Toon posts:

[XP] Transparante tekstachtergrond van iconen wil niet

Pagina: 1
Acties:
  • 4.309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen al vrij lang aan het searchen en googelen geweest, maar nog niet de oplossing gevonden: de achtergrond van mijn bureaublad icon-texts wil niet meer transparant worden. Een lelijk blokje onder m'n icoon-tekst dus. Alle instellingen via [systeemeigenschappen - geavanceerd - prestaties (visuele effecten)] inmiddels de revue laten passeren, maar 't wil maar niet lukken. En nee, ik wil niet iets als TransText gebruiken, want WXP moet 't toch zelf kunnen? Misschien iets in de registry, maar waar?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-03 15:13

mutsje

Certified Prutser

oplossing.

properties my computer > advanced > performance settings > visual effects > Use drop shadows for icon labels on the desktop << die aanzetten.......

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 03 March 2003 @ 22:07:
oplossing.

properties my computer > advanced > performance settings > visual effects > Use drop shadows for icon labels on the desktop << die aanzetten.......
Zoals ik al zei, heb zo'n beetje alles in de 'performance settings' al geprobeerd. Dus ook de dropshadows. No way.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, 't is opgelost. Voor degenen die dit ooit nog es mee mogen maken: 't lag 'm aan het volgende:
Bureaublad - rechtsklikken - Pictogrammen schikken op - Webonderdelen op het bureaublad vergrendelen. Die moet dus uit staan (geen vinkje).

Als 't u blieft.....

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-03 15:13

mutsje

Certified Prutser

die is gaaf moeten we onthouden.. net als lock toolbar ook zo'n handig ding als je meer toolbars wilt maken..

Verwijderd

Guys,

Ik zit met hetzelfde probleem maar met Win2000. 'k Vind maar niet waar ik dit
kan veranderen... Please Help :p Want ik heb nen lekkere achtergrond van Angelina Jolie :)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 18:27:
Guys,

Ik zit met hetzelfde probleem maar met Win2000. 'k Vind maar niet waar ik dit
kan veranderen... Please Help :p Want ik heb nen lekkere achtergrond van Angelina Jolie :)
Eigenschappen -> Tabblad Beeldscherm -> Bureablad aanpassen -> Website

[ Voor 5% gewijzigd door Illegal_Alien op 18-11-2003 21:42 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ehrrr... ondersteunde Win2k wel transparant icon textjes?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Nee, want ik heb er een progje voor moeten downloaden (TransText)....

• DjeenooFucker
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2024

DjeenooFucker

I've Got your Back

jeetje zoveel posts over dit probleem.. en nog vet lang bezig geweest om het op te lossen ik kon er geen reet van volgen omdat het in de nederlandse versie wel ongeveer hetzelfde heet maar net weer anders... dus ik dacht dat het er bij mij niet bijstond

dus voor de win-xp NL users
rechtermuisklikkie op deze computer op het bureablad of in je configuratie scherm... -> eigenschappen -> tabblad Geavanceerd -> dan staat er 3x zo'n knopje instellingen onder elkaar en moet je de bovenste hebben daar staat ook bij op z'n nederlands "visuele effecten, processorgebruik en blabla..." dan daarbij heeft het de geweldige naam :vallende schaduw voor namen en pictogrammen op bureaublad gebruiken..

jaja iig als je dan daarbij de andere mogelijkheid van charon hierboven in deze post ook meeleest dan ben je van het hele tering gezeik af

[ Voor 8% gewijzigd door DjeenooFucker op 23-10-2004 00:39 ]

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-02 20:14
op de 1 of andere manier lukt het me nu nogsteeds niet

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet het, dit is een erg oud topic, maar ik zit met hetzelfde probleem.

Ik heb op dit moment alles gedaan wat ik kon vinden, dus bij prestaties andesr in te stellen, thema's veranderen, webonderdelen in en uitschakelen, andere gebruikersprofielen geprobeerd, maar op dit moment is de tekst nog steeds niet transparant onder mijn bureaubladpictogrammen.

Nou had ik door een eigen fout een stuk spyware op mijn computer staan met het o zo mooie rode kruis in de taakbalk en een mooie achtergrond dat mijn computer infected is. Maar dat is opgelost.
Nu is alles eraf, maar laat alleen dit probleem achter, wat mij mateloos irriteerd.

Heeft iemand een idee hoe je dit in vredesnaam weer helemaal kan "restoren", want met een egale achtergrond is het nogal saai.

Verwijderd

Omdat je het niet bij de thema's moet zoeken? Lees nog eens goed de replies door zou ik zeggen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Volgens mij is het de combinatie van de optie van vallende schaduwen en vergrendelde webitems.
Schaduwen moeten aanstaan, vergrendeling uit.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 16:36:
Omdat je het niet bij de thema's moet zoeken? Lees nog eens goed de replies door zou ik zeggen.
Dat is ook niet het enigste wat ik heb gedaan, dat is een deel van hetgeen wat ik gedaan hebt.

Ik heb overal gezeten zoals,
Bureaublad - rechtsklikken - Pictogrammen schikken op - Webonderdelen op het bureaublad vergrendelen

vallende schaduw voor namen en pictogrammen op bureaublad gebruiken

Geen van alle opmerkingen uit dit topic heeft enig effect op mijn bureaublad.
Orion84 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 16:43:
Volgens mij is het de combinatie van de optie van vallende schaduwen en vergrendelde webitems.
Schaduwen moeten aanstaan, vergrendeling uit.
Vergrendeling uit, vallende schaduwen aan.
December schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 16:43:
Rechtermuisknop op Deze Computer » Eigenschappen » Geavanceerd tabblad » 'Instellingen' bij Prestaties » 'Vallende schaduw voor namen van pictogrammen op bureaublad gebruiken' aanvinken.
Staat aan, geen effect. Ook al uitgehad, daarna herstart en weer aan, geen effect

[ Voor 37% gewijzigd door Vorkie op 21-01-2006 16:45 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55
Rechtermuisknop op Deze Computer » Eigenschappen » Geavanceerd tabblad » 'Instellingen' bij Prestaties » 'Vallende schaduw voor namen van pictogrammen op bureaublad gebruiken' aanvinken.

Dit zorgt er bij mij in ieder geval voor dat ik transparante achtergrond bij m'n icoontjes krijg. Als ik dit uitzet dan is het niet meer transparant.

Als je echt per sé transparante achtergrond wilt hebben zou je TransText kunnen gebruiken, werkt goed. Maar verder zou ik er niet al te veel werk van maken, want hoe belangrijk is het nou? ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Hahn op 21-01-2006 16:51 ]

The devil is in the details.

• Vorkie
  • Niet online
Heb een workaround gevonden voor dit probleem.

Schakel bij start > uitvoeren > gpedit.msc
> Gebruikersconfiguratie > Beheerssjablonen > Bureaublad > Active Desktop
Active desktop uitschakelen, de optie ingeschakelt.
Dan gaat active desktop uit en heb je weer transparante iconen.

Enigste nadeel, je achtergrond moet dan BMP zijn wil je hem kunnen instellen bij eigenschappen.
Je kunt alsnog rechtermuisknop op een JPG doen en dan "Als bureaubladachtergrond gebruiken" klikken.

Verwijderd

Vorkie schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 16:43:
[...]

Dat is ook niet het enigste wat ik heb gedaan, dat is een deel van hetgeen wat ik gedaan hebt.

Ik heb overal gezeten zoals,
Bureaublad - rechtsklikken - Pictogrammen schikken op - Webonderdelen op het bureaublad vergrendelen

vallende schaduw voor namen en pictogrammen op bureaublad gebruiken

Geen van alle opmerkingen uit dit topic heeft enig effect op mijn bureaublad.
[...]

Vergrendeling uit, vallende schaduwen aan.

[...]

Staat aan, geen effect. Ook al uitgehad, daarna herstart en weer aan, geen effect
Ik heb geen Windows restart nodig als ik het aan/uit doe.

Wat voro spy/mallware had je overigens?

Kijk eens met regedit onder HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies
Moet iets soortgelijks als hieronder staan (mijn huidige config):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ActiveDesktop]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoDriveTypeAutoRun"=dword:00000091
"NoSMHelp"=hex:01,00,00,00
"NoSharedDocuments"=hex:01,00,00,00
"NoActiveDesktop"=dword:00000001
"ClassicShell"=dword:00000000
"ForceActiveDesktopOn"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]

Eventueel backup maken als je dingen gaat veranderen als je het niet vertrouwd: waardes die jij wel hebt en hierboven niet staan kun je in principe verwijderen, of de waardes aanpassen (volgens mij kan alles wel verwijderd worden maar nu ff geen zin om dat te testen :P ).

• Vorkie
  • Niet online
Nou de dingen die erin staat komen aardig overeen,
Er staan er bij mij een aantal meer in, maar dat heeft te maken met het domein die ik hier thuis hebt met Windows 2k3.
Het is alleen op mijn pc, ook al speel ik deze pc naar een andere container, dus voor de default policies, blijft hij dit probleem houden.

Ik gebruik maar de workaround en als ik ooit nog iets tegenkomen zal ik dat zeker melden!

Lighteye en anderen bedankt voor de moeite!

• MetalMike
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05-2021

MetalMike

Duo Metal-Phantom

Wat ook een probleem kan zijn, is het soort afbeelding dat je als achtergrond instelt:

Bij .gif werkt de transparantie achter de iconen ook niet...

Duurde ook even voordat ik daar achter was ;)

* I reject your reality and substitute my own!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 21:00
Sorry dat ik dit topic "bump" maar ik heb atm same problem.

Heb met NLite een isotje gemaakt, geinstalleerd, alle bovengenoemde 'zaken' gedaan.Maar m'n icons blijven de kleur houden (de txt eronder) als m'n background color. Niet echt mooi dus.

Heb alles aangepast zoals hierboven, kan het misschien met een service die uitgeschakeld staat te maken ?

Het is heel lelijk zo :/

Het probleem is er ook alleen bij JPG en consorten, BMP werkt wel perfect.

[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 03-10-2006 12:11 ]

• Ippy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11-2025

Ippy

Not very active lately.

Sorry dat ik dit topic ook bump maarrrr....
.. ik heb zo ontzettend lang gezocht naar de oplossing dat ik me kan voorstellen dat er meer mensen zijn die wat aan deze oplossing hebben.

Alle eerder genoemde (en al zeg ik het zelf: voor de hand liggende) oplossingen werken niet indien je Active Desktop aan blijft staan. Dit komt dan vaak door Spyware en is redelijk eenvoudig op te lossen door een register fix.
edit:

Ik zie dat de oplossing toch eerder is genoemd. Slordig van me. Desalniettemin hoop ik dat er toch mensen zijn die er wat aan hebben.

Maak met kladblok een regfile van de code hieronder of gebruik de code om handmatig het register aan te passen:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoDriveTypeAutoRun"=dword:00000091
"NoActiveDesktop"=hex:01,00,00,00
"ClassicShell"=dword:00000000
"ForceActiveDesktopOn"=dword:00000000

Voor de regeditors: het gaat uiteraard m.n. om de laatste (vette) regel. Wanneer je desktop icons niet transparant willen worden, staat daar een 1. Door de dword waarde op nul te zetten kan je Active Desktop écht uitzetten.

Even opnieuw de optie 'toon vallende schaduwen...' uit en weer aan vinken en opnieuw opstarten. Daarna zie je pas resultaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Ippy op 09-11-2006 22:01 ]

Verwijderd

Nog een aanvulling,

als je iets actiefs op je bureaublad hebt staan, dan werkt transperante text niet, dit geeft problemen, en daarom schakeld Windows dit uit.

Als je transparantie icoontjes EN text wil, moet je geen active desktop hebben, geen klokjes, agenda's, of andere toegevoegde dingen, als ik deze uitschakel heb ik meteen weer transperante text.
Pagina: 1