Toon posts:

Setup van spel start niet op de ene PC, wel op de andere

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Momenteel ben ik bezig de PC van een kennis te installeren. Nu wil deze persoon een bepaald spel erop hebben, maar de setup weigert te starten. Ik zal hieronder de specificaties van de PC aangeven, en wat ik al heb geprobeerd.

MSI 845PE moederbord
Pentium 4 2.0 GHz, 100 MHz FSB
512 MB geheugen
Geforce 2 MX (Tja... Gfx power vond hij niet belangrijk. Dit moest zo goedkoop mogelijk.)
Diamond Max 9 60 GB harddisk
Asus 16x DVD speler
Lite-On 48/12/48 CD-Rewriter
Soundblaster Live!

Op de computer staat nu Windows XP, SP1, en alle hotfixes en updates. Deze PC kan geïnstalleerd worden met dezelfde drivers als mijn eigen computer (zie sig voor specs). Ik ben onlangs zelf overgestapt op XP... uiteindelijk.

Nu is het probleem, dat van het spel de setup niet wil starten. Het spel is Easy Tarot, van Easy Disc. Op mijn eigen computer, waarop op dit moment EXACT dezelfde installatie staat, werkt het. Op de computer van mijn kennis start de setup niet, wat ik ook probeer. Dit heb ik geprobeerd:

Starten vanuit de DVD, en vanuit de Lite-On
Starten vanaf de harde schijf, na eerst een kopie van de cd te hebben gemaakt
Compatibility modus, alle mogelijke opties.

Het vreemde is, dat zijn SBLive! setup cd hetzelfde probleem heeft. MIJN setup cd werkt ook niet in zijn PC. De setup programma's starten niet. BEIDE Live! setup cd's werken naar behoren in mijn eigen computer.

Ik ben met beide PC's tegelijkertijd vooraan begonnen met een nieuwe installatie, en ik heb, zoals gezegd, op beide computers precies hetzelfde geïnstalleerd. Toch werken deze cd's bij mij wel, en op die andere PC niet. De Tarot cd werkt ookl op de XP computer van mijn neefje, en op de Win2k computer van mijn oom.

Wat zou dit kunnen zijn?!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Het kan zijn dat bij de ene "Automatisch bericht bij invoergen" niet aan staat.. Wat bij mij nog wel eens wil werken is om gewoon naar start => uitvoeren te gaan daar de drive letter van de cd-rom speler in te vullen zonder dat er een cd in die drive zit... Dan op OK.. Dan gaat hij zeuren om een cd en dan de cd erin.. Beetje vaag maar helpt meestal wel...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
administrator rechten? als ie als user ingelogd is start de setup ook vaak niet op.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Verwijderd

Topicstarter
Beide accounts hebben administrator rechten.

Op beide PC's is Autorun uitgeschakeld.

De setup start niet als ik op SETUP.EXE dubbelklik op de PC van mijn kennis; er gebeurt gewoon niks. Op mijn PC loopt de setup gewoon, en werkt het programma ook.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat het over een spelletje gaat, verplaats ik je vraag naar de buren van Spielerij - Problemen & Vragen :)

Ontopic: staat de setup in de processen lijst?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Spelletje?! Die PC van 1500 euro is voor dat ene spel gekocht! >:)

Het is een ouder 16 bits spel. WOWEXEC.EXE, NTVDM.EXE, en andere services om oudere software te ondersteunen worden door WinXP op mijn PC gestart om de setup te laten lopen. Dat staat allemaal in de processenlijst van het taakbeheer. Op de andere computer gebeurt totaal NIETS. De CD/DVD drive spint even op, maar die ligt binnen 5 seconden weer stil. In het taakbeheer van die computer verandert er niks.

Ik snap er geen hol van... :/
Pagina: 1