Toon posts:

NT 4 en W2K plus RIS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het huidige domein waar alle servers NT4 draaien, wil ik een W2k "member" server toevoegen. Bedoeling is dat ik volledige functionaliteit van RIS wil draaien op de 2000 bak. En dan nu de vraag, Kan dat?
Of is dit niet mogelijk. Moet je hiervoor minstens een 2000 met AD draaien, of is dat niet nodig?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
nee voor ris heb je AD nodig,

staat hier wel ergens in: http://support.microsoft....px?scid=kb;en-us;300483#3

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Das duidelijk.
Stel dat ik toch de RIS wil gebruiken. Is het dan mogelijk om de AD te instaleren op de 2000 bak met een eigen domein. Een trust tussen het 2000 en NT4 domein maken. M'n ding doen met de RIS en de clients vervolgens toevoegen aan het NT4 domein? Dit moet toch kunnen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ja das een optie, kijk je gebruik die ris doos alleen maar voor de installatie, je kan achteraf als de clients geinstalleerd zijn, deze rustig in je nt4 domain hangen, niks geen probleem

A wise man's life is based around fuck you

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

als je dat wilt gaan testen zou je een testomgeving op moeten zetten en niet op een productie omgeving gaan lopen kloten.
Let wel als een RIS client lid wordt van het windows2000 domain zul je die daar eerst uit moeten verwijderen en daarna lid moeten maken van het windowsNT4 domain.
edit:

hmm je was net ff eersder zwelgje ;)

We gaan dit binnenkort op het werk uitproberen.

windows2000 server opzetten RIS erop knallen DHCP erop. enige zorg is dat RIS communiceert via TFTP daarom wil ie waarschijnlijk AD hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door mutsje op 03-03-2003 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, nu nog kijken wanneer ik de tijd vrij kan maken om het te gaan gebruiken. Maar dat komt wel goed.
Pagina: 1