[Flash] openen window met variabelen

Pagina: 1
Acties:

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Allereerst : ik weet niet of dit onder W&G valt of onder P&W ... Mocht hij verkeerd staan, is er dan een modje zo lief om deze topic te verplaatsen ? ;)

Even de situatie :

Ik heb een dynamisch tekstveld dat gevuld wordt met allemaal linkjes vanuit een XML bestand.

Nu heb ik een script die die XML uitleest en in het dynamisch tekstveld laadt, en dat werkt goed. Het punt waar ik op vast zit, zit hem hierin ...

code:
1
visual += "<a href=\"javascript:Pop('" + u + "','" + w + "','" + h +"');/">" + title + "</a><br>";

visual = naam dynamisch tekstveld
u = url
w = breedte
h = hoogte
title = titel

De functie Pop ziet er zo uit :

code:
1
2
function Pop(u,w,h) {
    window.open(u,'','width='+w+', height='+h+', scrollbars=no, status=yes');

Het stomme in mijn geval is dat het bij mij lokaal dus wel gewoon netjes werkt, maar online dus niet :?

En ik weet dus niet waar het aan kan liggen !

Ik zit met mijn handen in mijn met wax gevulde haar ! (erg bah ;) )

Bij Macromedia en in de helpfile kon ik ook nix vinden daarover. :'(

Alvast bedankt !

Verwijderd

Klink messchien dom maar... XML word wel ondersteund door de Hosting?

Verwijderd

Ik vraag me een beetje af of XML support wel van toepassing is bij een javscript/actionscript vraag.

Wil de topic poster even uitleggen wat hij precies wil.

Ik zie hier een javscript, en ik heb zo een idee dat je die wil aanroepen vanuit flash.... ?

• 1st_Ro
@Cristal, XML wordt gewoon ondersteund door mijn hoster (en door elke hoster AFAIK). XML is niet een serverside scriptingtaal ofzo hoor :)

@B-Top, Ik probeer gewoon een volledig plaatje te geven.

En ja, ik probeer dat Javascript uit te voeren vanuit Flash. Om precies te zijn vanuit HTML wat dynamisch aangemaakt wordt via ActionScript. Die gegenereerde HTML staat in een dynamisch textveld en roept dus die functie Pop aan.

Het probleem is dat het dus lokaal gewoon netjes werkt (venster wordt geopend met door de in de XML opgegeven breedte en hoogte en de goede URL) maar zodra ik het upload naar de server en het wil testen geeft ie geen thuis. Het gekke is dat je dus wel de links ziet staan, alleen als je er op klikt gebeurt er dus nix.

Blijkbaar genereert hij de HTML voor het dynamische textveld wel goed, maar kan ie nix met Javascript o.i.d. ?

Ik ga vanavond alle waarden even tracen, misschien dat ik nog iets vind ? :?

Voor de volledigheid : www.density.nl en klik dan op 'visual'. Daar gaat het dus mis.
En de tekst van 'hello' komt dus ook uit een XML bestand (datumgestuurd en wel :) )

• 1st_Ro
Ik kom net tot de ontdekking dat Mozilla dus WEL gewoon werkt (online dus).
Is het dan weer een IE specifiek probleem ? :|

Nou ja, ik ga het hier (op m'n werk) even testen, misschien is het Javascriptje zelf niet helemaal okay. :?

Mocht iemand nog ideeen hebben, dan hoor ik het graag natuurlijk !

Verwijderd

1st_Ro schreef op 04 maart 2003 @ 07:53:
@Cristal, XML wordt gewoon ondersteund door mijn hoster (en door elke hoster AFAIK). XML is niet een serverside scriptingtaal ofzo hoor :)
|:( Ik had het kunnen weten |:(

• 1st_Ro
Cristal, geeft nix :)

Ik heb nog steeds nix vreemds kunnen ontdekken, dus ik ben het helemaal kwijt ! :(
Ik ga het maar weer terugtracen denk ik. Misschien dat ik wat ontdek ?
Pagina: 1