg de volgende fout:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Usererror1.gif
met als gevolg:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Usererror2.gif
Het is iig van Microsoft Managemant Console, maar das ook et enige wat ik heb kunnen vinden...
Ik vermoed, gezien de foutmelding, dat er iets in de registry iets niet klopt, maar ik weet niet hoe ik dit kan fixen?

Ik heb gezocht op GoT, support.microsoft.com en google.com... allemaal geven niks in deze richting...

[edit]wat die key ook is, hij is niet in de registry te vinden...

[ Voor 9% gewijzigd door Fludizz op 03-03-2003 22:19 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Fludizz schreef op 03 maart 2003 @ 22:13:
Ik heb gezocht op GoT, support.microsoft.com en google.com... allemaal geven niks in deze richting...
En wat heb je daar gevonden? Als ik zoek op support.microsoft.com naar 'snap-in failed to initialize' in Windows 2000 krijg ik bovenaan dit artikel: Error Message "Snap-in Failed to Initialize" When You Use Microsoft Management Console
Als jij deze ook al had gevonden, zou je dit soort dingen dan voortaan in je openingspost willen zetten. Ik heb verder niet gekeken op Google-groeps of daar iets tussen stond met deze keywords, misschien dat daar een andere oplossing staat dan op de site van Microsoft :).

• Fludizz
  • Niet online
Compubiter schreef op 03 March 2003 @ 22:19:

[...]
En wat heb je daar gevonden? Als ik zoek op support.microsoft.com naar 'snap-in failed to initialize' in Windows 2000 krijg ik bovenaan dit artikel: Error Message "Snap-in Failed to Initialize" When You Use Microsoft Management Console
Als jij deze ook al had gevonden, zou je dit soort dingen dan voortaan in je openingspost willen zetten. Ik heb verder niet gekeken op Google-groeps of daar iets tussen stond met deze keywords, misschien dat daar een andere oplossing staat dan op de site van Microsoft :).
ik moet echt leren welke keywords ik moet gebruiken... |:( ff kijken :X

[edit]
The information in this article applies to:
Microsoft Windows 2000 Server
Microsoft Windows 2000 Advanced Server
Microsoft Windows 2000 Datacenter Server
maar ik zal et ff proberen of die werkt... (wat is de MS site eigenlijk brak traag vandaag :X)

[edit2]
Click Add\Remove Snap-in.
Click the orphaned snap-in. (The snap-in should not have an icon.)
er staat wel dat er een verlaten snap in moet zijn, maar die is er toch echt niet :X

[ Voor 42% gewijzigd door Fludizz op 03-03-2003 22:35 ]

Verwijderd

Wat ik me afvraag is, wat bij jou de oorzaak van dit is geweest.

Heb je dit met alleen de Local Users snap-in of met meerdere (kijk eens in compmgmt.msc) snap-ins?

Ik heb namelijk 't zelfde gehad nadat ik regcleaner :X (die van MS) erover gehaald had. (W2K testbak die traag was geworden - geen zin om image uit de kast te pakken :z )

Ik had 't gewoon opgelost met remove en daarna weer adden van de snap-in. Zelfde oplossing als in dat MSKB-artikel.

• Fludizz
  • Niet online
HedKandi: ik heb via scandisk die windows on start soms doet gezien dat ie et een en ander aan systemfiles aan het 'repairen' was... misschien dat ie daarbij kapot is gegaan...
Alleen bij Local user blablabla ding... verder doet alles het nog...

heb uiteindelijk de goeie gevonden...
heb gedaan wat er stond... en de boel nu echt goed verknalt... de gehele local users groepen en alles zijn nu weg... nu ben ik nog verder van huis...

zal ff zoeken hoe ik ze kan readden... misschien ff die van me laptop importen... die users hebben toch dezelfde settings als hier

[ Voor 8% gewijzigd door Fludizz op 03-03-2003 22:50 ]

• Fludizz
  • Niet online
Update:

heb geprobeerd met een geïmporteerde versie van 'Local Users and Groups' maar dat heeft dus niks uitgemaakt... krijg ik dezelfde error als in de startpost...
en met een lege versie schiet ik niks op...

hmz... zelfs als ik ze overnieuw probeer toe te voegen met de hand geeft ie die snap-in error... zal ff verder prutsen...

Ik ga SP3 weer overnieuw installen (WhizzCat zijn idee)

[ Voor 54% gewijzigd door Fludizz op 03-03-2003 23:02 ]

• Fludizz
  • Niet online
update:
SP3 overnieuw geinstalleerd en de boel is weer gefixed... met dank aan WhizzCat...
Pagina: 1